Τα πρώτα μη επανδρωμένα ηλεκτρικά πλοία ro-ro θα δρομολογηθούν στη Νορβηγία και θα ξεκινήσουν τα ταξίδια μέσα στην εβδομάδα για τον μεγαλύτερο διανομέα τροφίμων της χώρας.

Είναι η αρχή της διετούς δοκιμαστικής περιόδου για τα πλοία να αποκτήσουν πλήρη πιστοποίηση για αυτόνομες λειτουργίες.

Τα δύο πλοία, μήκους 61 μέτρων, ναυπηγήθηκαν στην Ινδία για την ASKO Maritime, για βραχίονα μιας μεγάλης εταιρείας διαχείρισης τροφίμων.  Τα πλοία, έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν πλήρως αυτόνομα μεταφέροντας εμπορεύματα με ρυμουλκούμενα φορτηγά αυτοκίνητα στο νορβηγικό φιόρδ του Όσλο.

Μόλις πιστοποιηθούν πλήρως, θα λειτουργούν ελεγχόμενα από ένα επίγειο κέντρο χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Massterly, μιας κοινοπραξίας της  Wilhelmsen και Kongsberg. Τα πλοία ονομάστηκαν Marit and Therese.

Κατά τη διάρκεια της διετούς περιόδου πιστοποίησης, τα πλοία θα πλέουν με περιορισμένο πλήρωμα τεσσάρων ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του πλοιάρχου. Μόλις πιστοποιηθεί, το σχέδιο προβλέπει τα πλοία να λειτουργούν μη επανδρωμένα μεταξύ του κέντρου διανομής στο Moss και του Horten της Νορβηγίας.

Η αλυσίδα εφοδιαστικής θα είναι εντελώς πράσινη χάρη στη χρήση ηλεκτρικών φορτηγών. Κάθε πλοίο έχει χωρητικότητα να μεταφέρει 16 ρυμουλκούμενα, το καθένα με μέγιστη χωρητικότητα 29 τόνων.

Τα πλοία τροφοδοτούνται από μπαταρίες χωρητικότητας 1846 kWh και θα επαναφορτίζονται αυτόματα όταν ελλιμενίζονται στο λιμάνι. Η ASKO αναμένει να επιτύχει ένα επίπεδο μεταφοράς 150 ρυμουλκούμενων φορτηγών την ημέρα μέσα σε λίγα χρόνια, εξοικονομώντας σχεδόν ένα εκατομμύριο μίλια οδικών εμπορευματικών μεταφορών ετησίως και εξαλείφοντας 5.000 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως.

Διαβάστε επίσης:

Πλακιωτάκης: Ο ελληνόκτητος στόλος συμβάλλει στην ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης

Αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος κατά 36 δεξαμενόπλοια και 13 φορτηγά – Αγόρασαν και πούλησαν συνολικά 360 πλοία!