Το Υπουργείο Υποδομών επιταχύνει τις διαδικασίες για την υπό δημοπράτηση παραχώρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι. Πρόκειται για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο συνολικής αξίας 1,5 δισ. Ευρώ, το οποίο έχει εισέλθει στη Β’ Φάση του διαγωνισμού και έχει προσελκύσει μεγάλα εγχώρια και διεθνή ονόματα.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, η αναθέτουσα αρχή του έργου ετοιμάζεται για το διαγωνισμό για τον τεχνικό σύμβουλο.

1

Ρόλος του θα είναι η εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων. Σημειώνεται πως ο εν λόγω διαγωνισμός αξίας 874.510 ευρώ εντάσσεται στη συμφωνία-πλαίσιο του περασμένου Μαρτίου για την παροχή υπηρεσιών τεχνικών συμβούλων για ένα πλήθος έργων του Υπουργείου και τα σχήματα που καλούνται να υποβάλουν προσφορές είναι τα εξής:

  • ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.
  • PLANET Α.Ε.
  • HILL INTERNATIONAL N.V. – ΝΑΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ Α.Ε – CONCEPT ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΕ – LDK ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΕ– TREK ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Α.Ε. – ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε

Αμέσως μετά την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης, οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους. Όπως αναφέρουν πηγές με πολύ καλή γνώση των διαγωνιστικών διαδικασιών, το βήμα αυτό τοποθετείται εντός του 2023. Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι μέσα στην ίδια χρονιά θα γνωρίζουμε τον ανάδοχο της παραχώρησης, ενώ δεν αποκλείεται εντός της ίδιας χρονιάς να ξεκινήσει και το κυρίως έργο.

Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τα όσα έχει δηλώσει το περασμένο Ιούλιο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, σχετικά με την ολοκλήρωση της δημοπράτησης και εκκίνησης του έργου εντός του επόμενου έτους.

To έργο και οι μνηστήρες

Η υπό δημοπράτηση παραχώρηση αποτελεί το μεγαλύτερο χιλιομετρικά τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς το μήκος της ανέρχεται στα 157,5 χλμ, εάν λάβουμε υπόψη και την προαίρεση για τμήμα Κίσσαμος-Χανιά (μήκους 36 χιλιομέτρων) για την οποία αναμένεται η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Όσον αφορά τους μνηστήρες του έργου αυτοί είναι οι εξής:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  • ΑΒΑΞ
  • Ελλάκτωρ ( ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
  • Vinci

Υπενθυμίζεται ότι η συμβατική διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται στα 30 έτη με τα πρώτα τέσσερα να αφορούν την κατασκευαστική περίοδο. Επομένως, εφόσον γνωρίζουμε τον ανάδοχο εντός του 2023 και υπογραφεί η σύμβαση την ίδια χρονιά, τότε το Χανιά-Ηράκλειο αναμένεται να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός του 2027.

Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

  • Αυτοκινητόδρομος μήκους 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 26 σήραγγες
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Σημειώνεται πως με την ανάδειξη του αναδόχου για το εν λόγω τμήμα, κλείνει το πακέτο δημοπρατήσεων του ΒΟΑΚ, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος υπό δημοπράτηση οδικός άξονας σε όλη την Ευρώπη.

Αυτό συμβαίνει, καθώς για το δημόσιο έργο Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη αξίας 156,9 εκατ. ευρώ έχουν πέσει ήδη υπογραφές μεταξύ του Υπουργείου και της Ελλάκτωρ που είναι η ανάδοχος του έργου.

Επίσης, σε τροχιά υπογραφής εντός του Οκτωβρίου μπαίνει και το ΣΔΙΤ το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη έκτασης 22,5 χιλιομέτρων και αξίας 360 εκατ με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat.

Διαβάστε επίσης

Καραγιάννης: Εμείς δεν κάνουμε «μερεμέτια», κάνουμε τον νέο ΒΟΑΚ

ΒΟΑΚ: Το μεγαλύτερο οδικό έργο ξεκινά – Υπεγράφη η σύμβαση για το πρώτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του «νέου τμήματος» του ΒΟΑΚ