Συνεχίζει με έντονους ρυθμούς την ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών της σε όλη την Ελλάδα η εταιρεία NRG, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη της δραστηριότητας της ηλεκτροκίνησης. Στρατηγική της εταιρείας είναι να αναπτύσσει πανελλαδική κάλυψη και σήμερα δεν έχει παρουσία μόνο σε τρεις νομούς.

Η κίνηση των φορτίσεων είναι ήδη αυξημένη, σημειώνουν πηγές, ειδικά την ταχυφόρτιση και ειδικά στις περιοχές Αττική και Θεσσαλονίκη που είναι περισσότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Υπολογίζεται ότι συνολικά είναι 13-14.000 είναι τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα από τα οποία τα 4.000 αποκλειστικά ηλεκτρικά.

1

500 οι φορτιστές NRG

To σύνολο των φορτιστών που είναι σήμερα σε λειτουργία είναι λίγο πάνω από 500 από τους περίπου  2.000 φορτιστές που εκτιμώνται ότι έχουν τοποθετηθεί μέχρι σήμερα στη χώρα. Οι 50 από τους φορτιστές που έχει τοποθετήσει η NRG είναι ταχυφορτιστές, αλλά πλέον σχεδιάζει να δώσει έμφαση στο δίκτυο ταχυφορτιστών.

Στρατηγική της εταιρείας είναι να αναπτύσσεται όχι μόνο σε σουπερμάρκετ αλλά και στους οδικούς άξονες, πάρκινγκ και σε ξενοδοχεία ώστε να πετυχαίνει διασπορά του δικτύου της.. Ήδη έχει  τοποθετήσει φορτιστές στις αλυσίδες Grecotel και Costa Navarino αλλά και σε ακόμη 80 ξενοδοχεία, ενώ τονίζεται ότι για αρκετούς τουρίστες αποτελεί κριτήριο επιλογής ενός ξενοδοχείου η ύπαρξη φορτιστή.

Στο εθνικό δίκτυο και σε Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων έχει τοποθετήσει 27 ταχύ φορτιστές και έχει τοποθετήσει και επιπλέον 30 στις πόλεις Αττική Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα σε κεντρικά σημεία.

Όσον αφορά τα σουπερμάρκετ θα έχουν τοποθετηθεί 160 φορτιστές  στην πρώτη φάση ανάπτυξης στο MyMarket μέχρι τέλος του χρόνου και άλλοι τόσοι θα τοποθετηθούν στη δεύτερη φάση. Πρόκειται να τοποθετηθούν έως 500 φορτιστές σε  μέχρι 250 σημεία του δικτύου ενώ πραγματοποιούνται συζητήσεις με το σουπερμάρκετ  για επέκταση της συμφωνίας κυρίως με ταχυφορτιστές.

Η εταιρεία NRG διαθέτει και συμφωνία για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών στο σουπερμάρκετ Μασούτης για την τοποθέτηση έως 300 φορτιστών σε πάνω από 100 σημεία με στόχο να ολοκληρωθεί η τοποθέτηση μέχρι το τέλος του 2023.

Δηλαδή μόνο στα δύο σουπερμάρκετ μέχρι το τέλος του επόμενου έτους η εταιρεία θα διαθέτει 800 φορτιστές. Μέχρι το τέλος του 2022 θα έχουν τοποθετηθεί 1000 φορτιστές ενώ με βάση τις υπάρχουσες συμφωνίες θα έχουν τοποθετηθεί 1500 φορτιστές το 2023 και συνολικά εκτιμάται με βάση τη δυναμική ότι τελικά θα έχουν τοποθετηθεί  τουλάχιστον 2000 φορτιστές σε όλη την Ελλάδα ως το τέλος του 2023.

Το κόστος φόρτισης

Το κόστος της ηλεκτροκίνησης παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από το συμβατικό καύσιμο και υπολογίζεται για τα 100 χλ, σε 6-6,5 ευρώ έναντι 16 ευρώ με συμβατικό καύσιμο.  Τέλος, τονίζεται ότι το κόστος της δημόσιας φόρτισης είναι 0,40-0,50 ευρώ/KWh ενώ το κόστος της φόρτισης με οικιακό τιμολόγιο λόγω των μεγάλων κρατικών επιδοτήσεων είναι σημαντικά χαμηλότερο.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι σε ένα οικιακό φορτιστή για να φορτίσει ένα αυτοκίνητο με 40 KWh θα χρειαστεί 20 ώρες, όταν σε ένα δημόσιο ταχυφορτιστή θα χρειαστεί 20 λεπτά και σε ένα απλό φορτιστή 5-6 ώρες.