Αυλαία ρίχνει η ΕΡΓΟΣΕ στην δημοπράτηση ενός πακέτου τεσσάρων σιδηροδρομικών έργων συνολικής αξίας 373 εκατ. Ευρώ με την υπογραφή των δύο τελευταίων συμβάσεων να αναμένεται εντός του τρέχοντος μήνα όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο mononews.

Πρόκειται για τα έργα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, τα οποία παρουσιάστηκαν χθες στη Βουλή από τον Υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη και το Διευθύνων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη. Πλέον αναμένεται να κληθούν οι ανάδοχοι εντός 15 ημερών στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ ώστε να υπογραφούν οι συμβάσεις.

1

Τα τέσσερα αυτά έργα ξεχωρίζουν για δύο διαφορετικούς αλλά και σημαντικούς λόγους, οι οποίοι συνηγορούν στην ταχύτητα της ολοκλήρωσης των διαγωνιστικών διαδικασιών για τα μεγάλα έργα υποδομής, αλλά και τη μέχρι στιγμής σύμπνοια που υπάρχει μεταξύ των μεγάλων εγχώριων κατασκευαστικών Ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos.

Το παραπάνω προκύπτει από το γεγονός ότι οι διαγωνισμοί βγήκαν στον αέρα το περασμένο φθινόπωρο και μέσα σε ένα διάστημα μικρότερου του ενός έτους οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί. Αυτό συμβαίνει καθώς οι πρώτες υπογραφές για τα έργα έπεσαν στις αρχές του περασμένου Ιουλίου.

Επίσης, πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραμάτισε η Κοινοπραξία-έκπληξη των Ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Mytilineos, η οποία συμμετείχε και στους τέσσερις διαγωνισμούς και επικράτησε στους μισούς.

Τα δύο αυτά γεγονότα επιβεβαιώνουν τη σπουδή με την οποία ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, έχει λύσει σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών το γόρδιο δεσμό της συμβασιοποίησης των σιδηροδρομικών έργων. Ενώ θέτουν και υψηλά τον πήχη για τη γρήγορη ολοκλήρωση της δημοπράτησης του μεγαλύτερου πακέτου σιδηροδρομικών έργων της χώρας μας, δηλαδή των έξι συμβάσεων συνολικού εκτιμώμενου κόστους 4,5 δισ. Ευρώ για τη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ροδοδάφνη-Ρίο

Πρόκειται για το πρώτο από τα δύο έργα που παρουσιάστηκαν χθες στην Βουλή από τον Γιώργο Καραγιάννη και το Διευθύνων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν τρεις «μνηστήρες» και η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos επικράτησε με έκπτωση 8,29% έναντι των ΑΚΤΩΡ (6,5%) ΑΒΑΞ (6,5%) και Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα (7,1%).

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του προς υπογραφή έργου ανέρχεται στα 174,97 εκατ. Ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Αναλυτικότερα το έργο με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025 αφορά στην κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής καθώς και την κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και τη διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για τη στέγαση του Υ/Σ-2.

Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

Στο διαγωνισμό για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, που ήταν το δεύτερο έργο που παρουσιάστηκε χθες, επικράτησε ο Όμιλος ΑΒΑΞ δίνοντας έκπτωση 11,2% και τα αντίπαλα στρατόπεδα ήταν οι Κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos (έκπτωση 7,5%) και Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα (έκπτωση 8%).

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ στα 72,8 εκατ. Ευρώ, ενώ και σε αυτό το project ο ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι το 2025.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο αφορά την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε μήκος 81,4 χιλιόμετρα της μονής γραμμής μεταξύ Παλαιοφάρσαλου και Καλαμπάκας.  Το έργο αυτό πρόκειται να αλλάξει  τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Δυτική Θεσσαλία. Επίσης,  προετοιμάζεται και η επέκταση του σιδηροδρόμου προς την Κοζάνη και την Ηγουμενίτσα.

Αναβάθμιση Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών

Οι υπογραφές για το έργο αξίας 42,1 εκατ. Ευρώ έπεσαν τον περασμένο Ιούλιο με ανάδοχο την Κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα, η οποία έδωσε έκπτωση 7,5% επικρατώντας των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos που κινήθηκε στο 6% και της ΑΒΑΞ που έδωσε τη χαμηλότερη έκπτωση (5%).

Η αρχική αξία του έργου ανέρχεται στα 42,1 εκατ. Ευρώ. Η ανάδοχος κοινοπραξία θα αναλάβει την αναβάθμιση των 11 αποβάθρων του Κεντρικού Σταθμού και την υπόγεια απευθείας σύνδεση με τον σταθμό του Μετρό “Σταθμός Λαρίσης”.

Και αυτό το έργο εκτιμάται πως θα έχει παραδοθεί εντός της επόμενης τριετίας και η Intrakat μαζί με τη Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ θα αναλάβει τη συντήρησή του για επιπλέον τρία χρόνια.

Κιάτο – Ροδοδάφνη

Την ίδια περίοδο με την αναβάθμιση του Σταθμού Αθηνών υπεγράφη και το έργο προϋπολογισμού 83,9 εκατ. Ευρώ για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos, η οποία με έκπτωση 18,3% κλείδωσε το έργο, ενώ στην αντίπερα όχθη της διεκδίκησης βρέθηκαν ο Όμιλος ΑΒΑΞ και η Κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ.

Το έργο αφορά στη διπλή γραμμή που λειτουργεί από το 2020 και ενδέχεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2024. Από εκεί και έπειτα η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos θα αναλάβει τη συντήρηση του έργου για επιπλέον τρία έτη.

Διαβάστε επίσης

ΕΡΓΟΣΕ: Προς υπογραφή δυο έργα αξίας €225 εκατ. – Ποιοι όμιλοι τα αναλαμβάνουν

ΕΡΓΟΣΕ: Με ποιους συμβούλους αναβαθμίζεται για τα έργα των 4,5 δισ. Ευρώ

ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινά ο Ανταγωνιστικός Διάλογος για τα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ