ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Βέλγος οδηγός με το Hyundai i20N εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα των αντιπάλων του και προηγείται στον αγώνα 3 ειδικές πριν το φινάλε.
Δραματική αποδείχθηκε η σημερινή, τρίτη μέρα του ΕΚΟ Acropolis Rally που ολοκληρώθηκε με πλήρη ανατροπή στη γενική κατάταξη του αγώνα. Η Hyundai, όπως αναμενόταν, αντεπιτέθηκε, και μάλιστα κατάφερε να δρέψει τους καρπούς αυτής της επιλογής της, με τους Νεβίλ, Τάνακ και Σόρντο να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις, μόλις τρεις ειδικές διαδρομές πριν από τη ράμπα του τερματισμού. Οι σκληρές, τεχνικές ειδικές του σημερινού σκέλους καταπόνησαν και πάλι πληρώματα και αυτοκίνητα.
Το «Ράλλυ των Θεών» δεν ήταν, άλλωστε, ποτέ απλή υπόθεση. Στη δυσκολία του οδοστρώματος προστέθηκε η υψηλή -ακόμα και πάνω από τους 35ο C- θερμοκρασία στις περιοχές του αγώνα, στοιχεία που συνδυαστικά έφεραν ανθρώπους και μηχανές στα όριά τους – ιδιαίτερα τα υβριδικά συστήματα των αυτοκινήτων Rally1. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός πως πολλοί οδηγοί έκαναν πολύ σύντομες ή καθόλου δηλώσεις μετά το πέρας των ειδικών διαδρομών, ώστε να μην παραμείνουν σε στάση, θέλοντας να επιτύχουν ταχύτερα ψύξη στα υδραυλικά και ηλεκτρικά συστήματα των αυτοκινήτων τους. Η μέρα ξεκίνησε με την αντεπίθεση των Hyundai, και συγκεκριμένα με τον Τάνακ αποφασισμένο να κερδίσει θέσεις στη γενική κατάταξη του αγώνα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας και μεγαλύτερη του αγώνα (Πύργος, 33,20 χλμ.).
Ο Λεμπ, από την πλευρά του, κινήθηκε γρήγορα, κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή ακόμα και μετά το τέλος της δεύτερης ε.δ. του σκέλους (Περιβόλι 1), όμως η τύχη δεν ήταν μαζί του, αφού αμέσως μετά, στην απλή διαδρομή, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εξαιτίας προβλήματος στον ιμάντα του δυναμό. Όλα τα πληρώματα αντιμετώπισαν μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα. Ένα κλατάρισμα στην ε.δ. 9 (Περιβόλι 1) έβαλε φρένο στην πορεία του Λουμπέ, που με τις επιδόσεις του κέρδισε τις εντυπώσεις στο χθεσινό σκέλος. Στην ίδια ειδική διαδρομή ο Ροβάνπερα είχε μια έξοδο προκαλώντας ζημιά στο πίσω μέρος του αμαξώματος του Yaris, αλλά, κυρίως, χάνοντας περισσότερα από 6 λεπτά.
Ο Λάπι, από την πλευρά του, έχασε την ελπίδα διεκδίκησης μίας θέσης στο βάθρο, έπειτα από πρόβλημα στην αντλία καυσίμου στην ε.δ. 12 (Περιβόλι 2) και την αναπόφευκτη εγκατάλειψη στην απλή διαδρομή. Αντίθετα, ο καλός ρυθμός και οι σωστές επιλογές στησίματος και ελαστικών ωφέλησαν τον Νεβίλ, που τέθηκε επικεφαλής μετά την ε.δ. 9 και κατάφερε να παραμείνει έτσι μέχρι το τέλος της ημέρας, χάρη σε τρεις ταχύτερους χρόνους σε διαδοχικές ειδικές διαδρομές. Σε απόσταση 27,9 sec από την κορυφή αναρριχήθηκε χάρη στην οδηγική του συνέπεια -και παρά κάποια προβλήματα με το διαφορικό – ο Τάνακ, ακολουθούμενος από τον Σόρντο.
Ο Ισπανός μπορεί να μην ήταν από τους ταχύτερους στον αγώνα, αλλά με τη σταθερότητα που τον χαρακτηρίζει βρέθηκε στο τέλος της ημέρας να φλερτάρει για ακόμα μία φορά με το βάθρο, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Λάπι. Αυτό δε σημαίνει πως μπορεί να επαναπαυτεί, αφού σε απόσταση μόλις 7,1sec. ακολουθεί ο Έβανς με το Toyota GR Yaris. Πολύ πιο πίσω ως προς τη διαφορά χρόνου βρίσκονται οι Λουμπέ, Μπριν (αμφότεροι με Ford) και Κατσούτα (Toyota). Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συμπεριλαμβάνονται και αυτές των Γκρήνσμιθ και Ιορδάνη Σερδερίδη, αμφότερων με Ford Puma Rally1.
Στην άτυπη ελληνική κατάταξη, ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο παραμένουν στην πρώτη θέση, καταβάλλοντας ωστόσο μεγάλη προσπάθεια, εξαιτίας προβλήματος που αντιμετωπίζει στο πόδι ο Έλληνας οδηγός. Οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, ακολουθώντας τη δική τους στρατηγική, βρίσκονται μία θέση πίσω, ενώ την (ελληνική) τριάδα συμπληρώνουν οι Νάσος Καρανικόλας-Γιάννης Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3. Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγονται αυτές των Γιώργου Κεχαγιά-Δημήτρη Σαΐνη και Χρυσόστομου Καρέλλη-Λεωνίδα Μαχαίρα, από πρόβλημα στην πεταλούδα γκαζιού και έξοδο, αντίστοιχα.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών μετά την ολοκλήρωση της σημερινής μέρας:
#69 Kalle ROVANPERÄ / Jonne HALTTUNEN
«Είμαστε συγκεντρωμένοι. Η σημερινή μέρα χαρακτηρίστηκε από ένα λάθος. Αν το είχαμε αποφύγει, θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε κάποιους βαθμούς. Θα προσπαθήσουμε, αλλά δεν πιστεύω πως έχουμε ελπίδες για βαθμούς στην Power Stage. Δεν είμαστε εκεί που θα θέλαμε σε επίπεδο ταχύτητας».
#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA
«Ήμουν λίγο απογοητευμένος, επειδή είχαμε κάποια προβλήματα τα οποία έκοψαν το ρυθμό μας. Αλλά δεν εγκαταλείψαμε. Η ομάδα κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να κρατήσει το αυτοκίνητο αξιόμαχο. Δεν πιστεύω πως ο Thierry θα μου παραχωρήσει τη θέση του. Είναι υπερβολή να ζητήσω κάτι τέτοιο…».
#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE
«Η ταχύτητά μας ήταν εντάξει. Έπρεπε να διαχειριστώ τα ελαστικά μου. Αντιμετώπισα κάποια μικρά προβλήματα με το αυτοκίνητο και αγχώθηκα, αλλά τελικά βρισκόμαστε εδώ. Το πρόβλημα στην υβριδική μονάδα ήταν μεγαλύτερο σε σχέση με των υπολοίπων. Στόχος είναι να ανεβούν τα τρία Hyundai στο podium».
#33 Elfyn EVANS Scott MARTIN
«Αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα στο ξεκίνημα της ΕΔ13 και χρειάστηκε να το επανεκκινήσουμε. Το απόγευμα ήταν καλύτερο, οι χρόνοι μας βελτιώθηκαν. Θα πρέπει να διατηρήσουμε την πίεση για να διεκδικήσουμε μία θέση στο podium».
#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON
«Προσπαθούμε να βρούμε κάτι. Δεν αισθάνομαι άνετα με το αυτοκίνητο. Δεν είναι εύκολο. Ακόμα και να μείνουμε στο δρόμο είναι δύσκολο. Αλλά βρισκόμαστε εδώ και πρέπει να μείνουμε συγκεντρωμένοι για την αυριανή μέρα. Αυτές οι θερμοκρασίες καταπονούν σώμα και αυτοκίνητο».
#42 Craig BREEN / Paul NAGLE
«Περίεργο που δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα σήμερα. Είναι λυπηρό αυτό που συνέβη χθες. Η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ήταν τρελή. Δε θα έχουμε άσχημη σειρά εκκίνησης και τα πράγματα θα είναι καλύτερα αύριο».
#6 Dani SORDO / Candido CARRERA
«Ήμουν κάπως καλύτερος σήμερα. Όχι πραγματικά γρήγορος, αγχωμένος να μην κάνω κάποιο λάθος, γιατί θα είναι τέλειο να κάνουμε το “1-2-3”. Τα ελαστικά μου ήταν σε κακή κατάσταση και αντιμετώπισα πρόβλημα με την υβριδική μονάδα, αλλά καταφέραμε να γυρίσουμε πίσω».
#7 Pierre-Louis LOUBET / Vincent LANDAIS
«Ήταν πολύ δύσκολο το απόγευμα. Αντιμετωπίζαμε μικρά προβλήματα όλη την ώρα. Κάποια στιγμή είχα το νου μου στον κινητήρα και έχασα τα φρένα, με αποτέλεσμα να βγω από το δρόμο. Πίστευα πως θα μπορούσαμε να πάρουμε ένα φοβερό αποτέλεσμα σε αυτό το ράλλυ. Αλλά με το κλατάρισμα χάσαμε την ευκαιρία. Αύριο θα πιέσουμε ώστε να πάρουμε την καλύτερη δυνατή θέση».
Η πρώτη δεκάδα είναι:
- NEUVILLE /M. WYDAEGHE i20 N Rally1 HYBRID 3:06:34.4
- TÄNAΚ/M. JÄRVEOJA i20 N Rally1 HYBRID 3:07:02.3 +27.9
- SORDO/C. CARRERA i20 N Rally1 HYBRID 3:07:27.3 +52.9
- EVANS/S. MARTIN Yaris Rally1 HYBRID 3:07:34.4 +1:00.0
- LOUBET/V. LANDAIS Puma Rally1 HYBRID 3:09:14.5 +2:40.1
- BREEN/P. NAGLE Puma Rally1 HYBRID1 3:10:21.6 +3:47.2
- KATSUTA/A. JOHNSTON Υaris Rally1 HYBRID 3:11:15.6 +4:41.2
- LINDHOLM/R. HÄMÄLÄINEN Fabia Evo 3:12:32.8 +5:58.4
- GRYAZIN/K. ALEKSANDROV Fabia Evo 3:13:17.4 +6:43.0
- ROSSEL/V. SARREAUD Citroen C3 3:14:02.2 +7:27.8
Η αυριανή, τελευταία ημέρα του αγώνα μπορεί φαινομενικά να είναι η μικρότερη (45,06 αγωνιστικά χιλιόμετρα), αλλά παραμένει το ίδιο απαιτητική. Άλλωστε, ποτέ δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος για το αποτέλεσμα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, παρά μόνο φτάνοντας στη ράμπα του τερματισμού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αναστάσιος Αλβανίας – Ευχές Χριστουγέννων: Η κορυφαία αυτή δεσποτική εορτή φωτίζει την καρδιά με γαλήνη
- ΟΗΕ: Οι ερευνητές ζητούν εξουσιοδότηση για να ξεκινήσουν το έργο τους επί του πεδίου στη Συρία
- Συρία-Τουρκία: Όλα τα όπλα της χώρας θα τεθούν υπό κρατικό έλεγχο, δήλωσε ο νέος ηγέτης της Συρίας
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό