ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από τα κόμικς στον κινηματογράφο και από εκεί εκπροσωπώντας την Ελλάδα στα Όσκαρ της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Ο Γιώργος Γούσης και τα «Μαγνητικά Πεδία» του, που είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας που γύρισε ο σκηνοθέτης θα ταξιδέψουν στην Αμερική για την 95η διοργάνωση των βραβείων OSCAR, ως επίσημη υποψηφιότητα της Ελλάδας. Τα «Μαγνητικά Πεδία» έχουν ήδη κερδίσει μάλιστα, έξι βραβεία στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ανάμεσα στα οποία ήταν ο Χρυσός Αλέξανδρος στο τμήμα Film Forward, Βραβείο FIPRESCI και Καλύτερης Ελληνικής ταινίας από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών.
«Είναι μια ταινία για την αδιόρατη δύναμη της συντροφιάς», όπως έχει πει ο ίδιος. «Οι ήρωες μαγνητίζονται ο ένας από τον άλλο και αυτό το νησί [η Κεφαλονιά], αυτός ο χώρος, είναι ένα μαγνητικό πεδίο γι’ αυτούς. Τα δύο αντίθετα φορτία που τα φέρνει κοντά. Είναι αυτό που λέμε καμιά φορά, όλα θα ήταν καλύτερα αν είχαμε λίγη καλή παρέα».
Η ταινία επιλέχθηκε από επταμελή επιτροπή, η οποία είχε συσταθεί αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό και η οποία έκρινε ότι πρόκειται για ένα έργο, που μιλά απ’ ευθείας στον θεατή, ενώ δύναται να σταθεί σε ένα διεθνές κοινό, από τη στιγμή που πραγματεύεται ένα θέμα οικουμενικό, αυτό της υπαρξιακής κρίσης. Κατόπιν αυτού το υπουργείο Πολιτισμού θα μεριμνήσει για την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών εκπροσώπησης της Ελλάδας στην διοργάνωση των OSCAR, προκειμένου η ταινία να διαγωνισθεί για το Βραβείο Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.
Ο Ερωτόκριτος
Γνωστός στο ελληνικό κοινό κυρίως από την μεταφορά σε graphic novel του «Ερωτόκριτου» αλλά και των «Ληστών», ο Γιώργος Γούσης ξεκίνησε την καριέρα του το 2005 με σύντομες ιστορίες που δημοσιεύονταν στον περιοδικό «9» και στην «Γαλέρα». Στη συνέχεια συνεργάστηκε και με την Εφημερίδα των Συντακτών, Το Βήμα, Τα Νέα, την Athens Voice, Το Ποντίκι και άλλα.
Το 2008 συμμετείχε στο κόμικ «Lynch», το 2009 συνεισέφερε στην ανθολογία «Outlow Territory Vol. 1» και το 2016 κυκλοφόρησε τη συλλογή σύντομων ιστοριών του με τίτλο «Αθώες εποχές». Σημαντικός σταθμός του στο κόμικ ήταν ο «Ερωτόκριτος» του Βιτσέντζου Κορνάρου, σε συνεργασία με τους συγγραφείς Δημοσθένη Παπαμάρκο και Γιάννη Ράγκο, με τους οποίους δημιούργησε ένα graphic novel που βραβεύτηκε πολλαπλώς. Το 2018 ήταν ο production designer της μικρού μήκους ταινίας «Ίσκιωμα» και το 2019 πραγματοποίησε την πρώτη του σκηνοθετική προσπάθεια με το ντοκιμαντέρ «Χειροπαλαιστής», που κέρδισε στο 24ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το βραβείο FIPRESCI για το καλύτερο Ελληνικό ντοκιμαντέρ, το βραβείο της ΕΡΤ και το βραβείο της επιτροπής Νεότητας, όπως επίσης το βραβείο 2ης καλύτερης ταινίας στο 25ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας -Νύχτες Πρεμιέρας και το βραβείο ΙΡΙΣ. Την ίδια χρονιά εξάλλου κυκλοφόρησε και το α’ μέρος του graphic novel «Ληστές, η ζωή και ο θάνατος των Γιάννη και Θύμιου Ντόβα».
Διαβάστε επίσης
Χρηματοδότηση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης με στόχο την εξωστρέφεια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας