Η τρέχουσα χρονιά θα μείνει στη μνήμη της παγκόσμιας ναυτιλίας ως το έτος ρεκόρ διάλυσης πλοίων για κρουαζιερόπλοια. Μόνο τον Οκτώβριο, ήδη ξεπεράσει τα νούμερα του περασμένου έτους.

Αυτή η τάση των διαλύσεων ξεκίνησε τις πρώτες εβδομάδες κατά το ξέσπασμα της πανδημίας, όταν αρκετά από τα παλαιότερα κρουαζιερόπλοια -και συχνά ακόμη και τα μικρότερα- κατέληξαν σε ναυπηγεία διάλυσης προκειμένου να γίνουν “σκραπ”.

Μέχρι στιγμής, δεκαπέντε κρουαζιερόπλοια έχουν διαλυθεί. Τα πρώτα πλοία, όπως αναφέρθηκε, πουλήθηκαν στο ξέσπασμα του Covid στον κόσμο και το 2020 ανήλθαν συνολικά σε 9 πλοία που στάλθηκαν για διάλυση.

Το 2021 πέρασε αυτό το όριο με συνολικά 11 πλοία. Ο αριθμός είναι εντυπωσιακός σε σύγκριση με τους αριθμούς πριν από την πανδημία: το 2019, στην πραγματικότητα, μόνο ένα κρουαζιερόπλοιο διαλύθηκε.

Η μέση ηλικία των προς διάλυση πλοίων ήταν 38 το 2022, από 43 μεταξύ 2017 και 2019.

Αφού επέστρεψε στα 41 το 2021, ο μέσος όρος ηλικίας μειώθηκε για άλλη μια φορά φέτος: το επίπεδο έχει πέσει στα 38 έτη.

Αναλυτικά, τα πλοία που οδηγήθηκαν για διάλυση το 2022:

Fuji (πρώην Fuji Maru)
Century Harmony (πρώην Carnival Fascination)
Oriental Dragon (αρχικά Song of Norway)
Carnival Sensation
Delphin
Τιτάνας (πρώην Gruziya / Salamis Filoxenia)
SuperStar Libra (πρώην Norwegian Sea )
Odin (πρώην Black Watch / Royal Viking Star)
Marella Dream (πρώην Homeric / Westerdam)
Star Pisces
Pearl II (πρώην Saga Pearl II / Astor)
Golden Iris (πρώην Cunard Princess / Rhapsody)
Marella Celebration (πρώην Noordam)
TSM Singapore (πρώην Zenith)