Δεν είναι Citroen! Όχι ότι είναι μειονέκτημα να είναι ένα αυτοκίνητο Citroen. Η «Θεά» όπως αποδίδεται στη γλώσσα μας η “DS” είναι ένα πολυτελές γαλλικό αυτοκίνητο. Στην ίδια ακριβώς κατηγορία μ’ ένα γαλλικό άρωμα, ένα γαλλικό κρασί, ένα γαλλικό τυρί. Διαθέτει αρμονικά όμορφο όχημα με δομικό σχεδιαστικό στοιχείο το ρόμβο που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Κοιτώντας την απέξω, το καλογυμνασμένο σώμα προσομειώνει κίνηση/ταχύτητα ακόμη και ακίνητο. Αυτό το χρυσαφί χρώμα αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τις αναλογίες της, νιώθεις να ικανοποιούνται οι δυο από τις πέντε αισθήσεις σου. Η όσφρηση πρέπει να περιμένει ωσότου μπεις μέσα, στο εσωτερικό μυρίζεις βανίλια και οικειότητα. Η ακοή και η γεύση δεν ικανοποιούνται. Νιώθεις άβολα ντυμένος με φόρμες, ή πρόχειρα. Ακόμη και η μουσική που ακούς δεν μπορεί να είναι λαϊκή, ούτε ροκ. Όντας crossover με απόσταση 19cm από το έδαφος και εντυπωσιακούς τροχούς βλέπει απέναντί του άλλα crossover με συναισθηματική σχεδίαση: Mini Countryman, BMW X2, Cupra Formentor, Lexus NX, Peugeot 3008.
Τα φώτα led της «Θεάς» είναι από μόνα τους μια τεχνολογική καινοτομία που θυμίζουν τους παλιούς βάτραχους. Οδηγώντας βράδυ εντυπωσιάζεται από την έξυπνη διαχείριση της δέσμης φωτός που μεγιστοποιεί την ασφάλεια. Τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας τύπου γωνία αποτελούνται από συνολικά 98 LED και δίνουν μια φωτεινή ταυτότητα που ξεχωρίζει. Με μήκος στα 4,4 μέτρα και αρκετά μεγάλο πλάτος στα 1,83 μέτρα η DS 4 είναι ένα άνετο οικογενειακό όχημα. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε τον εξαίρετο πετρελαιοκινητήρα 1.5lt/130PS και την ενεργητική ανάρτηση DS Active Scan Suspension η οποία «διαβάζει» τον δρόμο εμπρός και ανάλογα μεταβάλλει την απόσβεση. Στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι ότι πιο καλαίσθητο και ιδιαίτερο υπάρχει στην αγορά σήμερα, με προχωρημένη αισθητική και εξαιρετικά καλαίσθητα υλικά τα οποία χαρακτηρίζονται και για την υψηλή ποιότητά τους.
Το σύστημα πολυμέσων με ρομβοειδή γραφικά υποστηρίζεται από μία οθόνη 10,0 ιντσών με DS Iris System, ενώ μία ακόμη οθόνη 7 ιντσών εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων. Υπάρχει μια ακόμη οθόνη 5 ιντσών στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μέσω της οποίας ο οδηγός έχει εύκολη πρόσβαση σε συγκεκριμένα υπομενού, περιττή μου φάνηκε!
Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη τα εμπρός καθίσματα είναι φαρδιά, παχιά με πολυτελή δερμάτινη επένδυση και πληθώρα λειτουργιών, όπως για παράδειγμα μασάζ. Οι πίσω κάθονται άνετα, αν είναι δυο. Οδηγώντας την DS 4, προφανώς περιμένεις μια ανάρτηση γαλλική. Πράγματι έτσι είναι, ενώ η ποιότητα κατασκευής έρχεται να ενισχύσει το αίσθημα της αρχοντιάς. Παρά τις 19άρες ζάντες η DS 4 εξαφανίζει ανομοιομορφίες και λακκούβες δημιουργώντας ένα μαγικό χαλί κίνησης.
Καθοριστικό ρόλο στην άνεση παίζει και ο συνδυασμός της ροπής του πετρελαιοκινητήρα με το 8αρι αυτόματο κιβώτιο. Το αυτοκίνητο τραβά θετικά σε όλο το φάσμα στροφών οι αυτόματες αλλαγές δεν γίνονται αισθητές ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα. Δεν αρμόζει τέτοια συμπεριφορά στη DS αλλά ακόμη και εκεί κρατά χαρακτήρα και το αγέρωχο ύφος της. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση μένει πεισματικά στα 6lt/100km. H αίσθηση του τιμονιού στις στροφές είναι αρχοντική ακόμη και στην σπορ ρύθμιση. Μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα χάρη στην ενδοτικότητα της ανάρτησης.
Συνοψίζοντας, το DS 4 είναι και του σαλονιού και του αλωνιού, με grip control, hill decent και ένα σετ ελαστικών μεικτών συνθηκών μπορεί να πάει σε σημεία απαιτητικής πρόσβασης. Το πιο εντυπωσιακό είναι η σχέση αξίας τιμής, προσφέρει πολλά γι’ αυτά που κοστίζει όντας ένα αυτοκίνητο έξω από τα συνηθισμένα.
Ένα αυτοκίνητο που σε κακομαθαίνει… μετά από σας κ. Πρέσβη!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – DS 4 diesel
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/ 3.750 rpm
Ροπή: 300 Nm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,9 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 126 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.400 x 1.830 x 1.470 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.414 kg
Χώρος αποσκευών: 439 / 1.240 lt
Τιμή: 34.450
Διαβάστε επίσης
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023 είναι το…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ