ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται ένα έργο που εντάσσεται στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η αξία του ανέρχεται 400 εκατ. ευρώ. Ο Οδυσσέας Αθανασίου κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων για την πορεία των έργων στο Ελληνικό δήλωσε πως η Σήραγγα Ηλιουπόλεως είναι σημαντική τόσο για τη λειτουργία του Ελληνικού όσο και για τις μετακινήσεις στα Νότια Προάστια. Σημειώνεται πως η Lamda Development έχει αναλάβει το κόστος την εκπόνηση των μελετών με στόχο την επιτάχυνση της δημοπράτησης του πακέτου των δύο έργων.
Επίσης, πρόσθεσε πως βάσει του μέχρι στιγμής χρονοδιαγράμματος στόχος του Υπουργείου είναι η αναβάθμιση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2026 και ένα χρόνο αργότερα να έχει κατασκευαστεί και η Σήραγγα Ηλιουπόλεως.
Πιο συγκεκριμένα, ο ισχυρός άνδρας της Lamda Development στο Ελληνικό δήλωσε:
«Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του έργου του Ελληνικού, ύστερα από την ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης, δηλαδή από τα τέλη του 2026 και τις αρχές του 2027, και ειδικότερα μετά από το 2030. Πρόκειται για ένα πάρα πολύ καλό έργο για τα Νότια Προάστια και το λέω ως κάτοικος της περιοχής.
Εξίσου σημαντικό έργο είναι η αναβάθμιση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, στην οποία οι οδηγοί μαρτυρούν όταν υπάρχει κίνηση. Στόχος της μελέτης είναι να αφαιρεθούν όσο το δυνατόν περισσότερα φανάρια από τη Λεωφόρο.
Οι μελέτες και για τα δύο έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2023 και από όσο γνωρίζω το Υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσει την ίδια χρονιά στη δημοπράτηση του έργου».
Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως
Η υπόγεια Σήραγγα Ηλιουπόλεως αποτελεί μία από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τη συνέχεια της Δυτική Περιφερειακής Υμηττού εντός των Δήμων Ηλιούπολης και Αργυρούπολης και του τελευταίου τμήματος της Λ. Βουλιαγμένης.
Tο μήκος της σήραγγας θα είναι τρία χιλιόμετρα και θα ανακουφίσει τα Νότια Προάστια, ενώ θα συμβάλει στη γενικότερη κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση. Το προς δημοπράτηση έργο θα συνδέει δύο μεγάλους οδικούς άξονες της Αθήνας, την Αττική Οδό και τη Βουλιαγμένη.
Αναλυτικότερα, με το έργο αυτό θα δημιουργηθεί ένας ελεύθερος δακτύλιος που θα ξεκινά από το Φάληρο μέχρι τη Μεταμόρφωση, θα συνεχίζει την Αττική Οδό (στο ύψος της Κατεχάκη) και μέσω της νέας Σήραγγας θα φτάνει μέχρι το Ελληνικό χωρίς φανάρια, κοντά στο ύψος του Metro Mall και της Ηλιούπολης.
Το εν λόγω έργο που είναι ο δεύτερος κάθετος άξονας της Αθήνας μετά τον Κηφισό και εκτιμάται πως θα μειώσει σημαντικά την απόσταση από την Κατεχάκη έως το Ελληνικό (περίπου στα 10 λεπτά), ενώ θα αποσυμφορήσει και τη Λεωφόρο Κηφισού.
Οι υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως εντάσσεται στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που αναμένεται να δημοπρατηθούν εντός του 2022 και δεν ανήκουν στην υπό δημοπράτηση παραχώρησης.
Αυτές είναι:
- Η επέκταση προς Ελληνικό
- Η διπλή υπόγεια επέκταση προς Ραφήνα. Μέσω αυτού του έργου θα επιτευχθεί η σύνδεση Παλλήνης-Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος.
- Η επέκταση προς Λαύριο. Αφορά στη διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού άξονα από το Μαρκόπουλο έως και το λιμάνι του Λαυρίου.
- Ένα επιπλέον έργο που δρομολογείται είναι η σήραγγα Αργυρουπόλεως. Το έργο δεν εντάσσεται επίσημα στις παραπάνω επεκτάσεις, αλλά το Υπουργείο φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο δημοπράτησης της με το συγκεκριμένο πακέτο έργων. Tο έργο αφορά στην κατασκευή σήραγγας από το ύψος της Αργυρούπολης μέσω του Υμηττού, η οποία θα συνδέει την περιοχή με το Κορωπί, την Ανατολική Αττική, το Ελληνικό, το Αεροδρόμιο και τα Σπάτα.
- Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Το έργο δημοπρατήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat και αναμένεται να έχει υπογραφεί έως τα τέλη του 2022.
Διαβάστε επίσης
Lamda Development: Πόσο θα πωλείται η φθηνότερη κατοικία στο Ελληνικό