Η πρώτη μέρα ήταν βροχερή με τους οδηγούς να προσπαθούν να βρουν το σωστό σετάρισμα σε μια πίστα που τους ανταμείβει.
H πίστα σχεδιάστηκε πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1950 από τον Ολλανδό Τζον Χούγκενχολζ μετά από προτοπή του Σοϊχίρο Χόντα ο οποίος ήθελε μια πίστα δοκιμών για τη Honda. Το περίφημο σχήμα «8» όπως η πίστα του Φιοράνο, βοηθά στην ομοιόμορφη φόρτιση των ελαστικών. Η Σουζούκα έχει ίσο αριθμό (9) δεξιών και αριστερών στροφών. Μπήκε πρώτη φορά στο πρόγραμμα της F1 τη δεκαετία του 1970 και είναι εξαιρετικά δημοφιλής ανάμεσα στους οδηγούς. Καθώς η πανδημία δεν επέτρεψε να γίνει αγώνας στην Ιαπωνία το 2020 και το 2021 οι οδηγοί σήμερα υπό βροχή προσπάθησαν να βρουν τα πατήματά τους με τα νέα μονοθέσια. Καθώς η νέα γενιά είναι σχεδόν 100kg πιο βαριά και φορά ελαστικά 18 ιντσών υπάρχουν πολλές αλλαγές.
Ο ταχύτερος σήμερα υπό βροχή στα ελεύθερα ήταν ο Τζόρτζ Ράσελ με Mercedes. Μιλώντας για την πίστα τόνισε: «Είναι φανταστικό ότι επιστρέψαμε. Η πίστα είναι εμβληματική, μια από τις καλύτερες στον κόσμο. Το πρώτο μέρος είναι τόσο γρήγορο, έχει συνεχή ροή και απολαμβάνεις να οδηγείς. Επίσης οι φίλαθλοι είναι τόσο ενθουσιώδεις». Από την πλευρά του ο Χάμιλτον συμπλήρωσε: «Είναι ιδιαίτερο όταν κάνεις τον πρώτο γύρο, σου έρχονται στο μυαλό όλοι οι θρύλοι που έχουν αγωνιστεί εδώ. Στο τελευταίο σικέιν σκέφτεσαι τον Σένα και τον Προστ που συγκρούστηκαν όπως και στη στροφή 1. Κινείσαι σ’ ένα σημείο που έχει τόσο μεγάλη ιστορία. Αισθάνεσαι προνομιούχος που είσαι σ’ αυτή τη θέση. Επίσης οι θεατές κάνουν ιδιαίτερη την εμπειρία, είναι και η οδήγηση διασκεδαστική περισσότερο στο στεγνό».
Ο Πέρεζ ήταν 4ος στις ελεύθερες δοκιμές πίσω από τις δυο Mercedes και το Φερστάπεν: «Η πίστα αυτή είναι πάντα μια πρόκληση. Βρεγμένη ακόμη περισσότερο. Σίγουρα είναι η καλύτερη πίστα στον κόσμο». Ο Ρικιάρντο συμπλήρωσε: «Ακόμη και με τα βρόχινα ελαστικά ήταν διασκεδαστικό. Κάποιες πίστες τις απολαμβάνεις μόνο σε στεγνό οδόστρωμα αλλά εδώ ευχαριστιέσαι στο πρώτο μέρος ακόμη και σ’ αυτές τις συνθήκες, είμαι τόσο χαρούμενος που επέστρεψα». Ο Φέτελ μιλώντας για τη συγκεκριμένη πίστα άρχισε να σκέφτεται ξανά την αποχώρηση: «Θα μου λείψει αυτή η πίστα περισσότερο από τις άλλες. Όλα είναι ιδιαίτερα, πρέπει να την σχεδίασε ο Θεός αυτή την πίστα. Ότι κι αν υπάρχει ως ανώτερη δύναμη έχει βάλει το χέρι του στη Σουζούκα. Οι θεατές προσθέτουν το κερασάκι στην τούρτα καθώς με το πάθος τους, δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Μας κάνει να νιώθουμε ιδιαίτεροι και θα μου λείψει». Ο Αλόνσο που ήταν ταχύτερος όλων στο FP1 πρόσθεσε: «Λατρεύω την οδήγηση εδώ. Ακόμη και σε βρεγμένο οδόστρωμα το διασκεδάζω. Στις γρήγορες στροφές η πρόσφυση είναι πολύ υψηλή, οι φίλαθλοι, όλα είναι τέλεια. Ελπίζω ο ήλιος να μας ζεστάνει αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές».
Η πρόβλεψη του καιρού δείχνει ότι οι κατατακτήριες δοκιμές που είναι προγραμματισμένες για τις 09:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote) θα διεξαχθούν σε στεγνό οδόστρωμα.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρωαγορές: Κλείνουν ελαφρώς υψηλότερα καθώς οι επενδυτές αναμένουν την απόφαση της Fed- η Renault σημειώνει άλμα 5%
- Μπέρμποκ: Προειδοποιεί την Τουρκία να μην επιτίθεται εναντίον των Κούρδων στη Συρία – Πυρά και κατά του Ισραήλ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της