ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Φυσικά, η κοινή γνώμη έμεινε με το “στόμα ανοιχτό” μετά από αυτή την απόφαση. Η κοινότητα νέων της LGBTQ δηλαδή οι ομοφυλόφιλοι , οι αμφιφυλόφιλοι, οι διεμφυλικοί, μεσοφυλικοί κτλ είναι οι μόνοι που πανηγυρίζουν.
Με βάση την εγκύκλιο του Υπουργείου, η οποία στάλθηκε σε όλα τα γυμνάσια, ορίζεται πως οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειώνονται μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε θέμετα προσωπικής και κοινωνικής ζωής.
Μέσα σε αυτά θα περιλαμβάνεται η σωστή διατροφή, η φροντίδα του σώματος ενώ θα υπάρχουν και ενότητες όπως οι εθισμοί στα ναρκαωτικά, στο κάπνισμα και στο διαδίκτυο ενώ τα ευαίσθητα ζητήματα θα τεθούν επί τάπητος όπως η αντίληψη ρόλων και οι σχέσεις μεταξύ των φύλων.
Το υπουργείο Παιδείας με τον τρόπο του θέλει να “σπάσει” τα ταμπού σε ότι είναι στερεότυπο αλλά και να επαναπροσδιορίσει τους παραδοσιακούς ρόλους της γυναίκας και του άντρα.
Αυτή η πρακτική ενσωματώνεται μέσα σε ένα ιδεολογικό πλαίσιο το οποίο θεωρεί αυτονόητα τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ισότητα αλλά και το γεγονός πως κανείς δεν έχει το δικαίωμα να επιβάλλει τίποτα στον άλλον ασκώντας σωματική βία.
Πρόγραμμα έτοιμο για υλοποίηση
Βρίσκεται ήδη στα σχολεία η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας η οποία προβλέπει μαθησιακές δραστηριότητες με «εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα, εικαστικές δραστηριότητες, προβολή ταινιών με σχετικό περιεχόμενο που πλαισιώνεται με συζήτηση ή άλλη δράση». Το ίδιο έγγραφο αναφέρεται στη διεξαγωγή συζητήσεων στις σχολικές αίθουσες για τον σεξουαλικό προσανατολισμό και τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα έμφυλα στερεότυπα και τις διακρίσεις με βάση το φύλο στην οικογένεια, στην εργασία και στην κοινωνία αλλά και την έμφυλη βία. Σύμφωνα με την εγκύκλιο «οι εκπαιδευτικοί του σχολείου στο πλαίσιο του διδακτικού τους ωραρίου και του ωρολογίου προγράμματος κάθε τάξης οργανώνουν δραστηριότητες που απευθύνονται στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου, οι οποίες σχεδιάζονται και υλοποιούνται σύμφωνα με τα περιεχόμενα του Φακέλου Εκπαιδευτικού Υλικού που θα είναι στη διάθεση των σχολείων».
Στις μαθησιακές δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνονται, εκτός των άλλων και σύντομα βιωματικά εργαστήρια (έως 6 διδακτικές ώρες) με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου, συζητήσεις στην ομάδα, σύντομα σχέδια εργασίας (project) κ.α. Επιπλέον, μπορούν να προσκληθούν εκπρόσωποι φορέων από σχετικό Κατάλογο που έχει συγκροτήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τον σκοπό αυτό. Συγκεκριμένα υπάρχουν οι ακόλουθες δυνατότητες:
1. Για την εφαρμογή των παραπάνω ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να μεταβάλει στον βαθμό που χρειάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα της εβδομάδας, διατηρώντας όμως για κάθε εκπαιδευτικό τον συνολικό αριθμό διδακτικών ωρών που έχει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Κάποιες δράσεις μπορεί να είναι κοινές για περισσότερα από ένα τμήματα ή και τάξεις του σχολείου, κάποιες άλλες να αναπτύσσονται παράλληλα σε τμήματα ή τάξεις ή και να αφορούν αποκλειστικά ένα τμήμα του σχολείου. Η επιλογή των δραστηριοτήτων δεν είναι υποχρεωτικό να συνδεθεί με συγκεκριμένες ενότητες από τα μαθήματα που διδάσκονται σε κάθε τάξη.
2. Εναλλακτικά, η διδασκαλία των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος μπορεί να διατηρηθεί με την προϋπόθεση να δημιουργηθούν οι κατάλληλες διασυνδέσεις και προεκτάσεις με το περιεχόμενο της Θεματικής Εβδομάδας, αξιοποιώντας οδηγίες και υλικό από τον Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού, (όπως σχέδια μαθήματος, δραστηριότητες, σύντομα σχέδια εργασίας και βιωματικές δράσεις) που είτε θα αντικαταστήσουν τη διδασκαλία μιας ενότητας του μαθήματος είτε θα αποτελούν προέκταση αυτής. Σε κάθε περίπτωση, ο Σύλλογος Διδασκόντων συζητά και αποφασίζει με ποιον τρόπο θα υλοποιηθεί η θεματική εβδομάδα λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους διαθέσιμους πόρους της σχολικής μονάδας. Παράλληλα, δύνανται να διοργανωθούν εντός του σχολείου και απογευματινές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των γονέων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Στις δράσεις αυτές συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί σε εθελοντική βάση. Επισημαίνεται ότι αφενός οι μαθητές/τριες υποχρεούνται να παρακολουθούν κανονικά τις δράσεις της εβδομάδας, αφετέρου ότι κατά την υλοποίηση δράσεων για τους μαθητές/τριες από εκπροσώπους συνεργαζόμενων φορέων η παρουσία του/της διδάσκοντα/διδάσκουσας κάθε τμήματος είναι υποχρεωτική.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Απίστευτη… απάντηση του ελληνικού ΓΕΕΘΑ στην τουρκική πρόκληση: «Περιστατικό Παραβίασης ΕΧΥ στην Περιοχή των Ιμίων…»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Το τελευταίο άρθρο της Ακρίτα στα Νέα – «Ο ΣΥΡΙΖΑ στη χώρα των Λωτοφάγων»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ούτε «ανάσα» δεν παίρνουν οι αστυνομικοί στη Χίο – Αλλεπάλληλα περιστατικά συμπλοκών και κλοπών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γιώργος Παπανδρέου: «Λεφτά υπάρχουν, αλλά που πάνε;» – Βολές κατά Κώστα Καραμανλή
- Σοβαρές ζημιές στο δήμο Τρικκαίων από δυνατούς ανέμους
- Ανδρουλάκης: Προσπαθούν να μας εμφανίσουν ως δήθεν λαϊκιστές αυτοί που έχουν καταδικάσει τη χώρα στη φθορά- Τι απαντά η κυβέρνηση
- Live: Η ίδρυση του νέου κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη – «Αρχές μας η συμμετοχική δημοκρατία και η κοινωνική κινητικότητα»