ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πρόκειται για μία ακόμη ελληνική ναυτιλιακή που αποφασίζει να υιοθετήσει τη στρατηγική του spin-off, της μεταφοράς συγκεκριμένου τμήματος του στόλου της σε μία νέα εταιρεία, με στόχο να πετύχει καλύτερες αποδόσεις και να αντλήσει περισσότερα κεφάλαια από την αμερικανική χρηματαγορά.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Castor Maritime, στη νέα εταιρεία, με την ονομασία Toro, θα μεταφερθούν οκτώ τάνκερ (ένα aframax, πέντε aframax/LR2 και δύο handysize), ενώ έχει υποβάλλει αίτηση για την εισαγωγή των κοινών μετοχών της στην αγορά Nasdaq.
Οι μέτοχοι της Castor Maritime θα λάβουν δύο κοινές μετοχές της Toro για κάθε πέντε μετοχές της Castor που θα διαθέτουν, μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 2022.
Ο πρόεδρος και CEO της Castor, Πέτρος Παναγιωτίδης θα αναλάβει τις αντίστοιχες θέσεις και στην νέα εταιρεία μετά την ολοκλήρωση του spin-off.
Το Διοικητικό Συμβούλιο πιστεύει ότι η δημιουργία μιας εταιρείας σε έναν ξεχωριστό κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας – στην προκειμένη περίπτωση στα δεξαμενόπλοια – θα προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στις δύο ναυτιλιακές όσο και στους μετόχους τους.
Η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στην Castor και στην Toro να αυξήσουν την εστίαση τους στον τομέα δραστηριοποίησης τους και να ενισχύσουν την λειτουργική αποτελεσματικότητα τους.
Παράλληλα θα διευκολύνει την στρατηγική τους επέκταση και θα προσελκύσει νέους επενδυτές, ενώ με τη διανομή των κοινών μετοχών της Toro θα δοθεί στους μετόχους της Castor Maritime η ευελιξία για τη δημιουργία εσόδων ή την προσαρμογή των μετοχικών τοποθετήσεων τους στους ναυτιλιακούς τομείς που θέλουν να επενδύσουν.
H Castor Maritime εκτός από τα οκτώ τάνκερ που θα μεταφέρει στην Toro, διαθέτει στόλο με 20 bulkers (1 Capesize, 7 Kamsarmax και 12 Panamax).
Οι εταιρείες που ίδρυσαν spin-off
Στην απόσχιση του στόλου ξηρού φορτίου από την εισηγμένη Euroseas και τη μεταφορά του σε μία νέα εταιρία, με την ονομασία EuroDry προχώρησε ο εφοπλιστής Αριστείδης Πίττας την άνοιξη του 2018. Η Euroseas, εξελίχθηκε σε μία εταιρεία που εστιάζει αμιγώς στα containerships και η Eurodry που εισήχθη στη συνέχεια στην αγορά του Nasdaq, στα bulkers.
Στη δημιουργία εταιρείας spin-off με τα παλαιότερης κατασκευής πλοία της, προχώρησε η ναυτιλιακή Diana Shipping συμφερόντων της οικογένειας Παληού. Η νεοσύστατη OceanPal, εισήγαγε τις μετοχές της στην αγορά του Nasdaq.
Τον Νοέμβριο του 2021, η εισηγμένη ναυτιλιακή StealthGas, του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, μετέφερε τα τέσσερα δεξαμενόπλοια του στόλου της (τρία MR tankers και ένα aframax) σε μία νέα εταιρεία, την Imperial Petroleum, η οποία επίσης εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Φέτος το καλοκαίρι, η Seanergy Maritime Holdings του Σταμάτη Τσαντάνη, ίδρυσε spin-off εταιρεία, την United Maritime Corporation, στην οποία παραχώρησε το παλαιότερο πλοίο της, το Gloriuship χωρητικότητα 171.314 dwt, ναυπηγημένο το 2004. Έκτοτε η νέα ναυτιλιακή επεκτάθηκε στα δεξαμενόπλοια, με την απόκτηση δύο Aframax μεταφοράς αργού πετρελαίου και δύο τάνκερ LR2.
Διαβάστε ακόμη:
Πέτρος Παππάς (Star Bulk): Μέσα σε δύο χρόνια έχει δώσει μέρισμα 900 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τζιτζικώστας: Κοινό μας όραμα μια καλύτερη Ευρώπη που θα βρίσκεται πιο κοντά στους πολίτες της
- Collector’s Fever: Η Aimé Leon Dore αποκαλύπτει την Porsche Bespoke 993 Turbo
- Quest Συμμετοχών: Αγορά 1.965 ιδίων μετοχών
- Κρίστιαν Χατζημηνάς (ΕΕΝΕ): Οι τέσσερις προτάσεις που θα βελτιώσουν ουσιαστικά το επιχειρηματικό περιβάλλον