ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αποζημίωση ύψους 110 εκατ. δολαρίων διεκδικεί πλοιοκτήτρια εταιρεία που συνδέεται με την NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, από κινεζική ιδιοκτήτρια φορτηγού πλοίου που χτύπησε τάνκερ της πρώτης τον Απρίλιο του 2021.
Συγκεκριμένα, το φορτηγό πλοίο Sea Justice, χωρητικότητας 35.200 dwt (κατασκευής 2005), που ανήκει στην κινεζική Glory Ships, αλλά είναι νηολογημένο στην Sea Justice Ltd με έδρα τη Νησιά Μάρσαλ, συγκρούστηκε με το suezmax δεξαμενόπλοιο A Symphony (κατασκευής 2001) της NGM Energy, το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του κινεζικού λιμανιού Τσινγκντάο, προκαλώντας ρήξη σε μία από τις δεξαμενές του.
Όπως αναφέρει το tradewinds, η σύγκρουση προκάλεσε πετρελαιοκηλίδα και χρειάστηκε εκτεταμένη επιχείρηση καθαρισμού της θάλασσας και των ακτών. Παράλληλα, οδήγησε στην ακύρωση μίας συμφέρουσας συμφωνίας που είχε δρομολογήσει η NGM Energy για την πώληση του τάνκερ έναντι 14,8 εκατ. δολαρίων.
Λεπτομέρειες για τη δικαστική διαμάχη μεταξύ των ιδιοκτητριών των δύο πλοίων ήρθαν στο φως στη Σιγκαπούρη, όταν η ιδιοκτήτρια του A Symphony, κατάσχεσε το Sea Justice, που έφτασε πρόσφατα στο νησί, με την ονομασία G Harmony, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται υπό τον έλεγχο της Glory Ships.
Η θυγατρική της NGM Energy, κατά τη διαδικασία της κατάσχεσης, κατηγόρησε για τη σύγκρουση το κινεζικό πλοίο και τον καπετάνιο του, με βάση τα ευρήματα της έκθεσης της έρευνας για το συμβάν που πραγματοποίησε η Υπηρεσίας Ναυτιλιακής Ασφάλειας της Κίνας (MSA) και δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο.
Συγκεκριμένα, η έκθεση θεώρησε ως κύριες αιτίες της σύγκρουσης την αποτυχία του πλοίου και του κυβερνήτη του να παρακολουθήσουν σωστά την περιοχή, να κινηθούν με ασφαλή ταχύτητα ή να λάβουν αποτελεσματικά μέτρα για την αποφυγή της σύγκρουσης, καθώς και την κακή διαχείριση της γέφυρας του πλοίου.
Παράλληλα, τους θεώρησε υπεύθυνους για τις ακατάλληλες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού έκτακτης ανάγκης, καθώς η άμεση μετακίνηση του πλοίου προς τα πίσω και ο διαχωρισμός του από το δεξαμενόπλοιο άφησε εκτεθειμένο το άνοιγμα που δημιούργησε με αποτέλεσμα να χυθεί το φορτίο στη θάλασσα.
Από την άλλη πλευρά, το A Symphony διαπιστώθηκε ότι ηχούσε λανθασμένα σήματα ομίχλης που έδειχναν ότι βρισκόταν σε κίνηση και όχι αγκυροβολημένο. Παράλληλα, ο πλοίαρχος του δεν ειδοποιήθηκε έγκαιρα για την επείγουσα κατάσταση, αλλά μόλις έξι λεπτά πριν από τη σύγκρουση.
Τον Απρίλιο του 2021, η Sea Justice υπέβαλε αίτηση στο Ναυτικό Δικαστήριο του Τσινγκντάο για να ιδρύσει το Sea Justice Limitation Fund στην Κίνα, που αφορά τη σύγκρουση. Η αίτηση εγκρίθηκε και καταβλήθηκαν 39,5 εκατομμύρια κινεζικά γουάν (6 εκατομμύρια δολάρια).
Η Symphony Shipholding, εγγεγραμμένη ιδιοκτήτρια του A Symphony, υπέβαλε αγωγή κατά αυτού του κεφαλαίου, αλλά άσκησε αγωγή και κατά της Sea Justice Ltd στο Ανώτατο Δικαστήριο της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ. Και οι δύο υποθέσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.
Το τάνκερ A Symphony παρέμεινε στον στόλο της NGM Energy μέχρι τον περασμένο Ιούλιο, και στη συνέχεια πουλήθηκε στην Sino Susceed Shipping.
Σύμφωνα με το marinetraffic, έχει μετονομαστεί σε Cathay Phoenix.
Διαβάστε ακόμη:
Η Finnlines, του Εμμανουέλε Γκριμάλντι είχε έσοδα €558,4 εκατ. και κέρδη €105,2 εκατ. στη Βαλτική
Γιάννης Κούστας (Danaos): Αναχρηματοδότηση 438 εκατ. δολ. από Citi και Alpha Bank – Αύξηση λειτουργικών εσόδων στο γ’ τρίμηνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Public: Εγγύηση Χαμηλότερης Τιμής στο 99,98% των Προϊόντων – Ρεκόρ Ικανοποίησης Πελατών
- Jefferies για Εθνική Τράπεζα: Κορυφαία επιλογή από τις ευρωπαϊκές μετοχές το 2025
- ΟΒ Streem: Εντυπωσιακή η συμμετοχή παιδιών από Ασπρόπυργο και Ελευσίνα στο τουρνουά ποδοσφαίρου, basket και volley
- ΟΔΔΗΧ: Δημοπρασία 6μηνων εντόκων τη Δευτέρα 23/12