Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν πλωτές μονάδες επαναεριοποίησης αποθήκευσης (FSRU) για την προμήθεια LNG, δεδομένου ότι βρίσκονται σε διαδικασία αντικατάστασης των προμηθειών από τη Ρωσία.

Η Κροατία, για παράδειγμα, αποφάσισε πρόσφατα να αυξήσει τη χωρητικότητα του τερματικού σταθμού εισαγωγής FSRU στο νησί Krk στη βόρεια Αδριατική Θάλασσα.

1

Σύμφωνα με τα στοιχεία του οίκου Clarkson , υπάρχουν σήμερα 50 FSRU στον κόσμο και μόνο 45 έχουν χωρητικότητα που υπερβαίνει τα 100.000 κυβικά μέτρα.

Τουλάχιστον 25 FSRU είναι ναυλωμένα σε ευρωπαϊκές χώρες και η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί εκθετικά.

Ο Jonathan Raes, διευθυντής υποδομής στην Exmar στο Βέλγιο, ειδικός στον τομέα του LNG, είπε πρόσφατα: «Έχουμε δει περίπου 10 FSRU να εξασφαλίζουν μισθώσεις σε λιγότερο από έξι μήνες».

Ο Raes τόνισε επίσης ότι ενώ το FSRU φαίνεται να είναι μια προσωρινή λύση, μπορεί σύντομα να μετατραπεί σε μια πιο μακροπρόθεσμη λύση. Η μέση διάρκεια μίσθωσης για ένα πλοίο FSRU είναι μεταξύ 10 και 12 ετών. «Γενικά, όταν βρίσκεται στο πεδίο και σε υπηρεσία, τείνει να διαρκέσει περισσότερο», είπε ο Raes. Επισημαίνεται ότι τα πλοία FSRU έχουν διάρκεια περίπου 20 ετών.

Η Exmar, η οποία είναι μια εταιρεία φυσικού αερίου μπορεί να επεξεργάζεται και να εγκαθιστά 1-3 FSRU ετησίως. «Τυπικά, χρειάζονται 12-18 μήνες για να εγκαταστήσετε ένα FSRU», είπε ο Raes. «Αλλά δεδομένου του επείγοντος χαρακτήρα των αναγκών της ΕΕ, ορισμένα έργα θα είναι ενεργά στο μισό αυτή τη φορά».

Τα πλοία FSRU είναι φθηνότερα και ταχύτερα στην κατασκευή από τα χερσαία τερματικά, τα οποία μπορεί να χρειαστούν έως και επτά χρόνια για να κατασκευαστούν και κοστίζουν περισσότερα από 700 εκατομμύρια δολάρια. Το κόστος ενός νέου FSRU είναι περίπου 260 εκατομμύρια δολάρια και στην περίπτωση ενός μετασκευασμένου φορέα LNG, το κόστος της ανακαίνισης είναι μόνο περίπου 160 εκατομμύρια δολάρια.

Το μειονέκτημα του πλοίου FSRU, ωστόσο, είναι ότι αποθηκεύει πολύ λιγότερα καύσιμα, με μέγιστη χωρητικότητα περίπου 4 εκατομμυρίων τόνων ετησίως, σε σύγκριση με τη μέγιστη χωρητικότητα του χερσαίου τερματικού σταθμού που είναι περίπου 7,75 εκατομμύρια τόνους.

“Αλλά τα πλοία FSRU είναι πολύ πιο βιώσιμα από τους επίγειους τερματικούς σταθμούς επειδή έχουν μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον”, δήλωσε ο Raes.

Επιπλέον, για να βοηθηθεί η Ευρώπη να απομακρυνθεί από τα ορυκτά καύσιμα, τα πλοία FSRU θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς. Στο μέλλον, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εισαγωγή συνθετικού μεθανίου, μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση στο φυσικό αέριο που παράγεται από υδρογόνο, το οποίο είναι ακόμη υπό ανάπτυξη.

Διαβάστε επίσης

Γερμανία: Και πέμπτο FSRU μέχρι το τέλος του 2023