Ο πρωταθλητής διατήρησε την 1η θέση στην εκκίνηση, δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και πέτυχε την 14η νίκη του σε 20 GP.
Ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε ιστορία χτες βράδυ στην πίστα Ηermanos Rodriquez πλέον είναι ο οδηγός που έχει πετύχει τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν στην F1. Μέχρι χτες μοιράζονταν το ρεκόρ 13 νικών με τους Φέτελ και Σουμάχερ. Πλέον είναι μόνος του με 14 νίκες σε μια σεζόν. Ο αγώνας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική καθώς η μορφή της παλιάς αυτής πίστας – φτιάχτηκε πίσω στο 1960 – δεν προάγει το θέαμα.
Σημαντικό ρόλο παίζει και η επίδραση του αραιού – λόγω υψομέτρου 2300m – αέρα ο οποίος επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση αλλά και την απόδοση των υβριδικών μηχανών. Είδαμε πολύ λίγες μάχες για θέση και αυτές κάτω από την πρώτη εξάδα. Οι μόνες μεταβολές στους πρώτους έξι έγιναν κατά την εκκίνηση.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φερστάπεν να διατηρεί το προβάδισμα – αυτό ήταν καθοριστικό – και το δεύτερο Ράσελ να πιέζει ασφυκτικά πίσω του. Ο Χάμιλτον το εκμεταλλεύτηκε πλασαρίστηκε από την εσωτερική και πήρε τη 2η θέση στην έξοδο του σικέιν. Ο Ράσελ βρέθηκε στιγμιαία εκτός πίστας και ο Πέρεζ άδραξε την ευκαιρία προσπερνώντας τον.
Από κει και πέρα είχαμε ένα έντονο παιχνίδι στρατηγικής χωρίς καμία αλλαγή θέσης. Οι Red Bull είχαν εκκινήσει με την μαλακή γόμα, οι Mercedes με τη μέση γόμα. Θα περίμενε κανείς αυτό να υποχρεώσει τους Ταύρους σε ένα επιπλέον πιτ στοπ. Αυτό όμως δε συνέβη.
Οι δυο Red Bull μπήκαν στα πιτ λίγο μετά τον 20στο σε σύνολο 71 γύρους. Πρώτα ο τοπικός ήρωας Σέρτζιο Πέρεζ στον 23ο γύρο και δυο γύρους μετά ο Μαξ Φερστάπεν. Αμφότεροι έβγαλαν τη μαλακή και έβαλαν φρέσκο σετ μέσης γόμας. Εκείνη τη στιγμή ούτε οι ίδιο δεν γνώριζαν αν θα μπορούσαν να βγάλουν τον αγώνα χωρίς δεύτερη αλλαγή.
Ο Φερστάπεν τόνισε ότι απαιτούνταν προσεκτική διαχείριση των ελαστικών ενώ ο Χόρνερ αποκάλυψε: «Προφανώς η μαλακή και η μέση γόμα ήταν ταχύτερες. Βλέποντας ότι μετά από αρκετούς γύρους η μαλακή γόμα άντεξε χωρίς μεγάλα προβλήματα ήταν ξεκάθαρο ότι θα μπορούσαμε να τερματίσουμε με τη μέση χωρίς δεύτερη αλλαγή».
Εκεί κρίθηκε ο αγώνας. Οι Mercedes που εκκίνησαν με το λάθος ελαστικό (μέση γόμα) δεν μπόρεσαν να διεκδικήσουν κάτι στην εκκίνηση λόγω του ότι η μαλακή γόμα του Φερστάπεν ήταν πιο γρήγορη. Η διάρκειά της δεν δικαιολόγησε την επιλογή της καθώς ο Χάμιλτον άλλαξε 4 γύρους μετά το Φερστάπεν (στον 29ο) και ο Ράσελ 9 γύρους μετά (στον 34ο). Οι ασημί έβαλαν την σαφώς πιο αργή σκληρή γόμα (C2) η οποία δεν βολεύονταν καλά στη λεία επιφάνεια της Μεξικάνικης πίστας. Έπεσε γκρίνια παρότι οι χρόνοι ήταν εφάμιλλη.
Ο Χάμιλτον κρατήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα πίσω από το Φερστάπεν με τη διαφορά να μην μεγαλώνει μέχρι το σημείο που φάνηκε πως ο Ολλανδός δεν θα έμπαινε ξανά στα πιτ. Εκεί ο Βρετανός συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση.
Πίσω του ο Πέρεζ πίεζε αλλά δεν κατάφερε ποτέ να βρεθεί σε απόσταση βολής για να διεκδικήσει τη 2η θέση. Ο Μεξικάνος οδηγός ήθελε όσο τίποτα τη νίκη εντός έδρας, ποτέ δεν έχει κερδίσει Μεξικάνος στην πατρίδα του.
Απογοητευτική η εικόνα και ο ρυθμός των Ferrari. Οι Σάινθ και Λεκλέρκ κοντραρίστηκαν μόνο μεταξύ τους στην εκκίνηση με τον Ισπανό να απαιτεί και να παίρνει το προβάδισμα ρισκάροντας.
Ένα ρίσκο που κάθε άλλο παρά χρήσιμο ήταν. Με τις Mercedes να έχουν σημαντική άνοδο στην απόδοση και τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ανοιχτή μια επαφή θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθοριστική απώλεια βαθμών.
Ήδη οι κόκκινοι έχασαν στο Μεξικό 13 βαθμούς έναντι των Mercedes και πλέον η διαφορά έχει περιοριστεί στους 40 βαθμούς ενώ απομένουν 96 βαθμοί να μοιραστούν στους δυο τελευταίους αγώνες. Αρχής γενομένης από το Βραζιλιάνικο GP στις 13/11.
Ενδιαφέρον έχει και η μάχη της 4ης θέσης στους κατασκευαστές με τη McLaren χτες να εκμεταλλεύεται την εξαίρετη εμφάνιση του Ρικιάρντο (οδηγός της ημέρας) και να μειώνει εκ νέου τη διαφορά με την Alpine που είδε τον Αλόνσο να μένει από υβριδική μηχανή.
H Alpine έχει 153 βαθμούς μόλις επτά περισσότερους από τη McLaren. Αντίστοιχα στη μάχη της 6ης θέσης η Alfa Romeo έχει μόλις 4 βαθμούς παραπάνω από την Aston Martin και στη μάχη της 8ης θέσης η Ηaas μόλις ένα βαθμό περισσότερο από την Alpha Tauri.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Διαβάστε επίσης:
Ιδού οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio