Την υλοποίηση ενός σχετικά «αφανούς» αλλά άκρως σημαντικού έργου αξίας άνω των 130 εκατ. ευρώ για τα ελληνικά αεροδρόμια και τον τουρισμό ξεκίνησε η Intrakat. Πρόκειται για τις παρεμβάσεις στα 13 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport με στόχο τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις  του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA).

Πηγές της Fraport αναφέρουν στο mononews ότι η εισηγμένη έχει ξεκινήσει από τον τρέχοντα μήνα τις κατασκευαστικές εργασίες σε τέσσερα αεροδρόμια (Κώ, Σάμου, Σκιάθου και Ακτίου) και θα ακολουθήσουν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα οι εργασίες στα Αεροδρόμια της Κέρκυρας, Ρόδου και Σαντορίνης.

Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που δημοπράτησε το έργο, έχει δώσει το πράσινο φως για την εκταμίευση του ποσού των 124 εκατ. ευρώ, όπως φαίνεται και από σχετική απόφαση στη Διαύγεια που αναρτήθηκε χθες και υπογράφεται από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Σε δύο φάσεις τα έργα

Τα έργα που εκτελεί ήδη η Intrakat χωρίζονται σε δύο φάσεις και έχουν ως ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025. Σημειώνεται πως οι εργασίες θα υλοποιούνται σε περιόδους χαμηλής επιβατικής κίνησης, ώστε να μην υπάρξει διατάραξη της επιχειρησιακής λειτουργίας των Αεροδρομίων, των προγραμμάτων πτήσεων και της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού κατά τη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου.

Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη κατασκευαστική περίοδος  ξεκίνησε στις αρχές του τρέχοντος μήνα και θα διαρκέσει μέχρι τον Μάρτιο του 2023, ενώ η δεύτερη φάση θα διαρκέσει από το Νοέμβριο του 2023 έως τον Μάρτιο του 2024.

Μόνη εξαίρεση αποτελεί το αεροδρόμιο της Κέρκυρας, καθώς τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Απρίλιο του 2025, διότι είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί προηγουμένως η απαλλοτρίωση της αναγκαίας περιοχής από το Δημόσιο.

Τι αφορά το έργο

Το έργο με τίτλο «Υλοποίηση Εργασιών Διόρθωσης – Συμμόρφωσης με τον EASA» αφορά στην υλοποίηση παρεμβάσεων σε 13 από τα 14 συνολικά παραχωρηθέντα Περιφερειακά Αεροδρόμια, που διαχειρίζεται η FRAPORT GREECE, δηλαδή αυτά της Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Άκτιου, Χανίων, Ρόδου, Σαντορίνης, Μυκόνου, Κω, Σκιάθου, Μυτιλήνης και Σάμου (πλην του Αερολιμένα Θεσσαλονίκης, καθώς έχει λάβει ήδη την απαραίτητη πιστοποίηση) με σκοπό τη συμμόρφωσή τους προς τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA), την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών, και εν τέλει τη διαφύλαξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος της χώρας όσον αφορά την ασφάλεια στον τομέα των αερομεταφορών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των Αεροδρομίων.

Αναλυτικότερα η Intrakat καλείται να αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή εργασιών διαμόρφωσης των ζωνών ασφαλείας διαδρόμου (Runway Strips), των ζωνών ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (RESA) απογείωσης και προσγείωσης στα εν λόγω αεροδρόμια, καθώς και επίγειου φωτισμού, σήμανσης, διαγράμμισης και περιφράξεων ανά περίπτωση στα επιμέρους Αεροδρόμια.

Σημειώνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά που η Intrakat θα αναλάβει έργα στα εν λόγω αεροδρόμια, καθώς η εταιρεία  ανέλαβε από το 2017 έως το 2021 για λογαριασμό της Fraport την κατασκευή και την ανακαίνιση των αερολιμένων, την οποία και ολοκλήρωσε τρεις μήνες νωρίτερα από το αναμενόμενο παρά τις δυσκολίες που δημιούργησε ο κορονοϊός και τα διαδοχικά lockdowns.

Διαβάστε επίσης

Η Intrakat κλειδώνει νέο έργο αξίας 40 εκατ. ευρώ – Ποιοι άλλοι Όμιλοι το διεκδίκησαν