ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε συζητήσεις με υποψηφίους επενδυτές προκειμένου να συνεχίσουν από κοινού τις δραστηριότητες στην Τουρκία βρίσκεται ο όμιλος Fourlis. Αν δεν τελεσφορήσουν η διοίκηση του ομίλου, υπό τον Βασίλη Φουρλή, είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο Plan B, δηλαδή στην αποεπένδυση από την Τουρκία.
«Αυτό που μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε είναι ότι το group Fourlis θα συνεχίσει να επενδύει σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο και στην Τουρκία, αν το κάνουμε, θα το κάνουμε με συνεταίρο» αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης που ακολούθησε την ανακοίνωση των οικονομικών μεγεθών του Ομίλου για το εννεάμηνο του 2022.
Σήμερα στην Τουρκία λειτουργούν 12 καταστήματα Intersport και τρία καταστήματα The Athletes Foot και στο εννεάμηνο εμφανίζει για πρώτη φορά θετικό EBIT.
Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά μετά από επτά χρόνια, που η δραστηριότητα στην Τουρκία έχει πολύ μεγάλες πιέσεις λόγω της οικονομικής συγκυρίας με τον υψηλό πληθωρισμό και τα υψηλά κόστη ενοικίων ο όμιλος σταμάτησε την «αιμορραγία» με το κλείσιμο των μισών καταστημάτων το 2021 και με άλλες ενέργειες περιόρισε το κόστος προκειμένου να προσαρμοστεί στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Ωστόσο, όπως είπε, αυτό δεν είναι ικανό μέγεθος για αυτό συζητάμε με υποψήφιους επενδυτές είτε για να επεκταθούμε παρέχοντας σε αυτούς τεχνογνωσία και κεφάλαια, διαφορετικά θα προχωρήσουμε στην πώληση της δραστηριότητας στην Τουρκία.
Όπως αναφέρουν στο mononews.gr γνώστες του θέματος, η εικόνα ως προς την είσοδο επενδυτή θα έχει ξεκαθαρίσει στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και έχει τεθεί το πλαίσιο της συνεργασίας. Στην περίπτωση που δεν βρεθεί κοινός τόπος και ο όμιλος προχωρήσει στην πώληση των δραστηριοτήτων αυτό επιδιώκεται να γίνει εντός του 2023. Σε κάθε περίπτωση η δραστηριότητα στην Τουρκία είναι μικρού μεγέθους και έχει μικρό αποτύπωμα στον Ομιλο και δεν αποτελεί προτεραιότητά του.
Αυξημένο το κόστος ενέργειας
Όπως επισημάνθηκε στην τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του ομίλου η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα είναι ο πληθωρισμός με αιχμή το ενεργειακό κόστος αλλά και ο περιορισμός των εισοδημάτων των καταναλωτών λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Τα προβλήματα που διεθνώς επηρεάζουν την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαθεσιμότητα προϊόντων, κυρίως στον κλάδο οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, η μέχρι σήμερα επίδραση τους συνεχίζει να είναι σημαντική, αλλά με τάση βελτίωσης. Το κόστος ενέργειας για τη λειτουργία των καταστημάτων και των αποθηκών του Ομίλου, επηρεάστηκε από τις μεγάλες αυξήσεις που παρατηρούνται διεθνώς, και αποτελεί το πλέον το 6,5% των λειτουργικών εξόδων του εννεαμήνου του 2022 σε σχέση με 4,7% στο σύνολο του 2021.
Ο Όμιλος FOURLIS το εννεάμηνο του 2022 παρουσίασε πωλήσεις € 352,5 εκατ. έναντι € 316,5 εκατ., αυξημένες κατά 11,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ανήλθαν στα € 50,7 εκατ. σε σχέση με € 60,2 εκατ. το εννεάμηνο του 2021. Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA(OPR), ανήλθαν σε € 24,4 εκατ. έναντι € 26,7 εκατ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 9,3 εκατ. έναντι € 7,4 εκατ. το εννεάμηνο του 2021. Τα κέρδη μετά από φόρους ήταν € 9,2 εκατ.
Στα 221,3 εκατ. ευρώ ο τζίρος για τα ΙΚΕΑ
Με πωλήσεις στο εννεάμηνο αυξημένες κατά 14,1%, στα 221,3 εκατ. ευρώ και με ρυθμό ανάπτυξης υψηλότερο στην Ελλάδα (15,4%) η λιανική οικιακού εξοπλισμού του ομίλου (ΙΚΕΑ) μετά τα προβλήματα την εφοδιαστική αλυσίδα και στο στοκ αποθεμάτων, που παραμένουν σημαντικά αλλά βελτιωμένα, ανακτά τα μερίδια αγοράς που απώλεσε. Όπως είπε ο κ. Πεταλάς, η ΙΚΕΑ έχασε μερίδιο το 2020 -21, αλλά δεν είναι λόγω ανταγωνισμού. Τα μεγάλα καταστήματα επλήγησαν από την πανδημία, η επισκεψιμότητα σίγουρα επηρεάστηκε αρνητικά με τους ανταγωνιστές με μικρότερα καταστήματα να επηρεάζονται λιγότερο. Αν η ΙΚΕΑ Ineternational αντιμετωπίσει ζήτημα αποθέματος τότε θα επηρεαστεί η ΙΚΕΑ, κάτι το οποίο είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. «Δε μπορούμε να αυξήσουμε τις τιμές 30% – 40%, όπως έκαναν άλλοι ανταγωνιστές μας με συγκεκριμένα είδη σπιτιού. Έτσι γίναμε πιο ανταγωνιστικοί, καταφέραμε να πάρουμε πίσω το μερίδιο αγοράς» σημείωσε.
Πάντως το κόστος πωλήσεων των ΙΚΕΑ αυξήθηκε 20% λόγω πληθωρισμού (60% αύξηση ενεργειακού κόστους, 5% αύξηση ενοικίων) και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις δεν θα επηρεάσει το δ’ τρίμηνο.
Με βάση τα αποτελέσματα του εννεαμήνου το EBITDA(OPR) ανήλθε σε 19,0 εκατ. ευρώ έναντι 16,9 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 13,0 εκατ. ευρώ. Επιπλέον ο Οκτώβριος και ο Δεκέμβριος «τρέχουν» με ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης και με ώθηση από τον τουρισμό. Σήμερα, λειτουργούν συνολικά πέντε μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ (τρία στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και ένα στη Βουλγαρία), έξι μεσαίου μεγέθους καταστήματα (τέσσερα στην Ελλάδα και δύο στη Βουλγαρία) και εννέα σημεία παραγγελιοληψίας (Pickup-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ (έξι από αυτά στην Ελλάδα, δύο στην Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο). Τέλος, σχεδιάζονται ή είναι υπό κατασκευή τρία νέα μεσαίου μεγέθους καταστήματα στην Ελλάδα με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 2-3 χρόνια.
Αύξηση τζίρου αλλά ζημίες για Interspot και TAF
Αυξημένος κατά 7,2% ήταν στο εννεάμηνο ο τζίρος στη λιανική αθλητικών ειδών όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται με τα Interspot & The Atlete’s Foot. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 131,5 εκατ. ευρώ έναντι 122,7 εκατ. ευρώ με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να είναι αυξήμενες κατά 8,5% έναντι μεσοσταθμικής αύξησης 5,6% για τις υπόλοιπες χώρες. Στο εννεάμηνο το EBITDA(OPR) ανήλθε σε 7,4 εκατ. ευρώ έναντι 11,1 εκατ. ευρώ ενώ οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 1,5 εκατ. ευρώ.
Ο Όμιλος FOURLIS αριθμεί σήμερα 133 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 55 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 12 στην Τουρκία, 10 στη Βουλγαρία και επτά στην Κύπρο. Αντιστοίχως λειτουργούν 14 καταστήματα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και τρία στην Τουρκία. Παράλληλα συνεχίζεται η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων.
Παράλληλα ολοκληρώνεται η επένδυση ύψους 15 εκατ. στα logistics, που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και αναμένεται να είναι λειτουργική από το νέο χρόνο. Τα επόμενα 3 – 4 χρόνια θα αυξηθούν 50% και πάνω, άρα χρειάζονται υποδομές logistics, όπως και ακολουθώντας τη στρατηγική για μικρότερα καταστήματα ΙΚΕΑ
Τον Ιανουάριο τα δύο πρώτα Holland Barrett
Τρία φυσικά καταστήματα Holland & Barrett ταυτόχρονα με το ηλεκτρονικό κατάστημα σχεδιάζει στο πρώτο τετράμηνο του 2023 ο όμιλος Fourlis. Τα δύο πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν τον Ιανουάριο και μέχρι το τέλος του 2023 ο στόχος είναι να ανοίξουν έξι καταστήματα. Ο σχεδιασμός προέβλεπε το άνοιγμα των καταστημάτων έως το τέλος του 2022 αλλά όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου πρέπει να γίνουν τα σωστά βήματα ώστε να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στον κλάδο προϊόντων υγείας και ευεξίας. Η Η είσοδος του ομίλου στον αναπτυσσόμενο κλάδο προϊόντων ευεξίας και υγείας ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάιο μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με την Holland & Barrett, ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα λιανικής της Ευρώπης στον κλάδο της υγείας και της ευεξίας, με την εταιρεία WELLNESS MARKET MAE.
Ο όμιλος Fourlis μετά το άνοιγμα των καταστημάτων στην Ελλάδα- εκτιμάται ότι θα αναπτύξει ένα δίκτυο 120 καταστημάτων με τον πήχη των πωλήσεων να μπαίνει στα 50 εκατ. ευρώ το 2025- και περιθώριο EBIT στο 8% την πρώτη πενταετία, προετοιμάζει το έδαφος και για το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων στη Ρουμανία μέχρι το τέλος του 2023 ή τις αρχές του 2024.
Διαβάστε επίσης
ΘΕΟΝΗ: Οι νέες επενδύσεις 10,5 εκατ. ευρώ και η στόχευση του Δημήτρη Τσέλιου στις διεθνείς αγορές
Σκλαβενίτης: Άνοιξε το νέο υπερμάρκετ στον «κόμβο Renault»