ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με στόχο να επαναπροσδιορίσει το μέλλον του yachting, ο Σωτήρης Καποδίστριας ίδρυσε την startup Cyan, μία πλατφόρμα που καθιστά τη διαδικασία των κρατήσεων σκαφών πιο ευέλικτη και άμεση για όλους.
Το καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο του μόλις 22 ετών επιχειρηματία, κατάφερε να πείσει καταξιωμένους angel investors από τους κλάδους της κρουαζιέρας και της ναυτιλίας, οι οποίοι τον εμπιστεύτηκαν και αποφάσισαν να χρηματοδοτήσουν το εγχείρημα του.
Έχοντας αποφοιτήσει από γαλλικό σχολείο και με σπουδές στην ΑΣΟΕΕ, στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, ο κ. Καποδίστριας ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία ως Team Assistant στην πολυεθνική Engel & Volkers.
Εντοπίζοντας τις ευκαιρίες που υπάρχουν στον κλάδο του yachting ίδρυσε το 2021 την Cyan, το όνομα της οποίας εμπνεύστηκε από την αγγλική ονομασία των χρωμάτων κυανό και γαλάζιο.
Η ιδέα
Η ιδέα της ίδρυσης της Cyan προέκυψε τυχαία όταν ο ιδρυτής της εταιρείας βρισκόταν σε διακοπές το καλοκαίρι του 2020 και θέλησε με την παρέα του να νοικιάσουν για μία ημέρα ένα σκάφος αναψυχής.
Τότε παρατήρησε ότι η διαδικασία εξεύρεσης σκάφους ήταν αρκετά δύσκολη και δεν υπήρχε η δυνατότητα στιγμιαίας, άμεσης κράτησης για την επόμενη ημέρα.
Μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσε μία σειρά από προβλήματα που καθιστούν αναποτελεσματικό το υφιστάμενο επιχειρηματικό μοντέλο κρατήσεων.
“Είναι χρονοβόρο. Δεν υπάρχει ποτέ σίγουρο booking, οι ταξιδιώτες περιμένουν ώρες ή και ημέρες την απάντηση στο αίτημα τους, αφού οι μεσίτες διεξάγουν την έρευνα για την διαθεσιμότητα. Μάλιστα, πολλές φορές, η απάντηση είναι αρνητική”, επισημαίνει ο κ. Καποδίστριας στο mononews.gr.
Επίσης, υπάρχει περιορισμός στις ημερομηνίες κράτησης. Για το 99% των σκαφών η κράτηση πρέπει να κλείσει Σάββατο με Σάββατο, ενώ το 60% των ταξιδιωτών δεν μπορεί να βρει τις ημέρες που επιθυμεί.
Παράλληλα, ο πελάτης δεν είναι ποτέ σίγουρος για την κατάσταση του σκάφους και τον εξοπλισμό του.
Αλματώδης ανάπτυξη
Σύμφωνα με τον κ. Καποδίστρια, η αγορά του yachting ιδιαίτερα μετά την κρίσης της πανδημίας, αναπτύσσεται συνεχώς με γοργούς ρυθμούς και οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 50% ανάπτυξη των παγκόσμιων εσόδων σε 5 χρόνια.
Γνωρίζοντας ότι πρόκειται για μία ισχυρή αγορά με πολλούς και δυνατούς ανταγωνιστές, η είσοδος της Cyan σε αυτήν αποτελεί για την διοίκηση της μία πρόκληση την οποία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει με την οικονομική στήριξη που έχει εξασφαλίσει από τους angel investors αλλά και με την πολύτιμη καθοδήγηση των έμπειρων στελεχών της. “Στόχος είναι να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες ναυλώνουν τα σκάφη αναψυχής”, επισημαίνει ο κ. Καποδίστριας.
Το όραμα μας είναι η δημιουργία ενός παγκόσμιου κολοσσού στον τομέα του yachting όπου ταξιδιώτες και εταιρείες θα μπορούν στιγμιαία, ευέλικτα και χωρίς περιορισμούς να κλείσουν σκάφος όποτε θέλουν και για το χρονικό διάστημα επιθυμούν, εξηγεί.
Μετά από 1,5 χρόνο εντατικής εργασίας και προγραμματισμού τον Σεπτέμβριο του 2022 η πρώτη εκδοχή της πλατφόρμας της Cyan είναι έτοιμη να δοκιμάσει και να προσαρμόσει το επιχειρηματικό της μοντέλο ανάλογα με την ζήτηση.
Τα επόμενα σχέδια
Στόχος για αυτήν την χρονιά είναι να ανιχνεύσει τη ζήτηση και να δημιουργήσει μία πελατειακή βάση μέσα από την οποία θα μπορέσει να επεκτείνει και τις δραστηριότητες της στο εξωτερικό στα επόμενα χρόνια.
Ο πελάτης μπορεί μόνο με 4 clicks να βρει τα σκάφη που του ταιριάζουν, να διαλέξει τις ημερομηνίες που επιθυμεί και να στείλει το αίτημα του. Άμεσα η Cyan επικοινωνεί μαζί του για τις λεπτομέρειες του ταξιδιού και ο πελάτης πληρώνει ένα ποσό προκαταβολή για να ολοκληρώσει την κράτηση του σκάφους που έχει επιλέξει μέσα από την πλατφόρμα.
“Η Cyan προσδίδει επιπλέον αξία στο ταξίδι του, ενισχύοντας την εμπειρία του με παροχές όπως δωρεάν wifi, κανό, SUP, εξοπλισμό για ψάρεμα, ακόμη και μπάρμπεκιου”, επισημαίνει ο κ. Καποδίστριας.
Η επιλογή των yachts που εντάσσονται στην πλατφόρμα γίνεται με προσοχή από τη διοίκηση της Cyan και θα πρέπει αν πληρούν 2 βασικά κριτήρια: να είναι καινούργια ή πρόσφατα ανακαινισμένα, καθώς και να βρίσκονται σε κομβικές τοποθεσίες.
Στα επόμενα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η βελτίωση της πλατφόρμας σύμφωνα με το feedback των πελατών της, η ισχυροποίηση του brand της, η ενίσχυση της ομάδας διαχείρισης και των διαθέσιμων σκαφών.
“Έχοντας κλείσει συμφωνίες με πολυεθνικές εταιρείες κρουαζιέρας για την παραχώρηση και την διάθεση των σκαφών μας την καλοκαιρινή σεζόν του 2023, σε αυτήν την πρώιμη φάση ο στόχος μας για φέτος είναι -όπως κάθε startup- να χτίσουμε τα θεμέλια για τον επόμενο βασικό γύρο χρηματοδότησης”, αναφέρει ο κ. Καποδίστριας.
Διαβάστε ακόμη:
Η Fincantieri παρέδωσε το κρουαζιερόπλοιο Viking Neptune που διαθέτει 465 καμπίνες και φιλοξενεί 930 επιβάτες
Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Τα εποχιακά μοτίβα της αγοράς των capesize
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στουρνάρας: Πολύ σημαντικό ένας πολίτης να είναι οικονομικά εγγράμματος – Παρουσιάστηκε το «Αλφαβητάρι της οικονομίας για εφήβους»
- Η Novo Nordisk επενδύει σε Νέα Υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής
- Σταϊκούρας: Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη
- Σε νέους ιδιοκτήτες από σήμερα τα ακίνητα της «Αλλατίνη» και της «Μαλαματίνα»