Η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων επέστρεψε σε ανάπτυξη τον Αύγουστο, σημειώνοντας κέρδη για πρώτη φορά σε 13 μήνες, αν και η ανάκαμψη μπορεί να είναι βραχύβια καθώς ο πληθωρισμός ρεκόρ και η πρωτοφανής ενεργειακή κρίση απειλούν να βάλουν τους αγοραστές “στον πάγο”.

Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 3,4% σε 748.961 οχήματα τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε την Παρασκευή η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Η Mercedes-Benz της Γερμανίας ήταν στις εταιρείες με τις καλύτερες επιδόσεις σημειώνοντας άλμα 16% σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

1

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν σημάδια βελτίωσης με ορισμένους περιορισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως η έλλειψη ημιαγωγών, να αρχίζουν να υποχωρούν. Ακόμα κι έτσι, ο ασυγκράτητος πληθωρισμός και η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θολώνουν τις προβλέψεις για τις πωλήσεις. Τα στοιχεία του περασμένου μήνα συγκρίνονται με τις χαμηλές επιδόσεις του προηγούμενου έτους και παραμένουν πολύ κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Snapping a Streak | Europe passenger car sales gained for the first time in 13 months
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν για πρώτη φορά σε 13 μήνες

«Ο υψηλός πληθωρισμός, η άνοδος των επιτοκίων και η μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, σε συνδυασμό με τους πελάτες που καθυστερούν να αντικαταστήσουν τα οχήματα τους λόγω της καλύτερης αξιοπιστίας των νεότερων μοντέλων και της ταχέως μεταβαλλόμενης τεχνολογίας, μπορεί να υπονομεύσουν την υποκείμενη ζήτηση το 2023 και μετά», δήλωσε η Gillian Davis του Bloomberg Intelligence σε σημείωμα αυτή την εβδομάδα.

Η πρόβλεψη για τις αγορές οχημάτων παραμένει δύσκολη, καθώς οι καταναλωτές ανησυχούν για την αύξηση των λογαριασμών ενέργειας και τον κίνδυνο συνεχόμενων διακοπών, καθώς η Ρωσία μειώνει τις παραδόσεις φυσικού αερίου. Οι αρχές στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, κάλεσαν αυτή την εβδομάδα τους βιομηχανικούς καταναλωτές να μειώσουν την κατανάλωση φυσικού αερίου. Ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές πολυμερών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μειώνει την παραγωγή στην Ευρώπη λόγω του υπερβολικού κόστους ενέργειας.

Το κόστος της ενέργειας και τα αυξανόμενα επιτόκια που πιέζουν τους αγοραστές αυτοκινήτων είναι πιθανό να περιορίσουν τις υψηλές τιμές των οχημάτων, που αυξήθηκαν όταν οι ελλείψεις ημιαγωγών περιόρισαν τη διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων.

Αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας δήλωσαν ότι αναμένουν να αυξήσουν περαιτέρω το κόστος δανεισμού στις επόμενες συνεδριάσεις τους μετά την τεράστια αύξηση των επιτοκίων της περασμένης εβδομάδας.

Sales Tallies | How major carmakers fared in Europe last month and year-to-date

Οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 3% στη Γερμανία, 3,8% στη Γαλλία και 9,1% στην Ισπανία.

Διαβάστε ακόμη:

Αγορά αυτοκινήτου: Σταθερότητα!