ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Τουλάχιστον 20 δεξαμενόπλοια που περιμένουν ανοιχτά της Τουρκίας για να διασχίσουν από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας τη Μεσόγειο, αντιμετωπίζουν περισσότερες καθυστερήσεις καθώς οι εταιρείες δίνουν μάχη με τον χρόνο για να εφαρμόσουν τους νέους τουρκικούς ασφαλιστικούς κανόνες που προστέθηκαν μετά την επιβολή του πλαφόν της G7 στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, ανέφεραν πηγές του κλάδου.
Οι τουρκικές ναυτιλιακές αρχές εξέδωσαν μια ειδοποίηση –η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters τον περασμένο μήνα- ζητώντας πρόσθετες εγγυήσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες για κάλυψη της διέλευσης μέσω του Βοσπόρου με αφετηρία τις 2 Δεκεμβρίου.
Ο νέος κανονισμός ανακοινώθηκε πριν επιβληθεί αυτήν την εβδομάδα το πλαφόν των 60 δολαρίων ανά βαρέλι στην τιμή του ρωσικού αργού που μεταφέρεται διά θαλάσσης, με τις δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες να είναι υποχρεωμένες να διατηρούν αποδείξεις ότι το ρωσικό πετρέλαιο που καλύπτουν πωλείται σε ή κάτω από αυτήν την τιμή. Ο κλάδος έχει περίοδο χάριτος 90 ημερών για να συμμορφωθεί με το σχέδιο της G7.
«Η επιπλέον κάλυψη από τη ρωσική P&I (σ.σ. ένωση προστασίας και αποζημίωσης) φαίνεται να είναι η διέξοδος για τις εταιρείες των δεξαμενόπλοιων», είπε η ναυτιλιακή πηγή, αναφερόμενη στους παρόχους ασφάλισης προστασίας και αποζημίωσης.
«Θα δούμε περαιτέρω καθυστερήσεις εάν οι ιδιοκτήτες (ή) οι εταιρείες δεν μπορέσουν να παράσχουν τις απαιτούμενες εγγυήσεις».
Η νορβηγική Skuld, μεταξύ των κορυφαίων ομίλων της P&I, τόνισε ότι τέτοιες ασφαλιστικές εταιρείες δεν μπορούν να παρέχουν το επίπεδο λεπτομερειών που απαιτείται.
«Οι απαιτήσεις της τουρκικής κυβέρνησης υπερβαίνουν κατά πολύ τις γενικές πληροφορίες που περιέχονται σε μια επιστολή επιβεβαίωσης εισόδου», ανέφερε η Skuld.
Εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου καθημερινά κινούνται προς τον νότο από τα ρωσικά λιμάνια μέσω των τουρκικών Στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων στη Μεσόγειο.
Το ναυτιλιακό πρακτορείο GAC ανέφερε σήμερα ότι 13 πλοία περίμεναν να διέλθουν από τα Στενά του Βοσπόρου με προορισμό νότια, όλα πετρελαιοφόρα και με 10 από αυτά να μεταφέρουν αργό από το Καζακστάν μετά τη φόρτωση στο ρωσικό λιμάνι Νοβοροσίσκ.
Μόνο δύο πλοία είχαν προγραμματιστεί να αναχωρήσουν σήμερα, και τα δύο από το Τουάπσε της Ρωσίας.
Το ναυτιλιακό πρακτορείο Tribeca ανέφερε ότι εννέα πετρελαιοφόρα περίμεναν σήμερα να διέλθουν από τα Δαρδανέλια με κατεύθυνση νότια.
Η GAC σημείωσε επίσης ότι ο μέσος χρόνος αναμονής με κατεύθυνση νότια στον Βόσπορο σήμερα ήταν τέσσερις ημέρες για πλοία άνω των 200 μέτρων, σε σύγκριση με μία ημέρα στα μέσα Νοεμβρίου.
Για τα στενά των Δαρδανελίων, ο μέσος χρόνος αναμονής με κατεύθυνση προς τον νότο ήταν επίσης περίπου τέσσερις ημέρες, από 1-1/2 ημέρες στα μέσα Νοεμβρίου, είπε η Tribeca.
Το μόνο δεξαμενόπλοιο που πέρασε τα Στενά μετά τη λήξη της προθεσμίας, το Vladimir Tikhonov, ήταν ασφαλισμένο από τη ρωσική Ingosstrakh, πρόσθεσε η πηγή.
Διαβάστε επίσης:
Χρήστος Λεοντόπουλος: Επικεφαλής πρωτοποριακών ερευνών στις νέες κατασκευές πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας