ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Με αφορμή την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ περί ματαίωσης πώλησης του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ Α.Ε.), ο Υπεύθυνος Ναυτιλίας, Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής, Βουλευτής Κέρκυρας, Δημήτρης Μπιάγκης υπέβαλε ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και Οικονομικών, αναφέροντας μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Μέχρι σήμερα δεν έχουν γνωστοποιηθεί από την κυβέρνηση οι λόγοι ματαίωσης της διαδικασίας πώλησης ακόμη ενός μεγάλου λιμανιού της χώρας, αν και το ίδιο το γεγονός της μη πώλησης και της ενδεχόμενης διατήρησης του λιμένα υπό δημόσιο έλεγχο, έστω και συγκυριακά, αποτελεί θετική εξέλιξη. Εντούτοις, έχουν ήδη καταγραφεί δημοσιογραφικές εκτιμήσεις ή/και διαρροές που δεν έχουν διαψευστεί από την κυβέρνηση και σύμφωνα με αυτές η ματαίωση της εν λόγω διαδικασίας οφείλεται είτε σε γεωστρατηγικούς λόγους που μπορεί να σχετίζονται με την αμυντική παρουσία των Ηνωμένων Πολιτειών στην περιοχή και τον εν εξελίξει πόλεμο στην Ουκρανία, είτε στο ενδεχόμενο ότι κάποιο από τα ενδιαφερόμενα σχήματα ή και κάποιος εταίρος σε ένα από αυτά δεν πληροί πλήρως τις απαιτήσεις για την ανάληψη ενός τόσου νευραλγικού λιμένα ή ακόμη και να ενδέχεται να προβεί σε μεταπώληση σε άλλο ενδιαφερόμενο που δεν συνάδει με τα αντίστοιχα εθνικά ή/και συμμαχικά συμφέροντα.
Αν επιβεβαιωθεί ότι οι λόγοι ματαίωσης της διαδικασίας πώλησης του Ο.Λ.Α. Α.Ε. σχετίζονται με τους παραπάνω, τότε αυτομάτως αμφισβητείται ευθέως και η σκοπιμότητα και ορθότητα της επιλογής πώλησης, ακόμη και υπό την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης, των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης καθώς και η σχεδιαζόμενη πώληση του λιμένα της Ηγουμενίτσας ή/και των υπόλοιπων, εκτός και αν σύμφωνα με τη δογματική θεωρία της Ν.Δ. περί ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, οι εν λόγω λιμένες δεν έχουν αντίστοιχη γεωστρατηγική σημασία ή σημαντικότητα για τα εθνικά μας συμφέροντα, με το λιμένα της Αλεξανδρούπολης.
Χωρίς ακόμη να έχει εκπονηθεί εθνική λιμενική πολιτική όπως ήδη προβλέπεται νομοθετικά από το 2013, για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση συνεχίζει να λαμβάνει αποφάσεις για το μέλλον της λιμενικής ανάπτυξης της χώρας μας, με τρόπο συγκυριακό και πρόχειρο, χωρίς σχεδιασμό, προγραμματισμό και τεκμηρίωση, υπονομεύοντας ενίοτε δογματικά, δεσμευτικά και μη αναστρέψιμα για τις επόμενες δεκαετίες, την οικονομική ανάπτυξη και το δημόσιο συμφέρον της χώρας μας.»
Ο Βουλευτής καλεί τους αρμόδιους υπουργούς να αποκαλύψουν ποιοι είναι οι λόγοι ματαίωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε..
Καλεί την κυβέρνηση, σε συνέχεια της ματαίωσης της πώλησης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης να εγκαταλείψει την αδιέξοδη και δογματική πολιτική πώλησης και των υπολοίπων των λιμένων που παραμένουν ακόμη υπό τον έλεγχο του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και να εφαρμόσει επιτέλους το μοντέλο αξιοποίησης των λιμένων, το οποίο το ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής συνεχίζει με συνέπεια και τεκμηριωμένα να προτείνει.
Το μοντέλο δηλαδή που εφαρμόζεται σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και στην συντριπτική πλειοψηφία των λιμένων διεθνώς, το οποίο βασίζεται στη διατήρηση του δημόσιου ελέγχου τους, με παράλληλη παραχώρηση χρήσης των επί μέρους λιμενικών υπηρεσιών.
Διαβάστε επίσης:
Οι Δικηγόροι της Σύρου διαμαρτύρονται προς το υπουργείο Ναυτιλίας για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια
Χρηματοδότηση €6,5 εκατ. για το Β’ Θαλάσσιο Εκπαιδευτικό Ταξίδι των σπουδαστών των ΑΕΝ