Ο Λεκλέρκ μπήκε στην καρδιά των τιφόζι όταν το 2019 στην πρώτη του χρονιά με τη Ferrari κέρδισε στη Μόντσα. Φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η Scuderia ξεκίνησε δυνατά τη χρονιά η συνέχεια όμως δεν ήταν ανάλογη. Ελλειμματική εξέλιξη του μονοθεσίου, χωρίς Νο 1 οδηγό και με κακές επιλογές στρατηγικής η ομάδα αντί να διεκδικεί τους τίτλους προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατηθεί στη 2η θέση των κατασκευαστών πίσω από τις Mercedes. Η Μόντσα είναι όμως μια άλλη ιστορία συνυφασμένη με την ιστορία της Ferrari. Φέτος ο ναός της ταχύτητας γιορτάζει 100 χρόνια και οι τιφόζι έχουν εξανλτήσει όλα τα εισιτήρια προ πολλού. Σήμερα δεν θα πέφτει καρφίτσα στις κατακόκκινες κερκίδες.
Οι Ferrari έχουν ειδικό χρωματισμό για την επέτειο. Ο Λεκλέρκ τόνισε χτες πως δεν μπορεί να βγει από το ξενοδοχείο από το πάθος του κόσμου. Η άφιξη του στην πίστα προκαλεί ντελίριο. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν σήμερα με τι ψυχολογία θα εκκινήσει. Ο Μονεγάσκος οδηγός χτες την κρίσιμη στιγμή έκανε το θαύμα. Βρήκε έξι δέκατα στον τελευταίο γύρο «πήρα ρίσκα στις Λέσμο» λέει και τοποθέτησε τη Ferrari στην pole. Οι τιφόζι δικαιολογημένα ξέσπασαν σε πανηγυρισμούς, πόσο εύκολο είναι όμως ο Λεκλέρκ να διατηρηθεί σήμερα μπροστά;
Η ανάλυση τηλεμετρίας του γύρου με το Φερστάπεν δείχνει ότι ελάχιστα τους χωρίζουν. Απλά φαίνεται ότι ο Φερστάπεν σηκώνει στην Ασκάρι. Επίσης οι τελικές ταχύτητες είναι πανομοιότυπες ούτε εκεί υπάρχει διαφορά. Ο Φερστάπεν την Παρασκευή όμως ήταν πολύ πιο γρήγορος με τη σκληρή γόμα της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή είναι η C2.
To βασικό ερώτημα σήμερα λοιπόν είναι πόση ώρα θα χρειαστεί ο Ολλανδός για να προσπεράσει τον Αλόνσο, τις McLaren και το Ράσελ που βρίσκονται ανάμεσα σ’ αυτόν και τη Ferrari. Θεωρώ πως ο Γκασλί με την Alpha Tauri δεν θα είναι πρόβλημα.
Πρώτο μέλημα του Φερστάπεν είναι να αποφύγει μπερδέματα στα φρένα για την 1η στροφή. Πίσω του είναι τρεις οδηγοί που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα: Ζου, Λατίφι, Βριες. Είτε λόγω απειρίας είτε λόγω ιδιοσυγκρασίας. Πρώτο μέλημα του Λεκλέρκ είναι να κρατήσει πίσω του το Ράσελ με τη Mercedes. Αυτό δεν θα είναι εύκολο. Εν συνεχεία θα πρέπει ο ρυθμός του να είναι τέτοιος που να διατηρήσει μια διαφορά.
Θεωρητικά στο Ιταλικό Grand Prix η ταχύτερη στρατηγική είναι αυτή της μιας αλλαγής. Μένει να δούμε αν θα είναι από μαλακή ή μέση γόμα σε σκληρή. Ο Λεκλέρκ για παράδειγμα δεν μπορεί να ρισκάρει να βάλει τη μέση και να τον περάσει μπροστά του ο Ράσελ με τη μαλακή. Δεδομένου ότι η θερμοκρασία οδοστρώματος αναμένεται να ξεπεράσει τους 40 βαθμούς Κελσίου η διαχείριση των ελαστικών και ο σταθερός ρυθμός μπορεί να αποδειχτεί καθοριστικός παράγοντας. Όπως επίσης και μια εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Χτες ο Λεκλέρκ πήρε το τρόπαιο της pole, από τον παλαίμαχο θρύλο του ποδοσφαίρου, Γκαμπριέλ Μπατιστούτα. Ο Αργεντίνος έχει αγωνιστεί σε Φιορεντίνα, Ρόμα, Ίντερ και είναι πολύ αγαπητός στην Ιταλία. Το κρίσιμο είναι όμως σήμερα. Θα μπορέσει ο Μονεγάσκος να κρατηθεί μπροστά; Με τις ελπίδες του για τίτλο να είναι ελάχιστες καθώς ο Φερστάπεν έχει προβάδισμα 109 βαθμών ο Λεκλέρκ χρειάζεται ψυχολογικά τη νίκη στη Μόντσα. Η Ferrari χρειάζεται την νίκη στη Μόντσα. Οι τιφόζι αδημονούν γι’ αυτό η Ιταλία ολόκληρη.
Η σειρά εκκίνησης μετά τις ποινές
Ο αγώνας ξεκινά στις 16:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote). Μια ώρα νωρίτερα στις 15:00 ξεκινά στην ΕΡΤ η ειδική εκπομπή για τη Formula1.
Διαβάστε επίσης
F1 Ιταλία: Ο Λεκλέρκ στην pole!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ισορροπώντας ανάμεσα σε προσδοκίες και απαιτήσεις: Οι καθημερινές προκλήσεις ενός σύγχρονου manager
- Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για OPTIMA, ΔΑΑ, ΕΛΧΑ, ΦΡΛΚ
- Κωνσταντίνος Αργυρός – Αλεξάνδρα Νίκα: Εξιτήριο από το μαιευτήριο με τον νεογέννητο γιο τους – Οι πρώτες τους δηλώσεις [εικόνες – βίντεο]
- Χάρης Βαφειάς (Stealthgas): Κέρδη ρεκόρ 55,7 εκατ. δολαρίων