Μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών μεσαίων SUV από τη Lexus.

To ΝΧ με μήκος 4.6m έχει τόσο υβριδική όσο και επαναφορτιζόμενη έκδοση. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το plug in μοντέλο και μάλιστα στην πιο πολυτελή του εκδοχή την F Sport. Το ΝΧ διαθέτει όλα τα διαχρονικά ατού της Lexus: Ποιότητα κατασκευής, πολυτέλεια, εξαιρετική εργονομία, καλά γραφικά, κορυφαία άνεση και οδική συμπεριφορά. Τολμώ να πω ότι ξεχωρίζει αναλογικά το ίδιο με το RX400h που σύστησε την φίρμα στους Έλληνες 15 χρόνια πριν. Το ΝΧ έχει δική του ταυτότητα και ταυτόχρονα είναι το πρώτο επαναφορτιζόμενο μοντέλο της Lexus. Βασίζεται στην πλατφόρμα του RAV4 (Toyota New Global Architecture) με διαστάσεις 4.6m μήκος, 1.8m πλάτος και 1.6m ύψος. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει από τις έντονες ακμές εμπρός την τραπεζοειδή μάσκα, το σφηνοειδές σχήμα και τους μεγάλους τροχούς.

Στο εσωτερικό θα βολευτούν άνετα 5 επιβάτες ακόμη και για ταξίδι. Ο χώρος αποσκευών θα φιλοξενήσει με την ίδια ευκολία τις αποσκευές τους για ένα Σαββατοκύριακο. Το NX προσφέρει χώρους που καλύπτουν τις ανάγκες μιας πολυμελούς οικογένειας. Η φιλοσοφία σχεδίασης του εσωτερικού έχει τίτλο «Tazuna» και λογική «χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο». Τόσο το ταμπλό όσο και ο τρόπος χειρισμού των διακοπτών για τις επιμέρους λειτουργίες των συστημάτων του οχήματος έχουν σχεδιαστεί και οριστεί, ώστε να ο οδηγός να κάνει τις ελάχιστες απαιτούμενες κινήσεις των χεριών και των ματιών του για να τις πραγματοποιεί και να παραμένει προσηλωμένος στον δρόμο.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφή 14 ιντσών. Το σύστημα multimedia είναι εύχρηστο και τα γραφικά εξαιρετικά, σ’ αυτούς τους τομείς έχει παράδοση η Lexus. Τα εμπρός καθίσματα είναι υπερυψωμένα και προσφέρουν καλή στήριξη στις στροφές. Το πακέτο ασφάλειας «Lexus Safety System Plus» περιλαμβάνει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των επιβατών. Αξίζει να αναφέρουμε το καινοτόμο «Safe Assist Exit» που δεν σου επιτρέπει να βγεις αν έρχεται ένα πατίνι και υπάρχει κίνδυνος να το χτυπήσεις ανοίγοντας την πόρτα. Υπάρχει υπηρεσία φωνητικών εντολών «Hey Lexus» και η εφαρμογή «Lexus Link app» (μέσω της οποίας προβάλλονται στο κινητό τηλέφωνο πληροφορίες). Τέλος στο σύστημα Head-up Display, μπορείς να επιλέξεις τι θα προβάλετε.

Οδηγώντας

Το πρώτο που ξεχωρίζει στο Lexus είναι η αερανάρτηση. Κρατάει καλά, δεν κοπανάει καθόλου, δε γέρνει, κρύβει τους δυο τόνους βάρους και επιτρέπει στο μεγάλο SUV να στρίβει σα σπορ αυτοκίνητο. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,5lt και από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός και έναν πίσω. Η συνδυαζόμενη μέγιστη απόδοση του συστήματος είναι 309PS και στην πράξη δε σου λείπει η δύναμη ποτέ. Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 18,1 kWh και αποτελείται από 96 στοιχεία. Όπως διαπιστώσαμε στην πράξη προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 60km ενώ ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται μετά τα 135km/h.  Το νέο ΝΧ 450h+ Plug-in Hybrid διαθέτει το σύστημα «Hybrid System Drive Modes» με δύο παραμέτρους λειτουργίας, την αμιγώς ηλεκτρική (EV) και την «υβριδική» (HV). Επίσης, διαθέτει χαρτογραφήσεις «Eco», «Normal», «Sport», «Sport+» και «Custom». Πέρα από την αγχολυτική επιτάχυνση σε όλες τις φάσεις το Lexus είναι εξαιρετικά αθόρυβο και κρύβει επιμελώς την ταχύτητα. Η αίσθηση του τιμονιού είναι ικανοποιητική και άμεση. Τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας μεταβάλλονται και ο οδηγός καλείται να συνηθίσει την αίσθηση στο πεντάλ του φρένου. Σε δρόμο με στροφές η αερανάρτηση παίζει κυρίαρχο ρόλο, το αυτοκίνητο τοποθετείται και πατάει απρόσμενα καλά πιάνεις τον εαυτό σου να παρασύρεται σε αντικοινωνικούς ρυθμούς.

Στο δια ταύτα πρόκειται για ένα πολυτελές SUV της μεσαίας κατηγορίας που διαφοροποιείται με τρόπο μοναδικό από τους αντιπάλους τους: Mercedes GLC, BMW X3, Volvo XC60, Range Rover Discovery Sport. Κακά τα ψέματα ο ανταγωνισμός είναι πανίσχυρος και σε προσόντα και σε κύρος, η αλήθεια είναι όμως πως το Lexus στέκεται επάξια.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid

Κινητήρας: 2.487 cc, δύο ηλεκτροκινητήρες
Συνδυαστική ισχύς: 309 PS
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6.1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 20 gr/km
Βάρος: 1.990 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.600/1.865/1.660 mm
Μεταξόνιο: 2.690 mm
Χώρος αποσκευών: 545 lt
Τιμή: από 69.000 (έκδοση δοκιμής F Sport: €85.400)

Διαβάστε επίσης

Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale!