Πράγματα και θάματα ετοιμάζουν οι οργανωτές στο Ώστιν του Τέξας, όπου θα διεξαχθεί ο δεύτερος φετινός αγώνας επί Αμερικάνικου εδάφους.

Σίγουρα η F1 είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πόση διαφορά μπορεί να κάνει ένας χρόνος. Πέρυσι τέτοια εποχή στο Ώστιν οι Φερστάπεν και Χάμιλτον έδιναν μάχη για τον τίτλο με το Φερστάπεν να έχει ισχνό προβάδισμα 6 βαθμών που διεύρυνε με τη νίκη του στο Circuit of The Americas. Φέτος ο Φερστάπεν είναι δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ο Χάμιλτον δεν έχει πάρει νίκη σε 18 αγώνες και το GP ΗΠΑ είναι ο 19ος της χρονιάς. Σοβαρό διακύβευμα δεν υπάρχει η Red Bull που έχει διαφορά 165 βαθμούς προβάδισμα στους κατασκευαστές από τη Ferrari μπορεί να εξασφαλίσει τον τίτλο (τον πρώτο της στην υβριδική εποχή από το 2013 έχουν να πάρουν τίτλο οι Ταύροι) αρκεί να μην χάσει πάνω από 18 βαθμούς από τη Ferrari στο συγκεκριμένο αγώνα. Αν οι Ταύροι τερματίσουν στην 3η και 4η θέση παίρνουν τον τίτλο.

1

O Φερστάπεν κέρδισε για πρώτη φορά πέρυσι στις ΗΠΑ.

Την ίδια στιγμή η Mercedes που βρίσκεται στην 3η θέση 67 βαθμούς πίσω από τη Ferrari θα παρουσιάσει μια σημαντική αναβάθμιση ελπίζοντας να μαζέψει τη διαφορά από τους κόκκινους. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει στο COTA 5 φορές: 2012, 2014, 2015, 2016, 2017 και θέλει όσο τίποτα την πρώτη του φετινή νίκη. Το 2018 κέρδισε ο Ράικονεν με τη Ferrari, η ιταλική ομάδα είναι πολυνίκης στα Αμερικάνικα GP με 10 νίκες. Η πρώτη ήταν πίσω στο 1975 με τον αείμνηστο Νίκι Λάουντα. Το 2019 κέρδισε ο Μπότας το 2020 δεν είχαμε αγώνα λόγω πανδημίας και πέρυσι κέρδισε ο Φερστάπεν. Στους προηγούμενους 9 αγώνες έχει κερδίσει οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη σειρά, πέντε φορές ο poleman και τέσσερις φορές ο δεύτερος.

Το Circuit of the Americas έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά με στροφές που «αντιγράφουν» άλλες πίστες: Π.χ. οι στροφές 3-6 θυμίζουν το σύμπλεγμα Μπέκετς, Μάγκοτ, Τσάπελ στο Σίλβερστον. Οι στροφές 12 έως 15 το στάδιο στο Χόκενχάιμ και οι στροφές 16 -18 τη στροφή 8 στην Τουρκία. Οι οδηγοί αλλάζουν ταχύτητα 56 φορές κατά τη διάρκεια ενός γύρου και η φορά είναι αριστερόστροφη. Από τις στροφές 2 ως 7 τα μονοθέσια κινούνται με 250km/h γι’ αυτό η αεροδυναμική παίζει κορυφαίο ρόλο. Στη στροφή 12 το φρενάρισμα είναι 5G ένας οδηγός 70kg δέχεται δύναμη 350kg. Η ανηφόρα στην πρώτη στροφή έχει ανάβαση 30m σε 200m απόσταση. Όσο αργά και να φρενάρεις πάλι νωρίς είναι.

Την ίδια στιγμή προκαλούν εντύπωση οι δηλώσεις του Κρίστιαν Χόρνερ ότι ο Φερστάπεν είναι ο πιο ταλαντούχος οδηγός που είχε ποτέ η Red Bull. Θυμίζουμε ότι ο Φέτελ έχει 4 πρωταθλήματα με τους Ταύρους και ακόμη περισσότερες νίκες (38) από το Φερστάπεν (32). O Χόρνερ στέκεται στο πόσο δεκτικός στο να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς είναι ο νεαρός Ολλανδός.

Οι Αμερικάνοι ετοιμάζουν μεγάλο σόου για το Ώστιν. Θυμίζουμε πως τα δικαιώματα της F1 τα έχει η αμερικάνικη Liberty Media. Είναι πιθανό αυτές τις μέρες να ανακοινώσει η αμερικάνικη Haas το δεύτερο οδηγό της ομάδας που θα αγωνιστεί του χρόνου μαζί με το Μάγκνουσεν. Αυτός πιθανότατα δε θα είναι ο «ζημιάρης» όπως τον χαρακτήρισε ο Τζενέ Χάς, Μικ Σουμάχερ. Η Haas θα έχει για βασικό χορηγό από δω και πέρα την Money Gram μια εταιρεία που μεταφέρει χρήματα ανά τον πλανήτη. Το Αμερικάνικο GP έχει ως αδιαφιλονίκητο φαβορί τον δυο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν. Θυμίζουμε πως η Red Bull κερδίζει συνεχώς από τα μέσα Ιουλίου ο Φερστάπεν έχει κερδίσει 12 από τους 18 αγώνες, απλά το σερί του διακόπηκε στη Σιγκαπούρη όπου κέρδισε ο Πέρεζ. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τα ξημερώματα της Κυριακής 01:00 -02:00 ενώ ο αγώνας για τις 22:00 το βράδυ (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας για το Ώστιν: Η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η κόκκινη/μαλακή.
  • Η ανομοιόμορφη επιφάνεια της πίστας μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της απόστασης από το έδαφος επηρεάζοντας την αεροδυναμική απόδοση. Οι ομάδες πρέπει να μελετήσουν προσεκτικά τα δεδομένα για να βρουν το καλύτερο σετάρισμα.
  • Το περσινό Αμερικάνικο Grand Prix ήταν στρατηγικής δυο αλλαγών. Φέτος όμως έχουμε μια νέα γκάμα ελαστικών οπότε η ιστορία μπορεί να είναι τελείως διαφορετική. Οι νέοι κανονισμοί, οι καιρικές συνθήκες και άλλες παράμετροι της πίστας μπορεί να παίξουν ρόλο.
  • Όπως στην Ιαπωνία έτσι και εδώ η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι διευρυμένη στα 90 λεπτά, ώστε να δοκιμαστούν πρωτότυπα σλικ ελαστικά του 2023. Αυτό θα βοηθήσει να οριστικοποιήσουμε την μορφή των γομών προτού οι ομάδες δοκιμάσουν την τελική τους εκδοχή, μετά το τελευταίο Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι.
  • Όλη η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στις δοκιμές ελαστικών με την Pirelli να καθορίζει τη δράση. Αν μια ομάδα δώσει την ευκαιρία σ’ έναν νέο οδηγό να δοκιμάσει στο FP1, θα έχει λίγο χρόνο στο FP2, για το δικό της πρόγραμμα προτού επικεντρωθεί στις δοκιμές ελαστικών. Τα πρωτότυπα ελαστικά ξεχωρίζουν καθώς δεν έχουν χρώματα στα πλαϊνά.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Μάριο Ίσολα τόνισε: H πίστα της Αμερικής έχει ισορροπημένη χάραξη όσον αφορά στις απαιτήσεις που θέτει στα μονοθέσια και στα ελαστικά στους τομείς της ελκτικής πρόσφυσης, του φρεναρίσματος και των πλευρικών φορτίων. Κυρίως όμως είναι μια πίστα με συνεχή ροή που λατρεύουν οι οδηγοί. Έχει κάποια απαιτητικά σημεία τα οποία δεν πρέπει να υποτιμήσει κανείς. Κάποια μέρη της στρώθηκαν με νέα άσφαλτο το 2020 ενώ πέρυσι έγιναν εργασίες για να εξομαλυνθούν οι ανομοιομορφίες που υποχρεώνουν τις ομάδες να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση. Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών πιθανόν να δούμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της πίστας. Κατά συνέπεια για τις ομάδες είναι κρίσιμο να συλλέξουν όσα περισσότερα στοιχεία μπορούν στο FP3 για να καθορίσουν καλύτερα τη στρατηγική τους. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στα σλικ ελαστικά του 2023, καιρού επιτρέποντος. Οι καιρικές συνθήκες στο Ώστιν είχαν μεγάλες διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, πρόκειται για μια πίστα όπου πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για όλα!”  

 Διαβάστε επίσης

Porsche 911 με χειροκίνητο κιβώτιο!