Ο ελληνόκτητος στόλος έχει μεγαλώσει κατά 3,3% τον τελευταίο χρόνο και σύμφωνα με την τελευταία απογραφή απαριθμεί 5.182 πλοία, επισημαίνει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και προσθέτει ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι τα 13,1 έτη. Επίσης τονίζει ότι τα ελληνόκτητα πλοία είναι σύγχρονα και απαιτούν για τη λειτουργία τους ναυτικούς με υψηλή κατάρτιση.

Οι Έλληνες ναυτικοί αναγνωρίζονται διεθνώς για τη ναυτοσύνη τους. Η ελληνική ναυτοσύνη αποτελεί άλλωστε αναπόσπαστο θεμέλιο της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία διαρκώς μεγεθύνεται και μαζί με αυτήν και οι ανάγκες της για στελεχιακό δυναμικό.

1

Σε ότι αφορά την ποιότητα των φερέλπιδων αξιωματικών του Εμπορικού Ναυτικού, τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, υπογραμμίζει το Ν.Ε.Ε. και επισημαίνει:

Ενδεικτικά, σύμφωνα με έρευνα των Ναυτικών Χρονικών, το 84% των πρωτοετών σπουδαστριών και σπουδαστών εισήχθησαν σε Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού με μέσο όρο μεγαλύτερο του 16/20.

Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος υποστηρίζει διαρκώς τις προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, αλλά και την προσέλκυση περισσότερων νέων στα επαγγέλματα της θάλασσας.

Έχει αποδειχτεί διαχρονικά ότι η επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο δια της εκπαίδευσης συνεισφέρει τόσο στην ασφάλεια εν πλω, όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Επίσης, το Ν.Ε.Ε. Υπενθυμίζει ότι πριν από ένα χρόνο το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος παρέδωσε τη μελέτη «Ελλάδα και Ναυτιλία σε κοινή ρότα» στην Επιτροπή Greece 2021. Η Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη παρέδωσε τη Λευκή Βίβλο στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Η Ελλάδα το 2040».

Στην Λευκή Βιβλίο κλήθηκαν να συμμετάσχουν θεσμικοί εκπρόσωποι των κυριότερων παραγωγικών και διοικητικών φορέων της χώρας, παραθέτοντας τις κύριες προκλήσεις και στόχους των επόμενων δεκαετιών.

Ήδη πολλά έχουν αλλάξει στο γεωπολιτικό και ενεργειακό τοπίο. Μια σταθερά παραμένει: η καθοριστική συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο εμπόριο και ιδιαίτερα στον ενεργειακό ανεφοδιασμό της Ευρώπης, αλλά και στις εξαγωγές σιτηρών από τον Εύξεινο Πόντο (Μαύρη Θάλασσα).

Παράλληλα, η ελληνική ακτοπλοΐα έχει ήδη ξεκινήσει τη σταδιακή αναβάθμιση επιμέρους σκαφών και δρομολογίων με πλοία σύγχρονης τεχνολογίας, ενώ το πρόγραμμα ολικής ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου βρίσκεται σε εξέλιξη.

Την ίδια στιγμή, οι προοπτικές του θαλάσσιου τουρισμού, αλλά και η αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευής μας γεμίζει αισιοδοξία και υπερηφάνεια.

Ένα χρόνο μετά, η μελέτη που επιμελήθηκαν, εκ μέρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος ο κ. Γιάννης Τριφύλλης και οι Ειδικοί Σύμβουλοι του ΝΕΕ, κ.κ. Μιχάλης Σαρλής και Γεώργιος Μπαρκάτσας, παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη και στη διάθεση της πολιτικής ηγεσίας, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενου πολίτη.

Οι θεματικές ενότητες της μελέτης αφορούν τη σύμπλευση Έθνους – Ναυτιλίας και τη συμβολή στους εθνικούς αγώνες και στόχους, την παγκόσμια πρωτιά της χώρας μας στον ναυτιλιακό τομέα, τους στόχους, τα οράματα και τις προσδοκίες για το 2040 στην ακτοπλοΐα, την Ναυτοσύνη, τη Συμβολή της Ναυτιλίας στο ΑΕΠ, καθώς και τη Ναυτιλιακή τεχνολογία και Έρευνα.

Μπορείτε να διαβάσετε τη Λευκή Βιβλίο στον παρακάτω σύνδεσμο: https://bit.ly/3QYp7lq και να δείτε το βίντεο από την παρουσίαση της Λευκής Βίβλου στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://bit.ly/3yO5l4C.

Διαβάστε επίσης:

Αυξήθηκαν οι επιβάτες κρουαζιέρας στη Ρόδο κατά 23,3% – Τον Σεπτέμβριο η αύξηση έφτασε το 49%!

Το έλλειμμα εξειδικευμένων εργατών στα Ναυπηγεία της Νότιας Κορέας θα φτάσει τους 10.000 – Δίνονται κίνητρα σε νέους και σε ξένους για να ασχοληθούν με τη ναυπηγική