ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με αντιρρήσεις και αιτούμενη αντισταθμιστικά άναψε το πράσινο φως για την τουριστική επένδυση της οικογένειας Τσατσαρωνάκη, γνωστή από την αρτοποιία, στη Φαλάσαρνα Ηρακλείου, η Περιφέρεια Κρήτης.
Έχοντας προηγηθεί η παρουσίαση του σχεδίου στο δημοτικό συμβούλιο εν μέσω εντάσεων, η Περιφέρεια γνωμοδότησε αρνητικά σε δύο από τα σημεία του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου που συμπεριέλαβαν οι επενδυτές στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Συγκεκριμένα, αρνητική ήταν η γνωμοδότηση για την ύπαρξη οποιασδήποτε επέμβασης στο τμήμα εντός της περιοχής ενός οικότοπου προτεραιότητας, με συνολική έκταση 40 στρεμμάτων, καθώς και για τις παρεμβάσεις σε τμήμα εντός της περιοχής εμφάνισης κέδρων.
Πρόκειται για δύο περιβαλλοντικές αιρέσεις που θέτει η τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία κατά το λοιπό τμήμα της έκτασης στο οποίο η οικογένεια Τσατσαρωνάκη σχεδιάζει την κατασκευή τουριστικού καταλύματος, γνωμοδότησε θετικά, θέτοντας και σε αυτή την περίπτωση τους όρους της. Η Περιφέρεια ζητά αφενός, να διασφαλιστεί η ελεύθερη πρόσβαση του κοινού στην παραλία και αφετέρου, να καταργηθούν οι υφιστάμενοι χώροι στάθμευσης πλησίον της παραλίας, όπου σήμερα πραγματοποιείται περιβαλλοντική υποβάθμιση εξαιτίας των τροχοφόρων οχημάτων. Προτείνει, μάλιστα «στο πλαίσιο καλής διάθεσης συνεργασίας» ο φορέας του έργου να παρέχει στη δημοτική αρχή αντισταθμιστική εισφορά σε γη στο βαθμό που αναλογεί εάν η πολεοδόμηση γινόταν βάσει σχεδίου πόλης ως ξενοδοχειακή μονάδα.
Οι Τσατσαρωνάκη, το όνομα των οποίων έχει συνδεθεί με το brand αρτοσκευασμάτων Το Μάννα αλλά είναι ιδιοκτήτες ενός ακόμη ξενοδοχείου, του Molos Bay Hotel στην Κίσσαμο, τρέχουν την επένδυση ύψους 70 εκατομμυρίων μέσω της Αειφόρες Τουριστικές Επιχειρήσεις Φαλάσαρνα. Η συνολική έκταση της ανάπτυξης φτάνει τα 118 στρέμματα και εντός της θα κατασκευαστούν ενοικιαζόμενα δωμάτια και τουριστικές πισίνες, κατοικίες διαφόρων μεγεθών, πισίνες, χώρους αποθήκευσης τροφίμων, εστιατόρια – beach bar, ένας παραδοσιακός φούρνος, θέατρο, μουσείο, καταστήματα, ένα κρητικό εστιατόριο κι ένα οινοποιείο. Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, έως το 2033 τα κέρδη από το τουριστικό συγκρότημα θα έχουν φτάσει τα 23 εκατομμύρια ευρώ.
Στόχος είναι το θέρετρο που θα αναπτυχθεί να απευθύνεται σε νέα κοινά ταξιδιωτών, όπως είναι οι ψηφιακοί νομάδες – καθώς ο σχεδιασμός θα είναι προσαρμοσμένος στις ανάγκες του νέου τρόπου εργασίας με ευέλικτους χώρους εργασίας και ανάπτυξης επιχειρηματικών ιδεών –, η ενεργή τρίτη ηλικία, οι μονογονεϊκές οικογένειες, ο «σόλο» ταξιδιώτης και τα άτομα με σοβαρούς περιορισμούς.. Όπως αναφέρουν οι επενδυτές, το έργο «φιλοδοξεί να φιλοξενήσει επισκέπτες αναψυχής που αναζητούν ένα μέρος ιδιαίτερου σχεδιασμού σε ένα ιδιαίτερο τοπίο». Οι χώροι στάθμευσης προτείνονται στο ανατολικό τμήμα της ιδιοκτησίας, στην είσοδο της εγκατάστασης και υπολογίζονται σε 130 θέσεις. Η προτεινόμενη υποδομή, θα συνδυάζεται και με δράσεις, υπηρεσίες και επιχειρήσεις, ήπιου και εναλλακτικού τουρισμού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στουρνάρας: Πολύ σημαντικό ένας πολίτης να είναι οικονομικά εγγράμματος – Παρουσιάστηκε το «Αλφαβητάρι της οικονομίας για εφήβους»
- Η Novo Nordisk επενδύει σε Νέα Υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής
- Σταϊκούρας: Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη
- Σε νέους ιδιοκτήτες από σήμερα τα ακίνητα της «Αλλατίνη» και της «Μαλαματίνα»