array(0) {
}
        
    
Menu

ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Αγορά 5.650 ιδίων μετοχών

            
The Wiseman

Η κρίσιμη ημέρα για Καρώνη και JP MORGAN, η décadence του Δημήτρη Κούτρα, τι είπε ο Κώστας Καραμανλής για την γραμμή 4 και ο Μπουλούτας μαζεύει ζεστό χρήμα

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 17.11.2022
Ο πόλεμος Όλγας-Νίκης, οι 4 τραπεζίτες που κοιτάει ο Εξάρχου για την Παγκρήτια, ποιος CEO τράπεζας τα έχει πάρει στο κρανίο, το ελικόπτερο του σουπερμαρκετά Θανόπουλου και δυο hot τραπεζοασφαλιστικά κουΐζ
ΕΠΟΜΕΝΟ • 19.11.2022
Το limit up της Axia, oι αποφάσεις Καραμανλή, οι απολύσεις και τα μεγάλα χρέη της Σφακιανάκης, η επέτειος γάμου της Ελίνας και τα τραπεζώματα του Σταθόπουλου στο Nollita  

Ανοίγουν τα χαρτιά τους Καρώνης και J.P. Morgan

Μπορεί η φράση «σήμερα κληρώνει» για την συμφωνία Χάρη Καρώνη με την J.P.Morgan να ακούγεται λίγο κλισέ ή υπερβολική.

Όμως όπως μου μεταφέρουν πηγές μου, από το αποτέλεσμα της  Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Viva Wallet σήμερα,  θα διαφανεί αν τελικά προχωρήσει και η συμφωνία πώλησης  του  48,5% στην JP Morgan.

Μία συμφωνία με υψηλό πολιτικό συμβολισμό και προεκτάσεις.

Στην σημερινή λοιπόν  επαναληπτική γενική συνέλευση θα διαφανεί  αν οι δύο πλευρές μπορούν να συμφωνήσουν έστω  για τα stock options,  κάνοντας έτσι ένα βήμα συναίνεσης για να προχωρήσουν και στα πιο «ακανθώδη θέματα».

Θυμίζουμε ότι στην πρώτη Γενική Συνέλευση που είχε γίνει περί τα τέλη Οκτωβρίου οι δύο πλευρές δεν είχαν καταφέρει ούτε στο θέμα των stock option και τη γενικότερη πολιτική των αποδοχών να τα βρουν, καθώς η πρόταση της διοίκησης για την υιοθέτηση ενός νέου προγράμματος δεν έγινε αποδεκτή από τους μετόχους της μειοψηφίας, ενώ την αντιπρόταση της μειοψηφίας την καταψήφισε σύσσωμη η πλειοψηφία.

Τόσο ωραία ατμόσφαιρα δηλαδή.

Μετά το αδιέξοδο, οδηγηθήκαμε στη νέα έκτακτη γενική συνέλευση για τις 18 Νοεμβρίου με θέματα την τροποποίηση του προγράμματος stock options και την αναθεώρηση της πολιτικής αποδοχών της εταιρείας.

Βέβαια ο καβγάς γίνεται για την «ταμπακιέρα» η οποία ο δεν είναι άλλη από  την τιμή στην οποία θα πρέπει να κλειδώσει η πώληση του πακέτου των μετοχών- ή ενός μέρους αυτών –  του διδύμου Καρώνη – Αντύπα στην Αμερικανική τράπεζα, κάποια στιγμή στο μέλλον.

Επισήμως βέβαια αυτό δεν έχει δημοσιοποιηθεί, όμως αποτελεί κοινό μυστικό ότι τέτοιου είδους συμφωνίες πάντα συνοδεύονται από  μία τέτοια συμφωνία (shareholders agreement) με το βασικό μέτοχο.

θυμίζουμε ότι στις αρχές του έτους η J. P. Morgan είχε συμφωνήσει να αποκτήσει το 48,5% του μετοχικού κεφαλαίου της Viva Wallet,  σε μία αποτίμηση η οποία ξεπερνούσε το 1,7δις.ευρώ, αγοράζοντας, σε εκείνη τη φάση , το σύνολο των μετόχων μειοψηφίας .

Επομένως οι μέτοχοι της μειοψηφίας οι μειοψηφικοί μέτοχοι -το LATSCO family office με ποσοστό 13%, η DECA με 10% και το Λονδρέζικο fund Hedosophia με 24%, δεν φαίνεται να έχουν εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις που γίνονται.


Στα «χνάρια» της Εθνικής  το ομόλογο της  Πειραιώς

Με όρους ανάλογους εκείνους που πέτυχε η Εθνική ΕΤΕ 0% 7,87 έκλεισε χθες το ομόλογο της Τράπεζας Πειραιώς ΠΕΙΡ 0,27% 3,74 .

Το επιτόκιο που κατάφερε να κλείσει η Πειραιώς ήταν 8,5%  (μία μονάδα πάνω από εκείνο της Εθνικής όμως ο τίτλος της Πειραιώς είναι 5ετούς διάρκειας ενώ της ΕΤΕ 4ετούς).

Το κουπόνι του ομολόγου έκλεισε ελαφρώς χαμηλότερα στο 8,25%.

Το σημαντικό βέβαια είναι ότι και η Πειραιώς συγκέντρωσε υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον με αποτέλεσμα η έκδοση να υπερκαλυφθεί σχεδόν δύο φορές.

Η Τράπεζα  θα αντλήσει τελικά 350 εκατ. Ευρώ από τα 700 εκατ. ευρώ συνολικώς που της προσέφεραν οι επενδυτές.

 

Airbnb: Άρχισαν τα όργανα για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του Β. Κικίλια

Δεν πρόλαβε να εξαγγείλει νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα «τακτοποιήσουν» τη δραστηριότητα των βραχυχρόνιων μισθώσεων ο υπουργός Τουρισμού κι άρχισε ήδη να λαμβάνει επιστολές από την άλλη πλευρά.

Συνυπογράφοντας την επιστολή προς τον πρωθυπουργό, το Χρήστο Σταϊκούρα, τον Κώστα Σκρέκα, το Βασίλη Κικίλια και το διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, Σταύρος Παραδιάς μαζί με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων Ελλάδος, Νάσος Γαβαλάς, ζητούν μέσες άκρες να ληφθεί υπόψη και η δική του πλευρά, αλλιώς η βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων «θα καταστεί μη βιώσιμη».

Μεταξύ άλλων, θυμίζουν ότι δεν έχουν πάρει επιδοτήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας και «φορολογείται ήδη με συντελεστή που φτάνει το 45% και χωρίς καμιά έκπτωση δαπανών, σε αντίθεση με την ξενοδοχεία που φορολογείται με 22% και με έκπτωση όλων των δαπανών της», στρεφόμενοι και κατά της Grant Thornton που παρέλειψε να εντάξει αυτά τα νούμερα στη μελέτη που παρουσίασε στην αρχή της εβδομάδας.

 

Επιβεβαίωση του Wiseman από τον Κώστα Καραμανλή για τη Γραμμή 4

Tις πληροφορίες που έχουμε δημοσιεύσει από τη τη  στήλη για την πορεία του κυρίως έργου στη Γραμμή 4 επιβεβαίωσε τις προάλλες  Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής μέσα από ένα «ποσταρισμά» του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

O Υπουργός αναφέρει  λοιπόν ότι ξεκινά η συναρμολόγηση του πρώτου εκ των δύο μετροπόντικων στο εργοτάξιο της Κατεχάκη.

Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία αποτελεί τον  προπομπό  για την εκκίνηση του κυρίως κατασκευαστικού έργου από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, η οποία έχει αναλάβει το μεγαλύτερο έργο υποδομής που υλοποιείται στη χώρα μας.

Να σημειωθεί πάντως ότι τις τελευταίες ημέρες η μετοχή της ΑΒΑΞ, δείχνει σημάδια σταθεροποίησης.

Κινείται στα επίπεδα των 0,755 ευρώ.

 

Μπουλούτας: Βάζει μπρος τις μηχανές για το ΒΟΑΚ και μαζεύει ζεστό χρήμα

Μπρος τις μηχανές μαθαίνω ότι έχει βάλει ο Θύμιος Μπουλούτας του Ομίλου Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 0% 2,60 για το μεγάλο οδικό έργο του ΒΟΑΚ και πιο συγκεκριμένα για το τμήμα  Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος αξίας 186 εκατ. Ευρώ, ενώ ετοιμάζεται να λάβει και μια διόλου ευκαταφρόνητη προκαταβολή από το Υπουργείο Υποδομών.

Οι άνθρωποι της ΑΚΤΩΡ έχουν ήδη αρχίσει να στήνουν τα εργοτάξια κατά μήκους του πρώτου τμήματος του οδικού άξονα, και αναμένουν να εισπράξουν τα πρώτα  18,7 εκατ. Ευρώ, τα οποία έχει ήδη εγκρίνει ο Κώστας Καραμανλής.

Σας θυμίζω ότι η ΑΚΤΩΡ του Ομίλου Ελλάκτωρ είχε δώσει στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου την καλύτερη προσφορά (7,1%) επικρατώντας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ 0,80% 17,68  (έκπτωση 4,52%) και των Ομίλων ΑΒΑΞ ΑΒΑΞ 0% 1,47 και Mytilineos ΜΥΤΙΛ 0% 36,70 , οι οποίοι κινήθηκαν ξεχωριστά και έδωσαν έκπτωση που κινούταν στο 4%.

Ο Όμιλος, επίσης, αναμένεται να υπογράψει μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat ΙΝΚΑΤ -0,60% 4,95 στις αρχές του 2023 τη σύμβαση για το ΣΔΙΤ Νέαπολη-Χερσόνησος του ΒΟΑΚ αξίας 360 εκατ. Ευρώ, ενώ μέσα στην ίδια χρονιά θα «κατεβάσει» και την προσφορά του μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ.

Δημήτρης Κούτρας: Quelle décadence

Προ ημερών ολόκληρη η αγορά έμεινε έκπληκτη από την εμμονή  του μικρομετόχου της Ιντρακάτ, Δημήτρη Κούτρα να ακυρώσει την Γενική Συνέλευση της εισηγμένης.

Ως μικρομέτοχος της Ιντρακατ με ποσοστό περίπου 8,13% αποφάσισε να υποβάλει αίτημα αναβολής της ΓΣ, ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι η αύξηση των 100 εκατ. ευρώ είναι αναγκαία για να προχωρήσει στα επόμενα βήματα της η εταιρεία.

Αποτέλεσμα της αναβολής της ΓΣ ήταν η μετοχή (ενώ τις ημέρες προ της Γενικής Συνέλευσης είχε κάνει κάνει ράλι) να χάσει έδαφος «προκαλώντας» οργή τους μικρομέτοχους της εταιρείας.

Σας θυμίζω ότι μέτοχοι με ποσοστά άνω του 5,09% εκτός από τους Εξάρχου, Μπάκο, Καυμενάκη, Γκότση, Αγγέλου είναι και η Intracom του Σωκράτη Κόκκαλη.

Ο κ. Κούτρας δεν είναι η πρώτη φορά που «κρεμάει» έτσι την Ιντρακάτ.

Στην προηγουμένη Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου που έγινε τον Ιανουάριο του 2022, δεν έλαβε μέρος αλλά τότε δεν είχε δημιουργήσει τα προβλήματα που ανακύπτουν τώρα.

Λέγεται ότι και τότε είχε προκαλέσει την οργή του τότε  μεγαλομετόχου  Σωκράτη Κόκκαλη.

Για να σας φρεσκάρω την μνήμη, παρόμοια “τραγική” συμπεριφορά είχε και το 2018 όταν ως μέτοχος της Ελλάκτωρ, είχε “γονατίσει” την τιμή της μετοχής καθώς αποφάσισε να ρίξει στην αγορά καραβιές με χαρτιά.

Λίγο νωρίτερα και για την ακρίβεια το καλοκαίρι του 2018, είχαν αναλάβει την διοίκηση  της Ελλάκτωρ ο Σάκης και ο Δημήτρης Καλλιτσάντσης εξοβελίζοντας το ηγετικό δίδυμο Μπόμπολα-Κούτρα.

Όπως είχε αποκαλύψει το mononews.gr στις 2 Οκτωβρίου του 2018 σε κείμενο του με τίτλο «ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ: Η Φανή Κούτρα είναι ο… μεγάλος πωλητής που έχει γονατίσει τη μετοχή του Ελλάκτωρα», η θυγατέρα του κ. Κούτρα πούλησε εκείνη την εποχή στην αγορά 1 εκατ. χαρτιά με αποτέλεσμα ο τίτλος να υποχωρήσει κατά 27%.

Η συμπεριφορά του 78αρη κατασκευαστή παραμένει ίδια και απαράλλακτη όσα χρόνια  και εάν περάσουν.

Ο άλλοτε «λύκος των κατασκευών» όπως τον είχαν ονομάσει,  αδυνατεί να συνειδητοποιήσει ότι οι καιροί που χόρευε τσάμικο με το Σουφλιά και τον Χατζηγάκη πάνω από τα δημόσια έργα και τα εργοτάξια, πέρασαν ανεπιστρεπτί…

Quelle décadence…

Ο Γιώργος Σουφλιάς σέρνει τον χορό, σε παλαιότερη εκδήλωση της εταιρίας ΑΚΤΩΡ, μαζί με τον Δημήτρη Κούτρα αλλά και τον πρώην υπουργό και βουλευτή Τρικάλων Σωτήρη Χατζηγάκη.
Ο Γιώργος Σουφλιάς σέρνει τον χορό, σε παλαιότερη εκδήλωση της εταιρίας ΑΚΤΩΡ, μαζί με τον Δημήτρη Κούτρα αλλά και τον πρώην υπουργό και βουλευτή Τρικάλων Σωτήρη Χατζηγάκη.

Ο Γιατρός, οι συνδικαλιστές και η ΕΥΔΑΠ

«Έχω μετοχές στην ΕΥΔΑΠ ΕΥΔΑΠ 0,87% 5,82 .

Εδώ και καιρό.

Βλέπω την πορεία της στο ταμπλό. Μπορείς σε παρακαλώ να μου εξηγήσεις σε τί ακριβώς εταιρία έχω επενδύσει;

Κρατική ή ημικρατική;

Ανταγωνιστική, μονοπωλιακή ή utility;

Αυτά που διαβάζω και κυρίως αυτά που ακούω με έχουν μπερδέψει!»

Μεταφέρω αυτούσια την απορία, αφού προέρχεται από πολύ σοβαρό γιατρό που συνεργάζεται με το Δημοσιογραφικό Φορέα Περίθαλψης, το γνωστό σε μας ΕΔΟΕΑΠ και μας βοηθάει πρόθυμα σε κάθε στιγμή που έχει να κάνει με την υγεία μας.

Βέβαια στην απορία αυτή δεν έχει αρμοδιότητα να απαντήσει  ο Πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ κ. Χάρης Σαχίνης αφού το καθεστώς της επιχείρησης δεν το καθορίζει ο ίδιος.

Ούτε όμως ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής έχει τη θεσμική νομιμοποίηση να απαντήσει, του έστειλαν την επιχείρηση …ουρανοκατέβατη με δικαστική απόφαση!

Ο γιατρός μας όμως έχει και άλλες απορίες.

Ρωτάει τί θα γίνει τελικά με το  θέμα της διαχείρισης των δικτύων.

 Όπως είναι γνωστό η ΕΥΔΑΠ έκανε διαγωνισμό προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ και μάζεψε όλα τα μεγάλα ονόματα της κατασκευαστικής αγοράς στην σειρά να τον περιμένουν για να πάρουν το έργο.

Και ενώ ο διαγωνισμός έφτασε ένα βήμα πριν την καρποφορία παρενέβη το ΣτΕ και αποφάνθηκε πως όλη η διαδικασία είναι παράτυπη.

Αλλά η κόντρα με το ΣτΕ είναι παλαιότερη και χρονολογείται από το 3ο Μνημόνιο το λεγόμενο και «Μνημόνιο ΣΥΡΙΖΑ» του 2016.

Τότε ήταν  που  η ΕΥΔΑΠ χωρίς λόγο πέρασε στο Υπερταμείο ενώ θα μπορούσε να μείνει στο Δημόσιο.

Αυτό δεν το χώνεψαν ποτέ οι Δικαστές (και όχι μόνο αυτοί) οπότε τώρα, οι αποφάσεις τους είναι εναρμονισμένες με αυτή τη λογική.

Εκεί ακριβώς παρεμβαίνουν και οι συνδικαλιστές της ΕΥΔΑΠ και ζητούν επιτακτικά να μην λειτουργεί η Εταιρία («Οργανισμό» την αποκαλούν ακόμη!) με γνώμονα  το κέρδος.

Φαντάζεστε εισηγμένη εταιρία και να λειτουργεί με γνώμονα τη …ζημιά;

Άντε τώρα να εξηγήσεις στο γιατρό μας, σε τί μορφής εταιρία επένδυσε τις οικονομίες του.

 

Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

 

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Αγορά 5.650 ιδίων μετοχών
ΗΠΑ: Ο Τραμπ επιλέγει την Παμ Μπόντι για Υπουργό Δικαιοσύνης μετά το ναυάγιο της υποψηφιότητας Γκέιτς
Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Στον Άρειο Πάγο προκειμένου να καταθέσει μήνυση για απάτη
ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ: Aγόρασε 4.010 μετοχές
MSC: Αυξήσεις 1.000 δολάρια ανά κοντέινερ
Northvolt: Η πρωταθλήτρια μπαταριών της Ευρώπης κατέθεσε αίτηση πτώχευσης
Συνολικά έσοδα 820 εκατ. ευρώ είχαν οι 18 εταιρείες Τερματικών Σταθμών στα λιμάνια της Ιταλίας
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΓΕΚΤΕΡΝΑ, ΕΥΡΩΒ, INKAT, ΟΠΑΠ
ΗΠΑ: Επενδύουν 580 εκατ. δολάρια στα λιμάνια
ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ