Με την υπογραφή της σύμβασης για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη αναμένεται να κάνει ποδαρικό για το 2023 το Υπουργείο Υποδομών, ενώ κινεί με γοργούς ρυθμούς τις διαδικασίες την εκκίνηση του επόμενου σταδίου του διαγωνισμού για την παραχώρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Πρόκειται για το Χερσόνησος – Νεάπολη με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat, και το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, το οποίο διεκδικούν μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς Όμιλοι.

Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναφέρουν στο mononews ότι η Κοινοπραξία των τριών εγχώριων Ομίλων έχει διορία έως τις 8 Δεκεμβρίου για να προσκομίσει τα νομιμοποιητικά της έγγραφα. Προσθέτουν, πως δεν υπάρχει κάποιο αίτημα για παράταση της προθεσμίας και ως εκ τούτου, ο διαγωνισμός παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος. Το επόμενο βήμα είναι η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και θα ακολουθήσει η παρουσίασή της στη Βουλή. Αυτό σημαίνει πως η υπογραφή τοποθετείται εντός του Α΄ Τριμήνου του 2023.

1

Όσον αφορά την υπό δημοπράτηση παραχώρηση για το τρίτο και μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως αυτή την περίοδο εκπονούνται τα τεύχη δημοπράτησης. Τονίζουν, δε, πως οι υπηρεσίες του Υπουργείου, εργάζονται εντατικά -«ακόμα και τα Σαββατοκύριακα»- με στόχο τα τεύχη να είναι έτοιμα το συντομότερο δυνατό, έτσι ώστε ο διαγωνισμός να εισέλθει άμεσα στο Στάδιο Β1, κατά τη διάρκεια του οποίου οι ενδιαφερόμενοι θα καθορίσουν μαζί με την αναθέτουσα αρχή το τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου.

Από εκεί και έπειτα θα ακολουθήσει το Στάδιο Β2, δηλαδή η τελική υποβολή των προσφορών και η επιλογή του αναδόχου. Σημειώνεται πως στόχος του Υπουργείου είναι να έχουν ξεκινήσει τα έργα και στα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ εντός του 2023, και αυτό συνεπάγεται ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο ίδιο έτος.

Το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη

Ο προϋπολογισμός του προς υπογραφή -πλέον- έργου εκτιμήθηκε στα 360 εκατ. Ευρώ με την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat να δίνει τη μοναδική προσφορά στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου. Υπενθυμίζεται πως για το εν λόγω τμήμα είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, επίσης, ο Όμιλος ΑΒΑΞ που είχε ενώσει τις δυνάμεις του με τη Mytilineos, καθώς και ξένοι μνηστήρες (Intertoll Europe ZRt και το Fund Marguerite) αλλά δεν υπέβαλαν εν τέλει προσφορές.

Ο ανάδοχος καλείται να κατασκευάσει ένα τμήμα μήκους 22,5 χιλιομέτρων και η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στα τέσσερα έτη, ενώ θα ακολουθήσει μία περίοδος συντήρησης και λειτουργίας είκοσι έξι ετών. Εφόσον πέσουν οι υπογραφές εντός του Α΄ Τριμήνου του 2023, τότε θα ακολουθήσει η εκκίνηση των εργασιών και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται εντός του 2027.

Η παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο

Πρόκειται για το μεγαλύτερο και ακριβότερο υπό δημοπράτηση τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς το κόστος κατασκευής και συντήρησης έχει εκτιμηθεί στα 1,5 δισ. Ευρώ και το μήκος της ανέρχεται στα 157,5 χλμ, εάν συνυπολογίσουμε και την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά.

Στην παρούσα φάση ο διαγωνισμός αναμένεται να περάσει στο Β΄ Στάδιο στο αμέσως επόμενο διάστημα, καθώς τον περασμένο Ιούλιο εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου. Το σενάριο για ανάδειξη του αναδόχου και υπογραφή της σύμβασης εντός του 2023 είναι εφικτό και αυτό σημαίνει πως η κατασκευή του οδικού άξονα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027 ή τις αρχές του 2028, ενώ θα ακολουθήσει μία περίοδος 26ετούς συντήρησης και λειτουργίας.

Όσον αφορά τους επίδοξους μνηστήρες του έργου, οι οποίοι έδωσαν το παρών στην εκδήλωση ενδιαφέροντος, αυτοί είναι τα εξής σχήματα:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  • ΑΒΑΞ
  • Ελλάκτωρ
  • Vinci

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για το ηλεκτρονικό διόδιο και τη νέα επέκταση του ΒΟΑΚ

Καραγιάννης: Εμείς δεν κάνουμε «μερεμέτια», κάνουμε τον νέο ΒΟΑΚ

ΒΟΑΚ: Το μεγαλύτερο οδικό έργο ξεκινά – Υπεγράφη η σύμβαση για το πρώτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος