Αρκετά δραστήριος αναμένεται να είναι ο Οκτώβριος για το Υπουργείο Υποδομών και τους μεγάλους Ομίλους, καθώς οδικά έργα αξίας τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ οδεύουν προς υπογραφές και δημοπράτηση.

Πρόκειται για επτά έργα, στα οποία σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ, Intrakat και Mytilineos.

Πιο συγκεκριμένα, εντός του τρέχοντος μήνα αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αττική Οδό, το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών και το Μπράλος-Άμφισσα.

Σημειώνεται ότι τα προς υπογραφή έργα δημοπρατήθηκαν από τα τέλη του 2021 έως και το Α΄ Τρίμηνο του 2022. 

Οι εν λόγω διαγωνισμοί έχουν πραγματοποιηθεί ομαλά, χωρίς δηλαδή καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι τα έργα θα υπογραφούν σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους από την ημερομηνία δημοπράτησης και θα έχουν παραδοθεί έως και το 2027.

Όσον αφορά τα έργα που δημοπρατούνται αυτή την περίοδο η αξία τους ανέρχεται συνολικά στα 558 εκατ. Ευρώ και σε αυτά πρωταγωνιστεί η Βόρεια Ελλάδα (Δράμα-Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα).

Δράμα-Αμφίπολη

Ο οδικός άξονας Δράμα-Αμφίπολη δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ και η αξία του εκτιμάται στα 300 εκατ. Ευρώ, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν στη διάθεσή τους έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα να υποβάλουν τις προσφορές τους. Αναμφίβολα αναμένεται να δούμε προσφορές από τους μεγάλους παίκτες του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου.

Πρόκειται για ένα ακόμα έργο που έχει λάβει τον χαρακτηρισμό «Εθνικού Επιπέδου», γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι επιδιώκεται χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον, το έργο αποκτά σημαντικό ρόλο και για τις διαβαλκανικές μεταφορές, καθώς θα αναβαθμιστούν οι εμπορικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία.

Το αντικείμενο του αφορά στην κατασκευή οδικού άξονα μήκους 43 χιλιομέτρων. Αυτός θα χωρίζεται σε δύο τμήματα, τα οποία θα είναι το Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα.

Η διάρκεια του ΣΔΙΤ έχει οριστεί στα 27 έτη με τα πρώτα τρία να αφορούν την κατασκευή του άξονα. Αυτό σημαίνει πως το έργο θα παραδοθεί εντός του 2027.

Θεσσαλονίκη-Έδεσσα

Την ίδια περίοδο με το Δράμα-Αμφίπολη δημοπρατείται και το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα συνολικής αξίας 300 εκατ. Ευρώ για το οποίο έχει υιοθετηθεί η μέθοδος του ΣΔΙΤ.

Το υπο δημοπράτηση έργον εντάσσεται στην αναβάθμιση του οδικού άξονα Ε02, ο οποίος περιλαμβάνει τα τμήματα Μαυρβούνι-Έδεσσα, την Παράκαμψη Γιαννιτσών και αυτή της Χαλκηδόνας.

Η διάρκεια του ΣΔΙΤ ανέρχεται στα 27 χρόνια από την ημερομηνία της σύμβασης και, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, τότε η κατασκευή του οδικού άξονα θα ξεκινήσει εντός του 2023 και θα ολοκληρωθεί το 2027.

Σημειώνεται πως πρόκειται για ένα έργο που αρκετά σημαντικό για την Κεντρική Μακεδονία, καθώς θα βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας, ενώ θα συμβάλει και στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής μέσω της παροχής γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων. Επίσης, αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το κόστος των μεταφορών.

Flyover Θεσσαλονίκης

Στο εν λόγω έργο αξίας 462 εκατ. Ευρώ ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Mytilineos

 Οι υπογραφές εκτιμάται πως θα έχουν πέσει έως τα τέλη του Οκτωβρίου και είναι πιθανό τα εργοτάξια να έχουν στηθεί μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους ή τις αρχές του επομένου.

Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται σε τέσσερα έτη και ο νέος οδικός άξονας μήκους 13,5 χλμ που θα δώσει λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027.

Χερσόνησος – Νεάπολη

Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα, αξίας 186 εκατ. Ευρώ με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ-Intrakat, η οποία και αναμένεται εντός του μήνα να κληθεί για να υπογράψει τη σύμβαση.

Το εν λόγω έργο που δημοπρατήθηκε ως ΣΔΙΤ αφορά στο τμήμα μήκους 22,5 χιλιομέτρων. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2023 και να ολοκληρωθούν το 2027.

Επέκταση Λεωφόρου Κύμης

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αττική οδό είναι η πρώτη επέκταση του μεγάλου οδικού άξονα και δημοπρατήθηκε ως δημόσιο έργο με ανάδοχο μπλοκ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ – Intrakat που επικράτησε του Ομίλου ΑΒΑΞ, δίνοντας έκπτωση 5%.

Η σύμβαση εκτιμάται πως θα υπογραφεί εντός Οκτωβρίου και τα έργα θα ξεκινήσουν έως τα τέλη του έτους. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως το νέο τμήμα θα έχει παραδοθεί έως τα τέλη του 2026 ή τις αρχές του 2027.

Οι τρεις μεγάλοι Όμιλοι θα αναλάβουν την ολοκλήρωση του τμήματος 3,8 χιλιομέτρων της Λεωφόρου Κύμης χωρίς διόδια. Αυτό θα έχει ως σημείο εκκίνησης την Αττική Οδό και θα καταλήγει στον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη).

Εάν λάβουμε υπόψη την προαίρεση αξίας 32,5 εκατ. Ευρώ, τότε το συνολικό μήκος της επέκτασης ανέρχεται στα 4,2 χιλιόμετρα.

Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη

Ακόμα ένα ΣΔΙΤ αξίας 312 εκατ. ευρώ που αναμένεται να έχει υπογραφεί έως τα τέλη του 2022 είναι το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Ανάδοχος είναι η Κοινοπραξία Ελλάκτωρ(ΑΚΤΩΡ)-Intrakat.

Η εκκίνηση των εργασιών τοποθετείται από τα τέλη του 2022 έως τις αρχές του 2023 και το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2027.

Το έργο αφορά στην κατασκευή οδικού άξονα μήκους 49 χιλιομέτρων που σπάει σε τρία τμήματα (Καλαμάτα-Ριζόμυλος 16,4 χλμ, Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ και Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ) θα είναι έτοιμος εντός του 2027.

Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών

Ανάδοχος του έργου αξίας 210 εκατ. Ευρώ ειναι ο Όμιλος Mytilineos. Το έργο διεκδίκησαν επίσης η Ελλάκτωρ, ο ΑΒΑΞ και η Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna.

Η Mytilineos «κλείδωσε» το έργο δίνοντας έκπτωση ύψους 7,6%, ενώ η ΑΒΑΞ κινήθηκε στο 7%, η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna ήρθε στην τρίτη θέση με 6% και η Ελλάκτωρ έδωσε την χαμηλότερη έκπτωση (5,4%).

Και σε αυτό το έργο η εκκίνηση των εργασιών αναμένεται στις αρχές του 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.

Μπράλος-Άμφισσα

Ανάδοχος του Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. ευρώ είναι ο Όμιλος ΑΒΑΞ ύστερα από την ανατροπή του αρχικού αποτελέσματος.

Αρχικά, την καλύτερη προσφορά (14%) είχε δώσει η Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna, η οποία ωστόσο κηρύχθηκε έκπτωτη καθώς το Υπουργείο Υποδομών είχε εκφράσει τις αμφιβολίες του σχετικά με την οικονομική δυνατότητα της CmC Di Ravenna να ανταποκριθεί στις οικονομικές απαιτήσεις του έργου.

Σημειώνεται ότι ο ΑΒΑΞ έδωσε προσφορά 10% επικρατώντας των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat.

Με ένα μετριοπαθή υπολογισμό τα εργοτάξια θα έχουν στηθεί στις αρχές του 2023 και το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027.

Το έργο αφορά στην κατασκευή ενός οδικού άξονα μήκους 25 χλμ. ο οποίος εντάσσεται στον διαγώνιο οδικό άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του Ε65, καθώς συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό, ενώ μειώνεται και ο χρόνος της διαδρομής από την πόλη της Πάτρας και το Αντίρριο έως τη Λαμία.

Διαβάστε επίσης:

Τι δείχνουν τα αποτελέσματα των κατασκευαστών: Η πρωτοκαθεδρία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το νέο στοίχημα της Intrakat και ο αδύναμος ΑΒΑΞ

ΕΡΓΟΣΕ: Στην τελική ευθεία για την υπογραφή έργων αξίας 247 εκατ. ευρώ-Ποιοι μεγάλοι Όμιλοι τα αναλαμβάνουν