Επιστροφή στη Σουζούκα μετά από 3 χρόνια με τη Honda πάνω σε Red Bull, Alpha Tauri και το Φερστάπεν να προβάρει το 2.

Είχε να γίνει αγώνας στη Σουζούκα της Ιαπωνίας από το 2019 λόγω πανδημίας. Πρόκειται για μια πίστα παλιάς σχολής την οποία οι Ιάπωνες φίλαθλοι γεμίζουν ασφυκτικά. Η εγκατάσταση ανήκει στη Honda που είναι και χορηγός ονόματος του Grand Prix ενώ τα φώτα είναι όλα στραμμένα στον τοπικό ήρωα Γιούκι Τσουνότα. Είναι αλήθεια πως δεν έχει υπάρξει πετυχημένος Ιάπωνας οδηγός στη F1. Προσωπικά εκτιμώ περισσότερο τον Καμούι Κομπαγιάσι που αγωνίστηκε με την Toyota και μετά με τη Sauber. Συνολικά έχουν υπάρξει 21 Ιάπωνες οδηγοί στη F1. Στη σύγχρονη εποχή πάντοτε συνδεδεμένοι με τους μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές Honda, Toyota, Bridgestone.

1

O Ιάπωνας οδηγός της Αlpha Tauri περπατά σήμερα με τους μηχανικούς του στην πίστα.

Ο Τσουνότα βρίσκεται στη δεύτερη χρονιά του στη F1. Τόσο πέρυσι όσο και φέτος αγωνίστηκε με τις ευλογίες της Honda με την Alpha Tauri. Στα 22 του χρόνια έχει εκκινήσει σε 37GP και έχει πάρει 43 βαθμούς χωρίς ν’ ανέβει στο βάθρο. Θα αγωνιστεί για πρώτη φορά στη Σουζούκα όπως και οι Ζου, Λατίφι, Σουμάχερ. Όλα τα φώτα θα είναι στραμμένα επάνω στον Τσουνότα αυτές τις μέρες στη Σουζούκα. Μετά φυσικά από το Μαξ Φερστάπεν που έχει μια ακόμη ευκαιρία μετά τη Σιγκαπούρη να σφραγίσει την διατήρηση του τίτλου. Αρκεί να πάρει 8 βαθμούς παραπάνω από το Λεκλέρκ. Αν ο Ολλανδός κερδίσει σημειώνοντας ταυτόχρονα τον ταχύτερο γύρο έχει εξασφαλίσει το τρόπαιο. Το οποίο φυσικά στη Honda το θέλουν όσο τίποτα εντός έδρας. Η τελευταία φορά που πανηγύρισαν εντός έδρας τίτλο σε οδηγούς και κατασκευαστές ήταν πίσω το 1991 με τη McLaren Honda και τον αείμνηστο Άιρτον Σένα.

Το φετινό θα είναι το 36ο GP στην Ιαπωνία. Ο αγώνας έχει φιλοξενηθεί και στο Φούτζι εκτός της Σουζούκα. Πολυνίκης στο Ιαπωνικό GP ο άτυχος Μ.Σουμάχερ έχει κερδίσει εκεί 6 φορές. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 5 φορές. Απ’ τους 20 οδηγούς που θα εκκινήσουν την Κυριακή έχει κερδίσει ο Αλόνσο δυο φορές, ο Φέτελ τέσσερις φορές και ο Μπότας το 2019. Στη Σουζούκα έχει αναδειχθεί πρωταθλητής 12 φορές, η τελευταία ήταν πίσω το 2011 με το Φέτελ. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 09:00 το πρωί του Σαββάτου και ο αγώνας για τις 08:00 το πρωί της Κυριακής (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).

Ο Φέτελ θα αγωνιστεί για τελευταία φορά στη Σουζούκα καθώς αποχωρεί από τη F1 στο τέλος της χρονιάς.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Οι τρεις πιο σκληρές γόμες επέστρεψαν στην Ιαπωνία: η C1 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή θα είναι και η τελευταία εμφάνιση της πιο σκληρής γόμας C1 φέτος.

  • Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στην Ιαπωνία διευρύνετε από 60 σε 90 λεπτά για να γίνουν δοκιμές πρωτότυπων σλικ ελαστικών του 2023 ( το ίδιο θα γίνει και στο Grand Prix των ΗΠΑ). Οι δοκιμές σε Σουζούκα και Ώστιν αποσκοπούν στην βελτιστοποίηση των γομών του 2023, στο σύνολό της η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στην εξέλιξη των ελαστικών. Αν μια ομάδα δώσει ευκαιρία σ’ έναν πρωτάρη οδηγό στο FP1, τότε στο FP2 θα μπορεί για τα πρώτα 30 λεπτά να επικεντρωθεί στο πρόγραμμά της προτού συμμετέχει στις δοκιμές ελαστικών για το υπόλοιπο της περιόδου. Τα πρωτότυπα ελαστικά ξεχωρίζουν εύκολα καθώς δε φέρουν χρώμα στα πλαϊνά τους.

  • Όπως η Σιγκαπούρη τη προηγούμενη εβδομάδα έτσι και η Ιαπωνία διεξήχθη τελευταία φορά το 2019. Η πρόκληση είναι ακόμη μεγαλύτερη με τις ομάδες να προσεγγίζουν την πίστα, τις καιρικές συνθήκες και το σετάρισμα του μονοθεσίου με τελείως διαφορετικό τρόπο, λόγω της νέας γενιάς μονοθεσίων και ελαστικών.
  • Κρίσιμο μέγεθος στη Σουζούκα είναι τα πλευρικά φορτία και όχι τόσο η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα φορτία είναι ισορροπημένα, ανάμεσα στην δεξιά και στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου. Τα μονοθέσια και τα ελαστικά υπόκεινται σε μερικές από τις μεγαλύτερες πλευρικές φορτίσεις της χρονιάς, οι οποίες συνάμα είναι παρατεταμένες. Για παράδειγμα η στροφή 130R είναι μια γρήγορη καμπή αλλά περνούν με τέρμα γκάζι σα να είναι ευθεία.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Αν ρωτήσει κανείς τους οδηγούς για το ποια είναι η αγαπημένη τους πίστα, η Σουζούκα βρίσκεται πάντοτε ψηλά σ’ αυτή τη λίστα: περιέχει απαιτητικές στροφές που δεν έχουν όμοιο, όπως η 130R και η Spoon. Επίσης έχει μεγάλη ιστορία ενώ οι απίστευτοι φίλαθλοι δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Διαθέτει ίδιο αριθμό αριστερών και δεξιών στροφών καθώς έχει μια μοναδική χάραξη στο σχήμα του «8». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φορτίσεις που προκαλεί να είναι ισορροπημένες. Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται μέσω των ελαστικών είναι από τα μεγαλύτερα της χρονιάς. Η χάραξη της πίστας μας υποχρέωσε να επιλέξουμε τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας καθώς τα ελαστικά δέχονται μεγάλη πίεση. Η τελευταία γενιά μονοθεσίων είναι η πιο βαριά στην ιστορία και τα όρια απόδοσης διαρκώς ανεβαίνουν. Οπότε η πρόκληση είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Μια καινοτομία φέτος είναι ότι θα δοκιμάσουμε πρωτότυπα ελαστικά του 2023 σε μια διευρυμένη περίοδο ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή το απόγευμα, καθώς απομένουν μόνο οι τελευταίες λεπτομέρειες για την διαμόρφωση της γκάμας της επόμενης χρονιάς ενόσω πλησιάζει το τέλος της φετινής.”

Διαβάστε επίσης

Τα βιοκαύσιμα δεν επαρκούν!