Θυμάμαι πόσα ερωτηματικά είχε προκαλέσει η επιλογή της Ford να δώσει το θρυλικό όνομα της Mustang σε ένα ηλεκτρικό SUV. Όπως θυμάμαι πάρα πολύ καλά και την έκπληξή μου στην πανελλήνια παρουσίαση από την καθαρόαιμη συμπεριφορά της Mach-e.
Στο διάστημα που πέρασε είχα την ευκαιρία να οδηγήσω εκτενώς όλες τις εκδόσεις ακόμη και την περιβόητη GT. Έχω λοιπόν σφαιρική εικόνα και λέω μετά λόγω γνώσεως ότι η πισωκίνητη έκδοση με τα 294PS και τη μεγάλη μπαταρία είναι η πιο ισορροπημένη Mustang.
Η Mustang Mach–E στην πλατεία της Πορταριάς.
Καταρχάς εντός πόλης στις καθημερινές μετακινήσεις η μπαταρία δεν τελειώνει ποτέ. Με χρήση του «one pedal» της διάταξης που μόλις αφήσεις το πόδι από το γκάζι ανακτά ενέργεια επιβραδύνοντας το όχημα, ξεπέρασα τα 550km εντός πόλης προτού χρειαστεί επαναφόρτιση.
Την ίδια στιγμή η ενδοτικότητα της ανάρτησης και η ακαμψία του πλαισίου δημιουργούν μια μαγική κάψουλα που σε απομονώνει από το περιβάλλον: Λακκούβες και θόρυβοι εξαφανίζονται ως δια μαγείας. Με τη Mustang Mach-E έχω ταξιδέψει ξανά αλλά βιαστικά, αυτό δεν ενδείκνυται με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αυτή τη φορά δεν μας κυνηγούσε κανείς. Ξεκινήσαμε από Αθήνα για Πήλιο έχοντας το χρόνο να απολαύσουμε τη διαδρομή. Κινηθήκαμε σύννομα και το πισωκίνητο των 294PS ήταν μαγικό χαλί.
Κανένας θόρυβος, ούτε αεροδυναμικός, ούτε κύλισης διατάρασσε την κουβέντα μας. Δεν χρειάζεται καν να βάλεις μουσική για να μην σε κουράζει η φασαρία. Η κατανάλωση της Mustang με ταχύτητα 120km/h είναι στις 21kwh/100km. Άνετα μπορούμε να φτάσουμε Βόλο χωρίς φόρτιση, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος. Κάνουμε μια στάση για καφέ στην Αταλάντη το βάζουμε για 20 λεπτά στο φορτιστή και συνεχίζουμε.
Η Mustang είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη. Η κεντρική οθόνη πολυμέσων 15.5 ιντσών είναι διπλάσια από την ταμπλέτα σας και αυτό βοηθά ώστε να βλέπεις εύκολα την πληροφορία και να μην αποσπάτε η προσοχή σου.
Η φωτεινότητα χαμηλώνει εύκολα από το σχετικό ροοστάτη ταυτόχρονα με της μικρής οθόνης που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων. Καθώς δεν υπάρχει κανένας θόρυβος/κραδασμός από τον κινητήρα το ταξίδι είναι πολύ ξεκούραστο, τολμώ να πω ότι νιώθεις σα να κάθεσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου.
Εδώ είναι μια μεγάλη διαφορά των ηλεκτρικών οχημάτων ταξιδεύουν πολύ πιο ξεκούραστα από τα συμβατικά.
Για να βρεις τέτοια ποιότητα ταξιδιού πρέπει να πας σε μεγάλη δωδεκακύλινδρη λιμουζίνα.
Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο μπήκαμε στο Βόλο και ανηφορίσαμε για Πορταριά. Εδώ η Mach-e είναι διασκεδαστική. Πρόκειται για ένα άκαμπτο αυτοκίνητο καθώς όλο το πάτωμα είναι μπαταρία. O ηλεκτροκινητήρας εδράζεται πάνω στον πίσω άξονα και αποδίδει σταθερά 430nm ροπής. Οπότε είναι τόσο άμεση η απόκριση που πατώντας το γκάζι κάνεις και τη διόρθωση με το τιμόνι στρίβοντας προς την πλευρά που γλιστρά το πίσω μέρος. Ταυτόχρονα! Πάτα κι έγινε!
Όλα αυτά φυσικά κυνηγώντας τον Κένταυρο γιατί αν θες με τα ηλεκτρονικά στο ΟΝ η Mustang ανεβαίνει σαν οικογενειακό SUV. Ένα άλλο απολαυστικό χαρακτηριστικό είναι το αστραπιαίο προσπέρασμα πρώτα ολοκληρώνεται η ενέργεια και μετά η σκέψη. Καθώς δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων και γραμμική απόκριση αλλά άμεση, η Mustang είναι συγκλονιστική στα προσπεράσματα.
Σταματήσαμε για λίγο στη Μακρυνίτσα. Περπάτησα στο καλντερίμι, χάζεψα κάτω τη θέα του Παγασητικού, βρήκα τον πλάτανο της Αλίκης και κάθισα σιμά του αναλογιζόμενος την εξέλιξη των ειδών. Σκεφτόμουν πόσες φορές έχω ανέβει στη Μακρυνίτσα, δεκάδες!
Τις περισσότερες για δουλειά, με αυτοκίνητα σπορ, πολυτελή αλλά και οικονομικά. Το ταξίδι με τη Mustang ήταν σίγουρα το πιο ξεκούραστο, το πιο άνετο, το πιο ασφαλές, το πιο οικονομικό που έχω κάνει ως εκεί.
Αλλάζουν τα δεδομένα, η αυτοκίνηση διάγει μια περίοδο μεταβατική. Πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξιδεύουν απροβλημάτιστα καθώς οι αυτοκινητόδρομοι έχουν γεμίσει φορτιστές. Αρκετοί στέκονται στον ηλεκτρονικό περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα 180km/h η απάντηση εδώ είναι ότι στην Ελλάδα δεν μπορείς να πας σύννομα πάνω από 130km/h.
Κάποιοι κοιτούν τη δύναμη (294PS) ή την επιτάχυνση (6.2sec από στάση ως τα 100km/h). Η ουσία όμως βρίσκεται στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει άμεση απόκριση, τέτοια δεν υπάρχει σε κανένα συμβατικό όχημα. Είναι ο ρυθμός που επιταχύνει εν κινήσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, απίστευτος. Είναι αυτό το χαμόγελο όταν συνειδητοποιείς πόσο γρήγορα πέρασες και το ακόμη μεγαλύτερο χαμόγελο όταν φτάνεις. Η αυτοκίνηση αλλάζει είμαστε τυχεροί που ζούμε αυτή την εποχή, σας προτρέπω να δοκιμάσετε και να διαμορφώσετε τη δική σας άποψη.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mustang Mach–E RWD
Ένας ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 294PS
Ροπή: 430Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μεικτή κατανάλωση: 20kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2085 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.712/1881/1.597 mm
Μεταξόνιο: 2.984 mm
Χώρος αποσκευών: 402+100lt
Τιμή: από 70.000€
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά εδώ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ