Πρωτοφανής ήταν η συμμετοχή των ξενοδόχων στη 10η Γενική Συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας που διενεργήθηκε το  Σάββατο 26 Νοεμβρίου.

Έχοντας ως σύνθημα τη στροφή στο μέλλον, κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης στο πλαίσιο της ΧΕΝΙΑ 2022 που πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Expo, αποκωδικοποιήθηκαν οι τάσεις για τον ξενοδοχειακό κλάδο, ενώ αναδείχθηκε και η προσαρμοστικότητα του ελληνικού ξενοδοχείου μέσα στις κρίσεις.

1

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο πλέον αυξημένο λειτουργικό κόστος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, το φλέγον θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων και το ακανθώδες πρόβλημα του αθέμιτου ανταγωνισμού που υφίστανται οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, θέμα που έχει αναδειχθεί πολλάκις από το Επιμελητήριο και λίαν προσφάτως σε ειδική ημερίδα όπου αναφέρθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις προς την κυβέρνηση.

Πολύ καλή σεζόν, αλλά με αυξημένες δαπάνες

Στην 10η Γενική Συνέλευση του Ξ.Ε.Ε., παρευρέθηκαν ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας, η Πρόεδρος του ΕΟΤ κα Άντζελα Γκερέκου, ο Αν. Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξανδρος Αυλωνίτης, ο εκπρόσωπος ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Οδυσσέας Κωσταντόπουλος, ο Τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ κ. Ανδρέας Φιορεντίνος, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ιωάννης Ρέτσος και ο Πρόεδρος της ΠΟΞ κ. Γρηγόρης Τάσιος.

«Ολοκληρώθηκε μια πολύ καλή σεζόν για τη χώρα και οι πρώτοι που είμαστε χαρούμενοι γι’ αυτό, είμαστε εμείς οι ξενοδόχοι. Είναι ξεκάθαρη η μεγάλη συνεισφορά μας στην καλή εξέλιξη κι αξίζουν την αναγνώριση και το μεγάλο μπράβο οι ξενοδόχοι. Εμείς χαιρόμαστε όταν προσφέρουμε. Και το κάνουμε πάντα συνειδητά και υπεύθυνα. Το αποδείξαμε πέρα από κάθε αμφιβολία αυτή την τριετία. Οι ξενοδόχοι εφαρμόσαμε με σχολαστικότητα τα πρωτόκολλα της Πολιτείας και των φορέων. Με τη δική μας δουλειά, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες και πρωτόγνωρες συνθήκες, συμβάλαμε στην υγειονομική αξιοπιστία της χώρας», τόνισε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός

Ο κ. Βασιλικός σημείωσε ότι δεν υπάρχει γραμμή στα λογιστικά φύλλα εξόδων ενός ξενοδοχείου που να μην σημειώνεται κατακόρυφη αύξηση 100% στην τιμή του ρεύματος, 40% στις προμήθειες τροφίμων και ποτών, ενώ καταγράφονται αυξήσεις στα ενοίκια και συνεχιζόμενες αυξήσεις στα επιτόκια που επιβαρύνουν υφιστάμενες υποχρεώσεις.

«Στα λειτουργικά προβλήματα θα πρέπει επίσης να προστεθεί πως σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες του ΙΤΕΠ, το έλλειμμα σε ανθρώπινο δυναμικό στα ξενοδοχεία ανέρχεται με την φετινή μελέτη στους 61.000 εργαζόμενους. Και είναι σαφές πως αυτή η μεγάλη τρύπα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει ανοιχτή, χρήζει άμεσης και υπεύθυνης αντιμετώπισης. Επιπλέον, πρέπει να τονίσουμε πως δεν λειτουργούν όλα τα ξενοδοχεία μόνο τη θερινή σεζόν που πράγματι ήταν καλή. Όμως τα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία είχαν ένα πρώτο τετράμηνο το 2022 που δεν ήταν καθόλου καλό εν μέσω Covid και με πληρότητες που δεν ξεπερνούσαν το 20%. Τα ίδια αυτά ξενοδοχεία, θα λειτουργήσουν τους επόμενους μήνες με δυσθεώρητα έξοδα και σε συνθήκες υπερπροσφοράς καταλυμάτων και με μια ζήτηση η οποία δεν θα θυμίζει σε τίποτα τους μήνες του καλοκαιριού», πρόσθεσε ο κ. Βασιλικός.

Στροφή στο μέλλον

Ψηφιακός μετασχηματισμός – βιωσιμότητα

Αναφερόμενος στα 3 σημεία – κλειδιά πάνω στον Οδικό Χάρτη προς το μέλλον του ελληνικού τουρισμού που έχει χαράξει το ΞΕΕ, ο κ. Βασιλικός σημείωσε ότι αυτά εδράζονται στα εξής:

«Ψηφιακός μετασχηματισμός. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε το Capsule T, ένα πραγματικό οικοσύστημα καινοτομίας στο χώρο του τουρισμού. Αφενός για να βοηθήσει τους Έλληνες ξενοδόχους να προχωρήσουν στην τεχνολογική αναβάθμιση των επιχειρήσεών τους και αφετέρου για να δώσει ευκαιρίες σε νέους ταλαντούχους ανθρώπους, οι οποίοι μέχρι πρότινος αναζητούσαν διέξοδο στο εξωτερικό προκειμένου να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους.

Βιωσιμότητα. Η βιωσιμότητα δεν είναι πολυτέλεια είναι αναγκαιότητα. Ειδικά στη συγκυρία των δυσθεώρητων αυξήσεων του ενεργειακού κόστους. Γι’ αυτό και το Ξ.Ε.Ε. παρεμβαίνει με μελέτες και προτάσεις και εργάζεται συστηματικά για την προώθηση καλών πρακτικών βιωσιμότητας στο ελληνικό ξενοδοχείο.
Υποδομές.

Όλα τα μεγάλα ζητούμενα για τον ελληνικό τουρισμό όπως ο θεματικός εμπλουτισμός του προϊόντος μας, η αντιμετώπιση της εποχικότητας και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η στόχευση σε ποιοτικότερα κοινά της τουριστικής αγοράς περνάνε μέσα από τις υποδομές. Το momentum είναι τώρα. Με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και τη νέα Προγραμματική Περίοδο του ΕΣΠΑ καθίσταται ρεαλιστικό ένα εθνικό σχέδιο υποδομών με τη συνεργασία του κεντρικού κράτους, της αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα.

 

Διαβάστε επίσης:

Ιρλανδία: Πρόστιμο – «καμπάνα» 265 εκατ. € στο facebook

Howden Hellas: Νέος επικεφαλής Ανάπτυξης Εργασιών Ελλάδας & Κύπρου ο Κυριάκος Αποστολίδης