ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
H ψηφιοποίηση του ηλεκτρικού συστήματος στην Ευρώπη, μπορεί να εξοικονομήσει μέχρι και 20% του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με την Κομισιόν. Η όσο το δυνατόν πιο έξυπνη χρήση του ενεργειακού δικτύου θα διασφαλίσει τη βέλτιστη χρήση της ενέργειας στην Ευρώπη και ανάλογα την αύξηση των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το Action Plan της Κομισιόν για την ψηφιοποίηση προβλέπει τη δημιουργία ψηφιακού διδύμου, digital twin, για ολόκληρο το ηλεκτρικό δίκτυο της Ευρώπης. Πρόκειται για ένα ενιαίο μοντέλο εξομοίωσης της προσφοράς και της ζήτησης που θα δίνει πρόσβαση σε όλη την απαιτούμενη πληροφορία προσφοράς και ζήτησης σε πραγματικό χρόνο. Η πληροφορία αυτή μπορεί να εξασφαλίσει σημαντική εξοικονόμηση σε ενέργεια και κόστος σε όλη την Ευρώπη.
Όπως αναφέρει το Action Plan, “η διαλειτουργικότητα των συστημάτων μπορεί να φέρει σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων και σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα του έργου DRIMPAC35 οι καταναλωτές να συμμετέχουν στο demand response (ανταπόκριση ζήτησης και προσφοράς) μέσω ενός ενοποιημένου πλαισίου διαλειτουργικότητας μπορούν μειώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας κατά 20%, μειώνοντας την κατανάλωση της ενέργειας κατά 15%”.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εκτίμησε ότι, παγκοσμίως, αν υπάρχει η κατάλληλη πληροφορία για τη ζήτηση ενέργειας θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν 270 δισεκατομμυρίων USD σε νέες υποδομές ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο βασικός παράγοντας για ένα ψηφιοποιημένο ενεργειακό σύστημα είναι η διαθεσιμότητα, η πρόσβαση και η κοινή χρήση δεδομένων που σχετίζονται με την ενέργεια που βασίζονται σε απρόσκοπτη και ασφαλή μεταφορά δεδομένων μεταξύ αξιόπιστων μερών. Καλύτερος συντονισμός αυτών των δεδομένων και η διαμόρφωση ενός πλαισίου συντονισμού της ΕΕ για ενίσχυση της διαλειτουργικότητα μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και τεχνικών λύσεων θα επιτρέψει την είσοδο στην αγορά σε περισσότερες καινοτόμες υπηρεσίες .
Οι Διαχειριστές θα δημιουργήσουν το ψηφιακό δίδυμο
Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι θα στηρίξει τους Διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς (ΔΣΜ) και τους Διαχειριστές συστημάτων διανομής (ΔΣΜ) να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό δίδυμο του ευρωπαϊκού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας: ένα εξελιγμένο εικονικό μοντέλο του ευρωπαϊκού ηλεκτρικού δικτύου. Ο στόχος του ψηφιακού δίδυμου είναι να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα και την εξυπνάδα του δίκτυο ως ένας τρόπος για να γίνουν πιο έξυπνα όχι μόνο τα δίκτυα, αλλά και το ενεργειακό σύστημα στο σύνολό του.
Η δημιουργία ενός ψηφιακού δίδυμου θα επιτευχθεί μέσω συντονισμένων επενδύσεων σε πέντε τομείς:
(i) παρατηρησιμότητα και δυνατότητα ελέγχου· (ii) αποτελεσματική υποδομή και σχεδιασμός δικτύου. (iii) λειτουργίες και προσομοιώσεις για ένα πιο ανθεκτικό πλέγμα. (iv) ενεργή διαχείριση συστήματος και προβλέψεις για την υποστήριξη της ευελιξίας και της ανταπόκρισης στη ζήτηση· και (v) ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ ΔΣΜ και ΔΣΔ. Το ψηφιακό δίδυμο δεν θα δημιουργηθεί με μια κίνηση αλλά θα είναι μια συνεχής επένδυση στην προσπάθεια καινοτομίας για τα επόμενα χρόνια.
Κοινός ευρωπαϊκός χώρος ανταλλαγής ενεργειακών δεδομένων
Είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί, σύμφωνα με το Action Plan, ένας κοινός ευρωπαϊκός χώρος ενεργειακών δεδομένων και θα πρέπει να ξεκινήσει την ανάπτυξή του το αργότερο έως το 2024.
Η ανάπτυξη κατάλληλου πλαισίου κοινής χρήσης δεδομένων για την ενέργεια θα μπορούσε να διευκολύνει τη συμμετοχή στις αγορές χονδρικής άνω των 580 GW ευέλικτων ενεργειακών πόρων που θα κάνουν πλήρη χρήση ψηφιακών λύσεων έως το 2050, καλύπτοντας πάνω από το 90% των συνολικών αναγκών ευελιξίας στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ.
Όπως αναφέρει η ενεργοποίηση της έξυπνης και αμφίδρομης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV), η συμμετοχή εικονικών μονάδων παραγωγής ενέργειας στις αγορές ενέργειας και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ενεργειακών κοινοτήτων και τα έξυπνα κτήρια μπορούν να συνεισφέρουν στην ευελιξία. Οι μπαταρίες αυτοκινήτων θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας και τη διάθεσή της όταν απαιτείται, μέσω παρακολούθησης της πλεονάζουσας ισχύος που μπορεί να διατεθεί.
Διαβάστε περισσότερα στο αφιέρωμα Smart Home: Το μέλλον είναι εδώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα