ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα, μία από τις 147 στην Ευρώπη και τις 283 εταιρίες, από όλους τους κλάδους, που έλαβαν την ανώτατη βαθμολογία «Α» από το CDP στο σύνολο των περίπου 15.000 εταιριών που βαθμολογήθηκαν.
Η ετήσια διαδικασία περιβαλλοντικών δημοσιοποιήσεων και αξιολόγησης από το CDP αναγνωρίζεται ευρέως ως το «χρυσό πρότυπο» εταιρικής περιβαλλοντικής διαφάνειας. Για την αξιολόγηση των εταιριών ακολουθείται μία ενδελεχής και ανεξάρτητη μεθοδολογία με τη βαθμολογία να κυμαίνεται μεταξύ «Α» και «D-».
Το 2022, από την Ευρώπη προήλθε το 50% των εταιρειών με «A» οι οκτώ από τις 12 εταιρείες «Triple A» παγκοσμίως (τρία A για την πολιτική για το περιβάλλον, τα δάση και το νερό ταυτόχρονα).
Το 20% (δηλαδή 29 εταιρείες) των εταιρειών στην A List στην Ευρώπη είναι από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι 24 από τη Γαλλία, οι 17 από την Ισπανία και οι 15 από τη Γερμανία. Από την Ελλάδα μόνο μία, ο όμιλος Τιτάν.
Το 2022, ο ΤΙΤΑΝ δεσμεύτηκε σε ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2 οι οποίοι επικυρώθηκαν από την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) ως συμβατοί με τα επίπεδα μειώσεων που απαιτούνται για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη στους 1,5°C.
Η ζήτηση της αγοράς για εταιρική περιβαλλοντική διαφάνεια είναι πιο δυνατή από ποτέ.
Το 2022 ήταν έτος ορόσημο για τις εταιρικές γνωστοποιήσεις, και εν όψεις του υποχρεωτικού κανονισμού για γνωστοποιήσεις που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια σε πολλές μεγάλες οικονομίες, περισσότεροι από 680 επενδυτές με περισσότερα από 130 τρισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία και 280+ μεγάλοι καταναλωτές με αγοραστική δύναμη 6,4 τρισεκατομμύρια δολάρια ζήτησαν από χιλιάδες εταιρείες να πραγματοποιήσουν γνωστοποιήσεις σύμφωνα με το CDP το 2022. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ξεπεράσουν τις 18.700 οι εταιρικές γνωστοποιήσεις που έσπασαν ρεκόρ.
Γιατί πήρε Α η ΤΙΤΑΝ
Με τους νέους επιστημονικά επικυρωμένους στόχους, ο ΤΙΤΑΝ επιδιώκει να μειώσει όχι μόνο τις άμεσες εκπομπές (Scope 1) και τις έμμεσες εκπομπές από την ηλεκτρική ενέργεια (Scope 2), αλλά και άλλες έμμεσες εκπομπές από την εφοδιαστική αλυσίδα (Scope 3).
O Όμιλος έχει επίσης δεσμευτεί να πετύχει ουδέτερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας του έως το 2050.
Με περισσότερες από 90 πρωτοβουλίες σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιείται, ο ΤΙΤΑΝ βρίσκεται σε πορεία επίτευξης αυτών των δεσμεύσεων.
Ο ΤΙΤΑΝ δημοσιοποιεί τις ανεξάρτητα επαληθευμένες εκπομπές CO2 και τις επιδόσεις του για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τόσο από τις κύριες δραστηριότητές του όσο και από την αλυσίδα αξίας του, μέσω της ετήσιας έκθεσης CDP. Οι σχετικές δημοσιοποιήσεις βασίζονται στις συστάσεις της TCFD (ομάδα εργασίας για τη δημοσιοποίηση χρηματοοικονομικών πληροφοριών σχετικών με το κλίμα).
Τι χρειάζεται για να βαθμολογηθεί με “Α” μια εταιρεία
Οι εταιρείες που θέτουν ουσιαστικούς στόχους για την κλιματική αλλαγή, την αποψίλωση των δασών και την ασφάλεια των υδάτων είναι αυτές που αριστεύουν.
Το 76% των εταιρειών στη Λίστα Α για την Κλιματική Αλλαγή έχουν εγκεκριμένο επιστημονικό στόχο απόλυτου ή έντασης εκπομπών (σε σύγκριση με το 19% των εταιρειών που βαθμολογούν A-to B- και το 2% των εταιρειών που βαθμολογούν C έως D).
Το 100% των εταιρειών στη λίστα Δασών Α έχουν έναν στόχο που σχετίζεται με τα δάση που συνδέεται με μια δέσμευση μη αποψίλωσης/μετατροπής για το εμπόρευμα για το οποίο βαθμολογούν Α (σε σύγκριση με το 73% των εταιρειών που βαθμολογούν Α- προς Β και το 18% των Γ σε εταιρείες με βαθμολογία D).
Το 67% των εταιρειών στη Λίστα Ασφάλειας Νερού έχουν στόχους απόσυρσης νερού, μείωσης της ρύπανσης των υδάτων ή WASH (νερό, αποχέτευση και υγιεινή) (σε σύγκριση με το 41% των εταιρειών που βαθμολογούν Α έως Β και το 15% των εταιρειών με βαθμολογία από Γ έως Δ).
Οι εταιρείες A List είναι επίσης καλύτερα εξοπλισμένες για να ακολουθήσουν αυτούς τους στόχους με σαφή, χρονικά δεσμευμένα σχέδια για την υλοποίησή τους, με το 95% των εταιρειών του Climate Change A να αναφέρει ότι έχουν ένα σχέδιο μετάβασης για το κλίμα που ευθυγραμμίζεται με έναν κόσμο 1,5°C (σε σύγκριση με 52 % των εταιρειών βαθμολόγησης Α- έως Β- και 21% των εταιρειών βαθμολόγησης από Γ έως Δ).
Αν και 280 εταιρείες βαθμολογήθηκαν με Α για τις γνωστοποιήσεις τους για την κλιματική αλλαγή (αύξηση 34% από το 2021), η πρόοδος παραμένει αργή όσον αφορά την αποψίλωση των δασών και την ασφάλεια των υδάτων. Υπήρξε μόνο αύξηση 4% στον αριθμό των Forests A Lister (μόλις 1 εταιρεία παραπάνω από πέρυσι) και μείωση 12,7% στον αριθμό των Water Security A Listers (118 το 2021 σε 103 το 2022).
Το CDP ανεβάζει τακτικά τον πήχη για αυτό που χαρακτηρίζεται ως περιβαλλοντική αριστεία. Το 2022, αυτό περιελάμβανε νέα ή πιο αυστηρή βαθμολόγηση, μεταξύ άλλων κριτηρίων, τον ευθυγραμμισμένο σχεδιασμό της κλιματικής μετάβασης στους 1,5°C, την επαλήθευση της αποψίλωσης των δασών ή/και των όγκων εμπορευμάτων χωρίς μετατροπές και την επαλήθευση των δεδομένων νερού. Οι εταιρείες πρέπει επίσης να ανεβάζουν συνεχώς τον πήχη στο επίπεδο φιλοδοξίας και δράσης τους εάν θέλουν να διατηρήσουν τη θέση τους στη Λίστα Α μεταξύ άλλων ηγετών στην περιβαλλοντική διαφάνεια.
Πάρα πολλές εταιρείες αποτυγχάνουν στις γνωστοποιήσεις. Περισσότερες από 29.500 εταιρείες αξίας τουλάχιστον 24,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε κεφαλαιοποίηση – συμπεριλαμβανομένων των Aramco, Tesla, Berkshire Hathaway, Exxon Mobil και Chevron – σημείωσαν F για την αποτυχία ανταπόκρισης σε αιτήματα γνωστοποίησης από τους επενδυτές και τους πελάτες τους ή την παροχή ανεπαρκών πληροφοριών στις απαντήσεις τους.
Το 59% των εταιρειών σημείωσε βαθμολογία μεταξύ D- και C, που σημαίνει ότι αρχίζουν να αναγνωρίζουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και βρίσκονται στην αρχή του ταξιδιού γνωστοποίησης. Ωστόσο, πάρα πολλές παραμένουν στάσιμες, με το 66% των εταιρειών με βαθμολογία από D έως A το 2021 να μη βελτιώνουν τη βαθμολογία τους το 2022. Αυτές οι εταιρείες πρέπει να επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για περιβαλλοντική διαφάνεια και δράση.
Τι είναι το CDP
* Το CDP (πρώην Carbon Disclosure Project – Πρόγραμμα Δημοσιοποίησης Εκπομπών Άνθρακα) είναι ένας παγκόσμιος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που διαχειρίζεται ένα παγκόσμιο σύστημα δημοσιοποιήσεων σχετικών με το περιβάλλον για εταιρίες, πόλεις, πολιτείες και περιφέρειες.
Το CDP, το οποίο Ιδρύθηκε το 2000 και συνεργάζεται με περισσότερα από 680 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με περιουσιακά στοιχεία άνω των 130 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ηγήθηκε της αξιοποίησης των κεφαλαιαγορών και των εταιρικών προμηθειών για να κινητοποιήσει τις εταιρίες να δημοσιοποιήσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις, να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, να προστατεύσουν τους υδάτινους πόρους και να προστατεύσουν τα δάση.
Σχεδόν 20.000 οργανισμοί σε όλο τον κόσμο δημοσιοποίησαν δεδομένα μέσω του CDP το 2022, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων των 18.700 εταιριών με αξία τη μισή κεφαλαιοποίηση της παγκόσμιας αγοράς και περισσότερες από 1.100 πόλεις, πολιτείες και περιφέρειες. Πλήρως ευθυγραμμισμένο με τις συστάσεις της Ομάδας Εργασίας για τις Χρηματοοικονομικές Δημοσιοποιήσεις σχετικά με το Κλίμα (TCFD), το CDP κατέχει τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική βάση δεδομένων στον κόσμο.
Οι βαθμολογίες CDP χρησιμοποιούνται ευρέως για να οδηγήσουν τις επενδυτικές αποφάσεις και τις αποφάσεις προμηθειών προς μια βιώσιμη και ανθεκτική οικονομία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Το CDP είναι ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας «Science Based Targets», της Συμμαχίας «We Mean Business», της Ατζέντας Επενδυτών «The Investor Agenda» και της πρωτοβουλίας «Net Zero Asset Managers». Ο πλήρης κατάλογος των εταιρών που βαθμολογήθηκαν με «A» από το CDP είναι διαθέσιμος εδώ.
Η επιστήμη είναι ξεκάθαρη: ο περιορισμός της θέρμανσης στους 1,5°C απαιτεί από τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν όλα τα περιβαλλοντικά ζητήματα από κοινού. Ωστόσο, μόλις 12 εταιρείες – το 1,3% των 900+ εταιρειών που ζήτησαν να αποκαλύψουν και τα τρία ερωτηματολόγια CDP – βραβεύτηκαν με Triple A για τη διαφάνεια και τη δράση τους σχετικά με την κλιματική αλλαγή, τα δάση και την ασφάλεια των υδάτων, από 14 πέρυσι.
Ο Dexter Galvin, Γενικός Διευθυντής Εταιρειών & Εφοδιαστικών Αλυσίδων στο CDP, δήλωσε: «Σε μια χρονιά με ολοένα αυξανόμενες περιβαλλοντικές ανησυχίες σε όλο τον κόσμο, η ανάγκη για μετασχηματιστική, επείγουσα και συνεργατική αλλαγή είναι πιο κρίσιμη από ποτέ. Η περιβαλλοντική γνωστοποίηση είναι το πρώτο ζωτικό βήμα προς ένα καθαρό μηδενικό και θετικό για τη φύση μέλλον, επομένως οι εταιρείες A List θα πρέπει να επαινεθούν για το επίπεδο διαφάνειας στις απαντήσεις τους στο CDP. Αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι αυτές οι εταιρείες είναι μειοψηφία. Οι περισσότεροι εξακολουθούν να μην διαχειρίζονται όλα τα περιβαλλοντικά ζητήματα ολιστικά, και πάρα πολλοί παραμένουν εφησυχασμένοι ή δεν ανταποκρίνονται καθόλου. Οι εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν στην πρόκληση καθώς το CDP συνεχίζει να σηκώνει τον πήχη για αυτό που χαρακτηρίζεται ως περιβαλλοντική ηγεσία, και δεδομένου ότι δεν υπάρχει δρόμος για τον 1,5°C χωρίς τη φύση, πρέπει να επιταχύνουν και να κλιμακώσουν την πρόοδό τους στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της αποψίλωσης των δασών και του νερού, των εξαρτήσεων. και τους κινδύνους επίσης».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρηματιστήριο: Βγαίνει διόρθωση μετά το χθεσινό sell off στην Wall
- Ποια θυγατρική της Telecom Italia έβαλε στο μάτι η Μελόνι – Νέα στρατηγικής σημασίας κίνηση η υποβολή προσφοράς
- Ποιος νικάει; Ένα παιχνίδι στρατηγικής 4.600 χρόνων μόλις ερμηνεύθηκε
- Τα ψιλά γράμματα για τον διπλασιασμό του ΕΝΦΙΑ σε ακίνητα τραπεζών και servicers