ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την ίδια ώρα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι σήμερα στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με πληροφορίες, θα βρεθεί εκ νέου, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, ο Πρέσβης των ΗΠΑ στη χώρα μας, κ. Τζ. Τσούνης, με τους δύο από τους τέσσερις «φιναλίστ» για το λιμάνι να είναι αμερικανικών συμφερόντων. Όπως και η σχεδόν ταυτόχρονη δημοσιοποίηση νέων «ύμνων» για τη στρατηγική θέση του λιμανιού από ανώτατο στέλεχος του Εβραϊκού Ινστιτούτου Εθνικής Ασφάλειας των Η.Π.Α (The Jewish Institute for National Security of America- JINSA) και μάλιστα στην τουρκική έκδοση της Deutsche Welle. Πρόκειται για το ίδιο κορυφαίο think tank την μακροσκελή έκθεση του οποίου, για το ίδιο θέμα, είχε αποκαλύψει στις 26 Αυγούστου το mononews.
Οι τέσσερις «φιναλίστ» και η «προίκα» με τις γεωπολιτικές προεκτάσεις
Τα τέσσερα σχήματα τα οποία αναμένεται να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές είναι: Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis (Black Summit Financial, Euroports, EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), η κοινοπραξία Cameron S.A., Goldair Cargo και Bollore Africa Logistics και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Ανώτατο στέλεχος του Οργανισμού έλεγε προσφάτως στο mononews ότι «υπάρχει απίστευτη ανάγκη έλευσης ενός νέου επενδυτή, ο οποίος θα οδηγήσει το λιμάνι στην επόμενη μέρα. Αλλά κι ένας απίστευτος καμβάς επί του οποίου, ο επενδυτής, μπορεί να σχεδιάσει και να επεκτείνει τις υφιστάμενες δραστηριότητες». Ενώ, η απάντησή του στην ερώτηση για τις δυνατότητες του λιμανιού, περικλείεται σε τρεις λέξεις: «Δεν υπάρχει ταβάνι».
Υπενθυμίζεται ότι στην έκθεσή του το Εβραϊκό Ινστιτούτο Εθνικής Ασφάλειας των Η.Π.Α, πρότεινε στρατηγικούς άξονες και δράσεις με στόχο την αξιοποίηση του «ζωτικού κεφαλαίου», όπως χαρακτηρίζεται η Αλεξανδρούπολη, που «προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για την επίτευξη κοινών διατλαντικών στόχων για τη μείωση της επικίνδυνης εξάρτησης της Ευρώπης από τη ρωσική ενέργεια», και παράλληλα για να «ενισχύσει την δύναμη του ΝΑΤΟ στην ολοένα και πιο αμφισβητούμενη Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και τη Μαύρη Θάλασσα». Και ένας από αυτούς τους στρατηγικούς άξονες, τόνιζαν ευθαρσώς οι ιθύνοντες νόες της πανίσχυρης αμερικανο- εβραϊκής δεξαμενής σκέψης και lobbing, είναι: Η διατήρηση του Λιμένα μακριά από τα «ρωσικά χέρια». Παράλληλα με την ενίσχυση και τη διεύρυνση της στρατιωτικής συνεργασίας των ΗΠΑ με την Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Jonathan Ruhe, Διευθυντής Εξωτερικής Πολιτικής του Εβραϊκού Ινστιτούτου Εθνικής Ασφάλειας των Η.Π.Α, σε χθεσινή συνέντευξη προς την DW Türkçe, (την ώρα που τα ΜΜΕ της γείτονος κάνουν λόγο για μετατροπή της Αλεξανδρούπολης σε «δεύτερη Σούδα») μεταξύ άλλων, υπογραμμίζει πως η Ελλάδα είναι «πολύ πιο αξιόπιστος» εταίρος των ΗΠΑ στο κενό ασφαλείας που δημιουργήθηκε από τις ενέργειες της Τουρκίας και ότι η Ελλάδα έχει γίνει πιο σημαντική με τον πόλεμο της Ουκρανίας.
Ενώ, ειδικά για την Αλεξανδρούπολη, τονίζει: «Η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται σε καλή θέση ειδικά για να πάρει κάποιος υπό έλεγχο τη Μόσχα. Διότι το λιμάνι μπορεί να επιτρέψει σε δυνάμεις του ΝΑΤΟ και φυσικό αέριο που δεν είναι ρωσικό να περάσουν στα Βαλκάνια και στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας χωρίς να έχουν ανάγκη την Τουρκία. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και γενικότερα η Ελλάδα δεν απειλούν άμεσα την Τουρκία με κανέναν τρόπο. Η μόνη πρόκληση που θέτουν για την Άγκυρα είναι ότι αποτελούν βιώσιμες και ελκυστικές εναλλακτικές λύσεις για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια και την άμυνα του ΝΑΤΟ». Σημειώνοντας ότι, αν η Τουρκία βλέπει όλες αυτές τις εξελίξεις ως απειλή για την ίδια, η ίδια «είναι η πλευρά που πρέπει να κατηγορηθεί» [σσ. για αυτό].
Σημειώνεται επίσης ότι ο ίδιος ο J. Ruhe, σε πρόσφατη συνέντευξή του, είχε ταχθεί υπέρ της ανάγκης η κυβέρνηση Μπάιντεν να επιστρέψει στη δημόσια υποστήριξη του αγωγού EastMed, καθώς η μεταφορά αερίου με LNG δεν θα είναι αρκετή για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τη ρωσική Gazprom.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την Παρασκευή το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να αποσφραγίσει και τις οικονομικές προσφορές για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, για το οποίο έχουν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές η Attica Group (σε κοινοπραξία με την Άκτωρ), η Grimaldi και ο ΟΛΘ.
Ενώ, σε μια παράλληλη εξέλιξη, από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής πέρασε και το νομοσχέδιο για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Ανώνυμης Εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μηνάς Δήμος: Επιτακτική η ανάγκη για εκσυγχρονισμό των επιμελητηρίων – Εκδήλωση για το μέλλον του ΕΒΕΑ
- Αυτοκινητοβιομηχανία στην ΕΕ: Αυξήθηκαν οριακά οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο
- Δίκη Σπαρτιατών: Ξανά απών ο Βασίλης Στίγκας από το δικαστήριο
- Φρανσουά Πινό: Ο ιδρυτής της Kering (Gucci) εκτός του top 100 των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο