ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Το έργο υδρογόνου της ΤΙΤΑΝ, H2CEM κοινοποιήθηκε για να ενταχθεί στην υποκατηγορία του IPCEI «απανθρακοκοποίηση μέσω υδρογόνου». Το έργο αφορά την παραγωγή, αποθήκευση και χρήση πράσινου υδρογόνου για καύση προς παραγωγή ενέργειας σε κλιβάνους με στόχο την απανθρακοποίηση των μονάδων τσιμεντοβιομηχανίας της ΤΙΤΑΝ σε όλες τις μονάδες της σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αυτό ανέφερε σήμερα μιλώντας στο Southeast Europe Energy Forum, ο Κωνσταντίνος Παπαλουκάς επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Υδρογόνου.
Όπως είπε το έργο ανήκει στη δεύτερη ομάδα έργων IPCI , που αφορούν τη βιομηχανία και σχετίζεται με την παραγωγή υδρογόνου όχι μόνο για τη λειτουργία εργοστασίου αλλά και για την κίνηση του μεγάλου στόλου βαρέων οχημάτων της βιομηχανίας, ειδικά στις ΗΠΑ. Ο κ. Παπαλουκάς είπε ότι το Blue Med το έργο της Motor Oil που επίσης ανήκει στη δεύτερη ομάδα έργων, πρόκειται να κοινοποιηθεί τον Οκτώβριο.
Το Blue Med αφορά στην παραγωγή μπλε υδρογόνου πολύ χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και πράσινου υδρογόνου, με ορίζοντα το 2025. Το project προβλέπει τη δημιουργία cluster ολοκληρωμένου κύκλου παραγωγής γαλάζιου και πράσινου Η2 για μεταφορά, διανομή και χρήση σε βιομηχανία και μεταφορές (λεωφορεία και πλοία). Στο έργο αναμένεται και η συμμετοχή των εταιρειών ΔΕΣΦΑ και ΔΕΗ όπως και ερευνητικών ιδρυμάτων της χώρας.
Μετά την έγκριση και την κοινοποίηση των έργων από τα κράτη μέλη, το κάθε σχήμα θα κληθεί να αποδείξει απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την ωριμότητα των έργων από τεχνικής και οικονομικής πλευράς, σύμφωνα με τα κριτήρια για τα IPCEI. Θα εξεταστούν, μεταξύ άλλων, ο καινοτομικός χαρακτήρας, η προτεινόμενη βιομηχανική αξιοποίηση, η δυνατότητα ανάληψης και επιτυχούς υλοποίησης του έργου από τον ενδιαφερόμενο, η εφικτότητα (feasibility) των προτεινόμενων έργων, οι ενέργειες διάχυσης των αποτελεσμάτων των έργων (spill-over effects) και η πληρότητα των business plan. Η διαδικασία θα καταλήξει στον ακριβή προσδιορισμό του χρηματοδοτικού κενού που θα πρέπει να καλυφθεί από εθνικές και ευρωπαϊκές ενισχύσεις.
Μετά την κοινοποίηση, τα έργα είναι ένα βήμα πιο κοντά στη στήριξή τους από χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συμμετοχή τους στην αναδυόμενη ευρωπαϊκή αλυσίδα αξίας του υδρογόνου.
Οδικός Χάρτης της Στρατηγικής για το υδρογόνο σε τρεις φάσεις
Ο Οδικός Χάρτης της Στρατηγικής λαμβάνει υπόψη ότι η υποδομή και η αγορά υδρογόνου δεν μπορούν να αναπτυχθούν αμιγώς από την ιδιωτική πρωτοβουλία, λόγω της έλλειψης ανταγωνιστικότητας έναντι των ορυκτών καυσίμων και των αβεβαιοτήτων που περιβάλλουν τη βιομηχανική ωρίμανση των τεχνολογιών Έτσι σημείωσε ο κ. Παπαλουκάς, ότι προβλέπει τρεις διακριτές φάσεις: Φάση έναρξης (2022-2027),φάση δημιουργίας της αγοράς (2025-2030) και φάση της βιομηχανικής ωρίμανσης (2035).
Η ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου είναι συνυφασμένη με τις υπάρχουσες υποδομές ή με νέες υποδομές που θα διέπονται από παρόμοιες αρχές με αυτές του φυσικού αερίου (σε αέρια ή υγροποιημένη μορφή).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike