Η Heineken υποστήριξε ότι βλέπει σημάδια μείωσης της καταναλωτικής ζήτησης, καθώς οι πωλήσεις μπύρας διαμορφώθηκαν χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις εν μέσω των αυξανόμενων πληθωριστικών πιέσεων.

Η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο είπε ότι οι όγκοι μπύρας αυξήθηκαν κατά 8,9% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο, κάτω από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 11,8%. Το αυξανόμενο κόστος μείωσε τα περιθώρια κέρδους και οι υψηλότερες τιμές αποθάρρυναν ορισμένους πελάτες να καταναλώσουν περισσότερη μπύρα.

Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε έως και 8,1% στις συναλλαγές στην αγορά του Άμστερνταμ. Από τις αρχές του έτους έχει καταγράψει απώλειες 17%.

«Βλέπουμε ολοένα και περισσότερους λόγους να είμαστε προσεκτικοί στις μακροοικονομικές προοπτικές, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ενδείξεων υποχώρησης της ζήτησης των καταναλωτών», δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος Dolf van den Brink.

Οι ζυθοποιίες κατάφεραν να προστατεύσουν σε μεγάλο βαθμό τα περιθώρια κέρδους φέτος αυξάνοντας τις τιμές για να αντιμετωπίσουν το υψηλότερο κόστος. Ωστόσο, υπάρχει ένα όριο στο πόσο οι πελάτες μπορούν να αντέξουν, καθώς ο αχαλίνωτος πληθωρισμός και το μεγαλύτερο κόστος τροφίμων και ενέργειας μειώνουν την αγοραστική τους δύναμη.

Η Heineken στην ανακοίνωση της ανέφερε χαρακτηριστικά «πρώιμα σημάδια επιβράδυνσης της ζήτησης στα τέλη Σεπτεμβρίου και τον Οκτώβριο» σε ορισμένες περιοχές της Ευρώπης.

Η ολλανδική ζυθοποιία διατήρησε τις προοπτικές της για μέτρια ανάπτυξη φέτος, καθώς η ανάκαμψη στον κλάδο της μπύρας επηρεάζεται από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις πιέσεις στις τιμές. Παράλληλα επισήμανε ότι το μείγμα τιμών της αυξήθηκε κατά 13% το τρίμηνο ως απάντηση στον επιταχυνόμενο πληθωρισμό.

Τα καθαρά κέρδη της Heineken στο εννεάμηνο μειώθηκαν κατά 29% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε 2,20 δισ. ευρώ (2,19 δισ. δολάρια).

Το περασμένο έτος στα αποτελέσματα της περιλαμβάνονταν έκτακτο κέρδος 1,27 δισεκατομμυρίων ευρώ από την εκ νέου επιμέτρηση της αξίας των συμμετοχών που κατείχε προηγουμένως στην United Breweries στην Ινδία.

Διαβάστε ακόμη:

Heineken: Φεύγει από τη ρωσική αγορά με κόστος 400 εκατ. ευρώ