Οι πωλήσεις της Hennes & Mauritz (H&M) διαμορφώθηκαν χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, καθώς τα νοικοκυριά σε όλη την Ευρώπη παλεύουν με το υψηλό κόστος ζωής εν μέσω της ραγδαίας αύξησης των τιμών σε όλα τα αγαθά, από την ενέργεια μέχρι τα τρόφιμα.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4% εξαιρουμένων των αλλαγών νομισμάτων κατά το τρίμηνο έως τον Αύγουστο, ανέφερε η εταιρεία την Πέμπτη. Οι αναλυτές ανέμεναν πτώση 1,4%. Πρόκειται για την πρώτη υποχώρηση σε έξι τρίμηνα.

1

Η εταιρεία, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης ένδυσης στον κόσμο, είχε σχεδόν ανακάμψει από την πανδημία όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και τώρα παλεύει με τον αυξανόμενο πληθωρισμό και την απαισιόδοξη προοπτική για την ευρύτερη οικονομία.

Τον Ιούνιο, η H&M δήλωσε ότι το οικονομικό πλήγμα από το κλείσιμο των καταστημάτων της και την έξοδο της από την αγορά της Ρωσίας θα ανέρχονταν στα 2 δισ. κορώνες.

Οι πωλήσεις ξεκίνησαν άσχημα το τρίμηνο, αλλά σημείωσαν κάποια βελτίωση λόγω του υψηλότερου ενδιαφέροντος για τις φθινοπωρινές συλλογές της εταιρείας, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 57,45 δισεκατομμύρια κορώνες (5,36 δισεκατομμύρια δολάρια).

Η πτώση των πωλήσεων της H&M έρχεται σε αντίθεση με αυτές της Inditex SA, μητρικής της Zara, που ενισχύθηκαν κατά 25% το πρώτο εξάμηνο αποφέροντας της υψηλότερα κέρδη από τα αναμενόμενα μετά την αύξηση των τιμών των προϊόντων της.

Η H&M έχει δηλώσει ότι επιδιώκει να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά χωρίς να αυξήσει τις τιμές με τον ίδιο ρυθμό που υιοθετούν οι ανταγωνιστές της.

Η μετοχή της εταιρείας έχει υποχωρήσει κατά 37% από τις αρχές του έτους και διαπραγματεύεται κοντά στα χαμηλά που βρέθηκε την άνοιξη του 2020, λόγω της πανδημίας.

Τότε η εταιρεία είχε κλείσει λόγω των περιοριστικών μέτρων έως και το 80% του δικτύου καταστημάτων της.

Διαβάστε ακόμη:

H&M: Τερματίζει τις δραστηριότητές της στη Ρωσία – Στα 191,3 εκατ. δολάρια το κόστος αποχώρησης

Inditex: Εκτίναξη κερδών στο πρώτο εξάμηνο για τη μητρική των Zara