ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο κ. Αγαπητός, πιο συγκεκριμένα, τόνισε ότι “φιλοδοξούμε τα λειτουργικά κέρδη να αγγίξουν τα 23 εκατομμύρια ευρώ”. Στη συνέχεια, ανέφερε πως με την κερδοφορία θα προχωρήσουμε σε μικρές επενδύσεις με τις δικές μας δυνάμεις, αφού δεν υπάρχει τράπεζα να χρηματοδοτεί σήμερα επενδύσεις και αυτές θα είναι για τη βελτίωση των παροχών και, για να πάμε σε νέους προορισμούς, οι οποίοι θα φέρουν νέα έσοδα και, έτσι, θα μεγαλώσει η “πίτα της ακτοπλοΐας”.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways είπε ότι η εταιρεία είναι η πρώτη που κατάφερε να αναδιαρθρώσει τα δάνειά της και τώρα με ένα ανταγωνιστικό επιτόκιο, μέχρι το 2022, αισθάνεται πολύ ασφαλής ότι θα τα καταφέρει.
Υπάρχουν μέρη, συνέχισε ο κ. Αγαπητός, που δεν έχουν αναπτυχθεί τουριστικά, ενώ αξίζει και μπορούν να αναπτυχθούν. Πρόκειται για τα νησιά του Βορείου και του Ανατολικού Αιγαίου, όπως η Σάμος, αλλά και η Χίος, η Μυτιλήνη. Η Λήμνος και ο Αι Στράτης. Από τη Θεσσαλονίκη, υπογράμμισε, δεν υπάρχει κανένα δρομολόγιο για τα νησιά του Β. Αιγαίου. Εμείς θα τολμήσουμε εφέτος να κάνουμε το δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη στη Μυτιλήνη και στα Μεστά Χίου, με το ΕΓ/ΟΓ “Ionian Queen” το οποίο θα μετονομαστεί σε “Νήσος Σάμος” και, παράλληλα, θα υπάρχουν τέσσερις συνδέσεις της Καβάλας με τη Μυτιλήνη.
Το “Highspeed 5”, πρόσθεσε, το οποίο, μετά από τις εργασίες ανακατασκευής, θα είναι ένα εντελώς καινούριο πλοίο, θα μετονομαστεί σε “Highspeed 7” και θα πραγματοποιεί τα γνώριμα δρομολόγιά του από την Κρήτη στις Κυκλάδες, ενώ το “Hellenic Wind” που στο παρελθόν, ήταν ναυλωμένο σε ξένη εταιρεία και εκτελούσε δρομολόγια στην Πορτογαλία, το μετονομάζουμε σε Hellenic Highspeed και εισέρχεται σε τακτική δρομολόγηση από το λιμάνι της Ραφήνας προς Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Ίο, Θήρα.
Σε ό,τι αφορά στην προοπτική για σύνδεση της Σμύρνης με νησιά του Β.Αιγαίου, ο κ. Αγαπητός είπε ότι “προσπαθούμε να ανοίξουμε αυτή τη γραμμή”, αλλά πρέπει να μας αντιμετωπίσει η Τουρκία ως πλοία τακτικής γραμμής, όπως κάνει χρόνια τώρα η Ιταλία. Αν δεν γίνει αυτό, η τιμή των 20.000 ευρώ για κάθε προσέγγιση στο λιμάνι της Σμύρνης είναι αποτρεπτική γι’ αυτή την προοπτική.
Τέλος, για το προσφυγικό είπε ότι η εταιρεία με αίσθημα υπευθυνότητας και κοινωνικής προσφοράς είναι η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που δρομολογεί τα πλοία της δωρεάν, χωρίς καμία επιδότηση από την Πολιτεία για τη μεταφορά μεταναστών/προσφύγων, χωρίς καμία διάκριση, με τον ίδιο ναύλο που ισχύει για όλους τους επιβάτες.
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε πως άλλες εταιρείες που έχουν ναυλωθεί από το κράτος παίρνουν και 70 ευρώ από κάθε πρόσφυγα.