Η επαναλειτουργία της εστίασης και ο τουρισμός έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας το 2021 με διψήφια ανάπτυξη και επιστροφή στην κερδοφορία.

Η θυγατρική του Ομίλου Carlsberg, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε πρόσφατα,  εμφάνισε πέρυσι αύξηση τζίρου κατά 29,5 εκατ. ευρώ στα 141,54 εκατ. ευρώ από τα 109,29 εκατ. ευρώ το 2020. Οι καθαρές πωλήσεις, μετά την αφαίρεση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, διαμορφώθηκαν σε 96,06 εκατ. ευρώ από 71,49 εκατ. ευρώ το 2020.

Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 5,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 11 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 5,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 9,4 εκατ. ευρώ το 2020.

Αύξηση όγκου πωλήσεων

Σε όρους όγκου πωλήσεων η εταιρεία πέτυχε συνολική αύξηση κατά 24%. Στην εγχώρια αγορά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 19%, το οποίο σύμφωνα με τη διοίκηση αποδίδεται κυρίως στην αύξηση στο on trade κανάλι, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική άνοδο της εγχώριας αγοράς ζύθου. Οι επιδόσεις στις εξαγωγές ήταν ακόμη καλύτερες, καθώς «έτρεξαν» με ρυθμό ανάπτυξης 36%.

Βασικοί παράγοντες για τις βελτιωμένες επιδόσεις είναι η επαναλειτουργία του καναλιού της κρύας αγοράς,  που αφορά κυρίως την εστίαση και η αύξηση της τουριστικής κίνησης. Αντίστοιχα, επηρεάστηκαν θετικά και οι καθαρές πωλήσεις σημειώνοντας αύξηση κατά 34%, αφού ο ειδικός φόρος μειώθηκε από 35% σε 32%.

Η εταιρεία το 2021 διέθεσε 5,4 εκατ. ευρώ για διαφήμιση από 3,7 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ το κόστος ανάκτησης των κενών φιαλών ανήλθε σχεδόν σε 1,15 εκατ. ευρώ.

Πάντως, η  διοίκηση της εταιρείας δεν κρύβει στην οικονομική της έκθεση την ανησυχία της για την επίδραση στην εταιρεία των υψηλών τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών. Ωστόσο εκτιμά  ότι η επίδραση θα είναι περιορισμένη κυρίως λόγω της αγοράς πρώτων υλών μέσω συμφωνιών που κλείνει η μητρική εταιρεία.

Επενδύσεις 6,3 εκατ. ευρώ

Σε επενδυτικό επίπεδο η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διέθεσε πέρυσι κεφάλαια ύψους 6,3 εκατ. ευρώ, τα οποία διατέθηκαν για τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων σε  τεχνολογικό εξοπλισμό και αυτοματοποίηση των συστημάτων της.

Σημειώνεται ότι η  εταιρεία διατηρεί δύο ιδιοκτήτες παραγωγικές μονάδες μία στην περιοχή της Σίνδου και μία στη Ριτσώνα με ετήσια παραγωγική δυνατότητα που ξεπερνά τα 2,1 εκατ. εκατόλιτρα. Συνολικά το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει 17 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα ακόλουθα 11 είναι εγχωρίως παραγόμενα: FIX Hellas, FIX dark, Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg σε τέσσερις γεύσεις.

Διαβάστε επίσης

Aqua Carpatica: Τα σχέδια του Γιάννη Βάλβη για την Ελλάδα