Η νέα ηγεσία της Burberry σχεδιάζει να επιστρέψει στο «βρετανικό στυλ», αφού η προσπάθεια του προηγούμενου διευθυντικού διδύμου εξ Ιταλίας να ανανεώσει το ισχυρό brand ειδών πολυτελείας συμβαδίζοντας με τους ανταγωνιστές του, απέτυχε.

Ο CEO Jonathan Akeroyd και o διευθυντής δημιουργικού Daniel Lee που ανέλαβαν πρόσφατα θέλουν να αυξήσουν τα αξεσουάρ σε πάνω από το 50% των πωλήσεων μακροπρόθεσμα, αξιοποιώντας προϊόντα υψηλού περιθωρίου κέρδους.

1

Οι συγκρίσιμες πωλήσεις των καταστημάτων αυξήθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό τους τρεις μήνες που έληξαν τον Σεπτέμβριο, καθώς οι Αμερικανοί τουρίστες εκμεταλλεύτηκαν το ισχυρό δολάριο για να αγοράσουν προϊόντα πολυτελείας στην Ευρώπη. Ωστόσο, η ανάπτυξη του ομίλου υπολείπεται του υψηλού πήχη που έθεσαν ανταγωνιστές του, όπως η LVMH και η Hermes International.

Ο Akeroyd, ο βετεράνος της Versace ο οποίος ανέλαβε τον Μάρτιο, έκανε το ένα πρώτο βήμα προς την ανανέωση του brand ορίζοντας τον Σεπτέμβριο τον Lee διάδοχο του Riccardo Tisci στη θέση του διευθυντή δημιουργικού.

Η μετοχή της Burberry έχει σημειώσει άνοδο 10% από τις αρχές του έτους.

Ο Akeroyd διαδέχθηκε τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλο Marco Gobbetti, ο οποίος βρισκόταν στο μέσον της προσπάθειας να δώσει περαιτέρω ώθηση στο brand της Burberry όταν αποχώρησε για να ηγηθεί της ιταλικής ανταγωνίστριας εταιρείας Salvatore Ferragamo SpA.

Ο γεννημένος στο Yorkshire, Lee ήταν στο παρελθόν επικεφαλής σχεδιαστής στην Bottega Veneta, βοηθώντας στην ανανέωση του εμπορικού σήματος του ομίλου Kering, προτού τελικά αποχωρήσει για αδιευκρίνιστους λόγους πριν από ένα χρόνο.

Πρόκειται να παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή για την Burberry κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου τον Φεβρουάριο.

Νέοι στόχοι

Σε μία σειρά νέων στόχων που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη, η βρετανική εταιρεία δήλωσε ότι στοχεύει τώρα να πραγματοποιήσει πωλήσεις 4 δισεκατομμυρίων στερλίνων (4,7 δισεκατομμύρια δολάρια) μεσοπρόθεσμα και ελπίζει να προσθέσει άλλο 1 δισεκατομμύριο στερλίνες μακροπρόθεσμα.

Για να το πετύχει αυτό σχεδιάζει να διπλασιάσει τις πωλήσεις δερμάτινων ειδών, υποδημάτων και γυναικείων έτοιμων ενδυμάτων, καθώς και να αυξήσει τα πανωφόρια κατά 50% μεσοπρόθεσμα. Θα επιδιώξει επίσης να αυξήσει το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στο 15% των λιανικών πωλήσεων σε αυτό το χρονικό διάστημα.

Το νέο στρατηγικό σχέδιο έρχεται την ώρα που οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία γίνονται δυσοίωνες. Ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 41 ετών τον περασμένο μήνα λόγω της ραγδαίας αύξησης των τιμών της ενέργειας.

Υπάρχουν ενδείξεις υποχώρησης της ζήτησης, ειδικά για προϊόντα πολυτελείας σε χαμηλότερες τιμές στις ΗΠΑ. Τα έσοδα στην Αμερική μειώθηκαν κατά 3% το τρίμηνο, μετά από πτώση 4% τους προηγούμενους τρεις μήνες, ανέφερε η εταιρεία.

«Η Burberry είναι μια από τις μάρκες με τη μεγαλύτερη έκθεση στους επίδοξους καταναλωτές», έγραψε μέσω e-mail ο Luca Solca, αναλυτής στο Sanford C. Bernstein. «Οι επίδοξοι καταναλωτές είναι πολύ πιο εκτεθειμένοι στον πληθωρισμό των τιμών της ενέργειας και των τροφίμων, καθώς έχουν πιο περιορισμένη δυνατότητα δαπάνης σε πολυτελή προϊόντα. Εξ ου και η αδυναμία», πρόσθεσε.

Διαβάστε ακόμη:

Burberry: Νέος Διευθυντής Δημιουργικού ο Daniel Lee

Ψηφιακή κολεξιόν από τον οίκο Burberry στο βιντεοπαιχνίδι Minecraft