ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Images by: A Work Of Substance
Πριν μερικά χρόνια μάθαμε τα πάντα για την σχεδόν εξωπραγματική συλλογή κλασικών αυτοκινήτων του Αμερικάνου σχεδιαστή Ralph Lauren – η οποία περιλαμβάνει περί τα 60 τετράτροχα, συνολικής αξίας άνω των 350 εκατομμυρίων δολαρίων. Φυσικά, δεν είναι ο μοναδικός συλλέκτης στον πλανήτη. Ενδόμυχα, άλλωστε, δεν υπάρχει άντρας που να μην έχει ονειρευτεί να αποκτήσει κάποια στιγμή στη ζωή του ένα γκαράζ που να φιλοξενεί ταυτόχρονα μια Porsche 356, μια Mercedes Benz Gullwing Coupe και μια Ferrari 250 GTO. Ανήκει αδιαμφισβήτητα στη σφαίρα των καθαρόαιμων αρσενικών φαντασιώσεων, όχι μόνο των απανταχού petrolheads.
Πως θα ήταν όμως ιδανικά αυτό το γκαράζ διαμορφωμένο;
Την απάντηση έρχεται να δώσει το αρχιτεκτονικό γραφείο των A Work of Substance (www.aworkofsubstance.com) – που ιδρύθηκε από τους Maxime Dautresme και Florian Michaux το 2002 στο Παρίσι- με τον χώρο “The Library”, στην περιοχή Wan Chai του Hong Kong, όπου το ισόγειο και οι τελευταίοι όροφοι ενός εξαώροφου κτιρίου μεταμορφώθηκαν στην απόλυτη “αντρική σπηλιά” για να φιλοξενήσουν τη νοσταλγική συλλογή αυτοκινήτων του ιδιοκτήτη.
Να σημειωθεί πως στη συλλογή του περιλαμβάνονται οι καλλονές Ferrari F40 (1987-1992), Mercedes 300SL Gullwing (1954-1957), Aston Martin DB5 (1963-1965), Pagani Huayra (2011-2018), και μια Porsche 911 Carrera RS (1973-1974). Έτσι, η προσεκτικά επιμελημένη “Βιβλιοθήκη”, περιλαμβάνει μερικούς από τους πολυτιμότερος θησαυρούς της σύγχρονης ιστορίας και ενισχύει το νήμα μεταξύ του άπληστου πνεύματος οδήγησης και της γνήσιας χαράς τιμώντας τα σε όλο τους το μεγαλείο.
“Ο ιδιοκτήτης του κτιρίου ήθελε ο τελευταίος όροφος να επανασχεδιαστεί για λειτουργία ως ιδιωτικό σαλόνι 620 τετραγωνικών μέτρων, με μπαρ, προσομοιωτή αγώνων και χώρο έκθεσης για τα οκτώ υπέροχα κλασικά αυτοκίνητα της συλλογής του”, αναφέρει ο Βραζιλιάνος αρχιτέκτονας Maxime Dautresme. “Γιατί ήθελε να απολαμβάνει καθημερινά τον καφέ, το ουίσκι ή το πούρο του περιτριγυρισμένος από αυτά. Δεν έβρισκε κανένα νόημα στη συλλογή αυτών, αν δεν είχε την πολυτέλεια του να είναι μέρος της ζωής του”. Και εγένετο, εν ολίγοις, ένα οπτικό ταξίδι που παίζει απρόσκοπτα με το φως, τις φόρμες και την ιστορία. Μια πλατφόρμα που σκοπό έχει να διατηρήσει την ομορφιά του παρελθόντος και να γιορτάσει τα συναισθήματα του μέλλοντος, μια ωδή στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Κάθε εκατοστό του χώρου “αναπνέει” την μηχανική κομψότητα και κορυφαία δεξιοτεχνία των ένδοξων εποχών της μηχανοκίνησης. Τα μοντερνιστικά έπιπλα από ξύλο τικ και δέρμα στις αποχρώσεις του κονιάκ, φτιαγμένα κατά τη συνταγή της δεκαετίας του ’50 τονίζονται από φωτιστικά που θυμίζουν προβολείς αυτοκινήτου και -ραμμένες στο χέρι- δερμάτινες πολυθρόνες που αποτίουν φόρο τιμής στη Ferrari Dino 246 GT (1969-1974), ενώ πλαϊνά τραπεζάκια μιμούνται τα μπουζί και χερούλια ντουλαπιών και θυρών της 250 GT Berlinetta SWB (1959-1963).
Στο ισόγειο όμως, ο ρομαντισμός τελειώνει και δίνει τη θέση του σε μια “σκληρή” βιομηχανική αίσθηση. “Ντυμένο” με καμπύλες από αλουμίνιο όπως τα επικά Airstream Caravan της δεκαετίας του ’30 και εξοπλισμένο με δύο ανελκυστήρες αυτοκινήτου από ανοξείδωτο χάλυβα, ανεμιστήρες οροφής διαμέτρου τριών μέτρων, συμπαγείς τοίχους από σκυρόδεμα, ξύλινη επένδυση και δερμάτινα καθίσματα εμπνευσμένα από τους κλασικούς χώρους αναμονής αγώνων αυτοκινήτου, βρίσκεται το γραφείο ασφαλείας του κτιρίου, το οποίο είναι ταυτόχρονα τόσο η είσοδος, όσο και η έξοδος από το όνειρο.
Διαβάστε επίσης:
Αριστοτέλης Μπαράκος: Ποιος είναι ο πολυβραβευμένος βιομηχανικός σχεδιαστής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ