To Autódromo Hermanos Rodríguez πήρε το όνομά του από τους αδικοχαμένους αδερφούς Ροντρίγκεζ. Ο Ρικάρντο έχασε τη ζωή του το 1962 σ΄ αυτή την πίστα και ο Πέντρο 9 χρόνια αργότερα επίσης σε τροχαίο. Το 2015 αυτή η παλιά πίστα κλασσικής σχολής επανήλθε στο πρόγραμμα της F1, ελέω Κάρλος Σλιμ. Ο 12ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο είναι Μεξικάνος 82 ετών και ασχολείται με μεταφορές, κατασκευές, ακίνητα, ενέργεια, επικοινωνίες, υγεία, ψυχαγωγία και αθλητισμό.
Η περιουσία του υπολογίζεται σε 70 δις δολάρια. Στήριξε έμπρακτα τόσο την παρουσία Μεξικάνων οδηγών στη F1, όπως ο Πέρεζ και ο Γκουτιέρεζ αλλά και την ανακαίνιση της πίστας που θα φιλοξενήσει τον αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο. Μετά το συγκλονιστικό αγώνα στο Τέξας που κρίθηκε 6 γύρους πριν το φινάλε η F1 προσδοκά σε μια ανάλογη παράσταση στην Πόλη του Μεξικό, μια από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη. Ιδρύθηκε το 1325 και σήμερα αριθμεί περισσότερους από 22 εκ. κατοίκους. Το Αυτοκινητοδρόμιο των αδερφών Ροντρίγκεζ θέτει μια ασυνήθιστη πρόκληση σε ομάδες και οδηγούς καθώς βρίσκεται σε υψόμετρο 2238m. Ο αέρας είναι πιο αραιός και αυτό μειώνει την αεροδυναμική απόδοση του σχήματος, δυσκολεύει την απαγωγή θερμότητας και επηρεάζει αρνητικά την ισχύ του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα.
Έχει αρκετό ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει στη μάχη της 2ης θέσης στους κατασκευαστές με τη Ferrari να έχει προβάδισμα 53 βαθμών έναντι της Mercedes που ψάχνει εναγωνίως την πρώτη της φετινή νίκη. Πέρυσι στο Μεξικό είχε κερδίσει ο Φερστάπεν με το Χάμιλτον δεύτερο και τον Πέρεζ 3ο. Ο Μεξικάνος θέλει όσο τίποτα νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του, οι οποίοι αναμένεται να δημιουργήσουν το αδιαχώρητο στις κερκίδες που χωρούν 110.000 θεατές. Θα είναι το 22ο Μεξικάνικο GP.
Μέχρι σήμερα δεν έχει κερδίσει ποτέ Μεξικάνος, αλλά τώρα είναι μια κλασσική ευκαιρία καθώς ο Πέρεζ έχει στα χέρια του μονοθέσιο νικητή και η Red Bull έχει εξασφαλίσει ήδη το νταμπλ. Ο Φερστάπεν έχει κερδίσει 2017, 2018, 2021. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει το 2016 και το 2019. Οι Κλαρκ, Προστ και Μάνσελ έχουν επίσης από δυο νίκες σ’ αυτή την πίστα. Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 22:00 ώρα Ελλάδος την Κυριακή και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Μια ώρα νωρίτερα στις 21:00 ξεκινά η ειδική εκπομπή για τη F1 στην ΕΡΤ. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 23:00 το βράδυ του Σαββάτου.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
- Όπως το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στις ΗΠΑ έτσι και στο Μεξικό η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή γόμα, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.
- Το Μεξικό είναι ο αγώνας που διεξάγεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο, 2238 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ο αραιός αέρας επηρεάζει την απόδοση των υβριδικών μηχανών όπως και την αεροδυναμική απόδοση. Η κάθετη δύναμη που παράγεται είναι λιγότερη ειδικά στις χαμηλές στροφές. Φέτος με τα πατώματα που προκαλούν αναρρόφηση θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα επηρεαστεί περισσότερο ή λιγότερο από πέρυσι η αεροδυναμική απόδοση.
- Υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της ημέρας στο Μεξικό, ακόμη και σε διάστημα λίγων ωρών. Αυτό επηρεάζει την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης των ελαστικών και είναι μια σημαντική παράμετρος που οι ομάδες πρέπει να παρακολουθούν.
Το Αυτοκινητοδρόμιο «Hermanos Rodriguez» θα βοηθήσει να πραγματοποιηθεί το τεστ πρωτότυπων ελαστικών του 2023 που ήταν αρχικά προγραμματισμένο για το Ιαπωνικό Grand Prix και ακυρώθηκε. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) στο Μεξικό θα διαρκέσει 90min ώστε να δοκιμαστούν οι πιο μαλακές γόμες της νέας χρονιάς. Στο Ώστιν είχαν δοκιμαστεί οι πιο σκληρές πρωτότυπες γόμες. Όπως και την προηγούμενη Παρασκευή, το σχέδιο θα το εκπονήσει η Pirelli και θα αφορά δοκιμές ελαστικών. Αν μια ομάδα δώσει τη δυνατότητα σε έναν νέο οδηγό να δοκιμάσει στο FP1 θα έχει λίγο χρόνο στο FP2 προτού επικεντρωθεί στις δοκιμές ελαστικών για το υπόλοιπο της περιόδου. Τα πρωτότυπα ελαστικά δεν έχουν χρώματα στα πλαϊνά.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: “Κατά τη διάρκεια της σεζόν τα ελαστικά μας πρέπει να ανταπεξέλθουν σε μια ευρεία ποικιλία συνθηκών οι οποίες διαμορφώνονται από τα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε πίστας. Αν κοιτάξετε στους δυο τελευταίους αγώνες στη Σουζούκα παίζουν ρόλο τα πλευρικά φορτία, στο Ώστιν το αεροδυναμικό ζύγισμα ενώ στο Μεξικό κυρίαρχο ρόλο έχει η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Η πίστα που φέρει το όνομα των αδερφών Rodriguez δεν προσφέρει ιδιαίτερη πρόσφυση. Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών είναι χαμηλά και τα μονοθέσια δεν έχουν τόσο μεγάλη αεροδυναμική απόδοση ειδικά στις αργές στροφές καθώς ο αέρας είναι αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο (2238m). Φέτος πιθανόν θα δούμε περισσότερη φθορά στα εμπρός ελαστικά καθώς η σημερινή γενιά μονοθεσίων έχει υποστροφική τάση στις αργές στροφές – υπάρχουν αρκετές στην πίστα του Mεξικό. Η φύση της διαδρομής με πολύ σκόνη στην επιφάνεια του οδοστρώματος έχει ως αποτέλεσμα το κράτημα να βελτιώνεται θεαματικά κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Η εκτίμηση του βαθμού βελτίωσης και η σωστή προθέρμανση των ελαστικών θα είναι κλειδί στην επιτυχία.”