Ο 16ος αγώνας της F1 θα είναι μια μοναδική παράσταση σε μια πίστα θρύλο που φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια λειτουργίας.
Το πάρκο της Μόντσα στα περίχωρα του Μιλάνο είναι ένας τόπος ιστορικός για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Περπατώντας κάτω από τα υπεραιωνόβια δέντρα, προσπαθώντας να σκαρφαλώσεις μέχρι πάνω στο οβάλ ή απολαμβάνοντας νωρίς το πρωί την ησυχία και το φυσικό περιβάλλον πίσω από την Παραμπόλικα δεν μπορείς παρά να νιώσεις ένα δέος.
Είναι σα να ακούς το Γέρο (Έντσο Φεράρι) να προτρέπει τους μηχανικούς του να κάνουν το κάτι παραπάνω για την δόξα της Ferrari. Φέτος είναι μια σημαντική χρονιά για το Ιταλικό Motorsport. H Μόντσα γιορτάζει τα 100 της χρόνια και η Pirelli τα 150 χρόνια της. Δυο ονόματα συνυφασμένα με την ταχύτητα, το πάθος και την Ferrari. Μπορεί να μην το γνωρίζετε αλλά το ελαστικό P Zero πήρε την ονομασία του από την Ferrari F40. Τότε η Pirelli κλήθηκε να φτιάξει ελαστικά για το υπεραυτοκίνητο της Ferrari. To υπό εξέλιξη λάστιχο ονομάστηκε P μηδέν και το όνομα έμεινε έως σήμερα στα σπορ ελαστικά.
Από αγωνιστικής πλευράς ο Μαξ Φερστάπεν που έχει προβάδισμα πάνω από 100 βαθμούς προέρχεται από ένα εντυπωσιακό σερί νικών. Ο Ολλανδός έχει κερδίσει τους 10 από τους 15 φετινούς αγώνες και δύσκολα στους 7 αγώνες που απομένουν δεδομένης της φόρμας του μπορεί να απωλέσει τον τίτλο. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για το απόγευμα του Σαββάτου στις 17:00. Ο αγώνας εκκινεί την Κυριακή στις 16:00.
O αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Είναι ένα μεγάλο γεγονός για μας καθώς γιορτάζουμε 150 χρόνια στην έδρα μας ενώ ταυτόχρονα η Μόντσα συμπληρώνει έναν αιώνα. Οπότε αδημονούμε για τη μεγάλη γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ιταλία. Νιώθουμε περήφανοι που εφοδιάζουμε τα πιο εξελιγμένα και αποδοτικά μονοθέσια στην ιστορία της Formula 1 με ελαστικά 18 ιντσών. Η Μόντσα είναι πασίγνωστη για τις υψηλές ταχύτητες και τις γρήγορες στροφές. Παίζει καθοριστικό ρόλο η ισορροπία κρατήματος του μονοθεσίου. Τα πίσω ελαστικά φέτος αναμένεται να παρουσιάσουν λιγότερη υπερθέρμανση. Το αεροδυναμικό φορτίο είναι χαμηλό και οι οδηγοί συχνά αξιοποιούν τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις πίσω από κάποιο μονοθέσιο για να κερδίσουν σε ταχύτητα. Φέτος δεν υπάρχει αγώνας σπριντ στη Μόντσα, οπότε οι ομάδες θα φτάσουν στο Grand Prix με λιγότερες πληροφορίες από την προηγούμενη φορά. Αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε διαφοροποιημένη προσέγγιση στρατηγικής.»
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
- Τα τρία ελαστικά από το μέσο της γκάμας μας επιλέχθηκαν για τη Μόντσα: η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή γόμα, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.
- Το να εξουδετερώσει κανείς την φυσική τάση υποστροφής των φετινών μονοθεσίων στις αργές στροφές της Μόντσα είναι μια πρόκληση καθώς απαιτείται και σταθερό πίσω μέρος για να έχεις καλή ισορροπία στις γρήγορες καμπές.
- Η ελκτική πρόσφυση είναι σημαντική, ώστε να έχεις καλή έξοδο προς τις ευθείες με τέρμα γκάζι, που έπονται των πιο αργών και τεχνικών κομματιών της πίστας: ένα ακόμη γνωστό χαρακτηριστικό της Μόντσα είναι τα ψηλά κερμπ στα σικέιν.
- Καθώς επιλέγονται χαμηλές κλίσεις στις αεροτομές για αντίστοιχα χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο, αποκτά μεγαλύτερη σημασία η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προέρχεται από τα ελαστικά.
Διαβάστε επίσης:
EKO Acropolis Rally: Η μεγάλη στιγμή έφτασε!
F1: 100 χρόνια Μόντσα! (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike