Ο Ολλανδός πρωταθλητής δεν είχε ξανακερδίσει στο ναό της ταχύτητας στη Μόντσα. Σήμερα ήταν άπιαστος και αλάνθαστος έφτασε τις 31 νίκες.
Οι τιφόζι έμειναν με μια πικρία σήμερα. Καθώς ο Λεκλέρκ που εκκινούσε από την pole δεν κατάφερε να κερδίσει εντός έδρας για τη Ferrari. Σ’ έναν επετειακό αγώνα στους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της Μόντσα. Εορτασμούς που χάλασε o θάνατος της βασίλισσας Ελισάβετ την προηγούμενη Πέμπτη.
Η ατμόσφαιρα ήταν αντιφατική: Στις κερκίδες πάρτι, στα πάντοκ κηδεία. Η Ιταλία εκπροσωπήθηκε σήμερα στον αγώνα στο ανώτατο πολιτειακό επίπεδο από τον πρόεδρο Σέρτζιο Ματαρέλα.
Πριν τον αγώνα οι οδηγοί είχαν την ευκαιρία να παρελάσουν στην πίστα επιβαίνοντας σε παλιά κλασσικά Ιταλικά αυτοκίνητα. Λίγο πριν την εκκίνηση ο διάσημος Ιταλός τενόρος Αντρέα Μποτσέλι, έψαλε τον Ιταλικό Εθνικό Ύμνο ενώ την ίδια στιγμή από πάνω το ακροβατικό σμήνος Frecce Tricolore σχημάτιζε την Ιταλική σημαία. Μοναδικές στιγμές γεμάτες Ιταλικό χρώμα, αλλά ο Φερστάπεν δεν συγκινήθηκε καθόλου και τους χάλασε το πάρτι.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Νόρις να καθυστερεί και τον Ολλανδό να κερδίζει μια θέση στα πρώτα μέτρα. Σύντομα πέρασε τους Αλόνσο και Γκασλί και μάζεψε το Ρικιάρντο. Στον 5ο γύρο πέρασε και το Ράσελ και ήταν 2ος πίσω από το Λεκλέρκ. Αμφότεροι είχαν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα. Η διαφορά των 2 sec μαζεύτηκε γρήγορα στα 1.2 sec όταν ο Φέτελ έμεινε από υβριδική μηχανή. Ένα άδοξο αντίο στη Μόντσα για τον 4ακις παγκόσμιο πρωταθλητή που πήρε εκεί το 2008 την πρώτη του νίκη. Η εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ενεργοποίησε τους μηχανικούς της Ferrari οι οποίοι κάλεσαν το Λεκλέρκ μέσα. Ήταν μονόδρομος καθώς ξεκάθαρα η Ferrari δεν είχε την ταχύτητα να παραμείνει εμπρός από τη Red Bull.
Ο Λεκλέρκ έβαλε τη μέση γόμα. Ήταν ξεκάθαρο πως θα χρειάζονταν μια ακόμη αλλαγή. Ο Φερστάπεν πήγε με τη μαλακή γόμα έως τον 26ο γύρο. Έβαλε τη μέση γόμα και ήταν ξεκάθαρο πως μπορούσε να κάνει άλλους 27 γύρους ως τον τερματισμό. Ο Σάινθ έκανε 31 γύρους με τη μέση γόμα πριν περάσει σε μαλακή.
Ο Λεκλέρκ αναγκάστηκε να μπει ξανά στα πιτ, στον 34ο γύρο βάζοντας μαλακή γόμα. Ήταν ξεκάθαρο πως δεν μπορούσε. Ο Φερστάπεν ήταν 17 sec μπροστά όταν η εγκατάλειψη του Ρικιάρντο στον 47ο γύρο έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η εμφάνισή του όμως καθυστέρησε, δυο γύρους. Στο μεσοδιάστημα οι πρωτοπόροι πλην του Χάμιλτον μπήκαν για λάστιχα. Που εν τέλει δεν χρειάστηκαν καθώς η καρό σημαία έπεσε με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί την κούρσα.
Αν ο Λεκλέρκ είχε μείνει έξω ίσως είχε βρεθεί μπροστά από το Φερστάπεν και είχε κλέψει τη νίκη. Προφανώς όταν ελήφθη η απόφαση υπολόγιζαν σε επανεκκίνηση, είναι αλλιώς με την ύστερη γνώση. Ο Ολλανδός πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στη Μόντσα μπροστά σε ένα ξέφρενο πλήθος.
Ο Λεκλέρκ έμεινε με την πικρία της 2ης θέσης. Ο Φερστάπεν με 116 βαθμούς διαφορά πλέον μπορεί να πανηγυρίσει τη διατήρηση του τίτλου στον επόμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη (2/10). Οδηγός της ημέρας ανακηρύχθηκε ο Νικ ντε Βριες που στο ντεμπούτο του με τη Williams βαθμολογήθηκε τερματίζοντας ένατος (2β.).
Η τελική κατάταξη ήταν:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike