ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Παρίσι παραμένει αντίθετο στο ισπανικό σχέδιο του νέου αγωγού φυσικού αερίου (MidCat) μεταξύ της Γαλλίας και της Ισπανίας αλλά είναι έτοιμο να συζητήσει για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις και μια “στρατηγική για το υδρογόνο”, εξήγησε το Ελιζέ.
Σε σχέση με τον MidCat, “η θέση μας δεν άλλαξε, το σχέδιο αυτό δεν παρουσιάζει οικονομική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα”, δήλωσε η γαλλική προεδρία.
“Αντίθετα, θέλουμε να λάβουμε υπόψη την ανάγκη για άνοιγμα της ιβηρικής χερσονήσου και να βρούμε με τους εταίρους μας μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λύσεις”, σημείωσε.
“Πρέπει να είμαστε πραγματιστές και με στρατηγική, να εξετάσουμε πέρα από το θέμα του MidCat, τα θέματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και ίσως τα πιο μακροπρόθεσμα θέματα, μεταξύ άλλων μια ευρωπαϊκή στρατηγική για το υδρογόνο”, υπογράμμισε μια σύμβουλος του προέδρου.
“Η συζήτηση αυτή δεν έχει στόχο να απαντήσει στις πολύ βραχυπρόθεσμες προκλήσεις και σε αυτές της εφοδιαστικής ασφάλειας για τον χειμώνα αυτόν ή τον επόμενο”, υπογραμμίζει επίσης το Ελιζέ, με τον πόλεμο στην Ουκρανία να έχει βαριές συνέπειες στις τιμές των υδρογονανθράκων και ενδεχομένως να οδηγήσει σε ελλείψεις, καθώς η ΕΕ είναι αποφασισμένη να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο και πετρέλαιο.
Οι προοπτικές για τον Midcat ήταν από πέντε έως 6 χρόνια. Εδώ οι προβλέψεις έχουν χρονικό ορίζοντα το 2030″, αναφέρει το Ελιζέ.
Ο αγωγός MidCat, τον οποίο υποστηρίζει η Μαδρίτη αλλά και το Βερολίνο, που τον θεωρεί ως έναν τρόπο μείωσης της εξάρτησης της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό αέριο, θα μπορούσε να επιτρέψει στην Ισπανία, που διαθέτει το 30% των ευρωπαϊκών δυνατοτήτων επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), να εξάγει φυσικό αέριο προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το σχέδιο αυτό — που εγκαταλείφτηκε το 2019 λόγω της περιβαλλοντικής του επίδρασης και του περιορισμένου οικονομικού συμφέροντος όπως είχε κριθεί τότε — θα μπορούσε επίσης να επιτρέψει πιο μακροπρόθεσμα τη μεταφορά του “πράσινου υδρογόνου”, ενέργειας του μέλλοντος που παράγεται χάρη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, του οποίου η Ισπανία θέλει να είναι μεταξύ των πρωτοπόρων.
Ο πρόεδρος Μακρόν εκτιμά από την πλευρά του ότι η ανάγκη για μια τέτοια υποδομή “δεν είναι προφανής”, αναφέροντας ότι η Ιβηρική χερσόνησος χρησιμοποιεί κυρίως σήμερα τους αγωγούς που τη συνδέουν με τη Γαλλία για την “εισαγωγή” του φυσικού αερίου.
Διαβάστε επίσης
Βγήκε από το λιμάνι της Αττάλειας το «Oruc Reis» – Πού βρίσκεται το τουρκικό πλοίο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπέρμποκ για ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: Η γερμανική κυβέρνηση τηρεί το νόμο
- Fitch: Οι χώρες με σταθερά πρωτογενή πλεονάσματα, όπως η Ελλάδα, θα συνεχίσουν να μειώνουν το δημόσιο χρέος τους
- Wall Street: Προς νέο ρεκόρ ο Dow Jones μετά την επιλογή Μπέσεντ για το υπ. Οικονομικών
- Γαλλία: Τεστ ελέγχου σε γυναίκες που υποπτεύονται ότι ναρκώθηκαν και βιάστηκαν