Σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με το 2019 είναι το κόστος ενέργειας για τον όμιλο Fourlis, που παρά την αύξηση των πωλήσεων και την προοπτική το 2022 να είμαι μία πολύ καλή χρονιά, βλέπει τη λειτουργική κερδοφορία να «ψαλιδίζεται».

Οι γραμμές του ισολογισμού που δείχνουν τη λειτουργική κερδοφορία δείχνουν αδύναμες καθώς απορροφούν τα αυξημένα κόστη από την ενέργεια.

1

Το κόστος ενέργειας για τον όμιλο είναι στο πρώτο εξάμηνο 4,6 εκατ. ευρώ την ώρα που στο σύνολο του 2019 ήταν 6 εκατ. ευρώ.

Οι πληθωριστικές πιέσεις και το ενεργειακό κόστος παραμένει «πονοκέφαλο» για τον όμιλο ωστόσο εκτιμά ότι υπάρχει το έδαφος να είναι μια πολύ καλή χρονιά όχι μόνο σε σχέση με πέρυσι αλλά και με το 2019.

Κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής έκανε λόγο για αυξημένες επιδόσεις- πωλήσεις 212,6 εκατ. ευρώ έναντι 185,7 εκατ.,  αυξημένες κατά 14,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο- ως αποτέλεσμα των επενδύσεων και της επέκτασης του δικτύου.

Στα 2,5 εκατ. ευρώ τα κέρδη μετά από φόρους

Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA(OPR), ανήλθαν σε € 9,7 εκατ.  έναντι κερδών € 13,3 εκατ.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 1,2 εκατ. έναντι € 0,9 εκατ. συμπεριλαμβανομένων των κερδών από  αναπροσαρμογή ακινήτων σε εύλογη αξία (Trade Estates ΑΕΕΑΠ) ποσού € 5,8 εκατ.. Τα κέρδη μετά από φόρους ήταν € 2,5 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με το κόστος ενέργειας για τη λειτουργία των καταστημάτων και των αποθηκών του Ομίλου, επηρεάστηκε από τις  μεγάλες αυξήσεις που παρατηρούνται διεθνώς, και αποτελεί το πλέον το 5,6% των λειτουργικών εξόδων του 1ου εξαμήνου του 2022. Ενώ υπό κανονικές συνθήκες κινείται πέριξ του 4%.

«Δεν υποτιμούμε τις πληθωριστικές πιέσεις και το ενεργειακό κόστος αλλά πιστεύουμε ότι θα πιάσουμε τους στόχους που έχουν τεθεί γεγονός στο οποίο συμβάλλει και η εκρηκτική αύξηση του τουρισμού» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Αναφορικά με τα σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που αντιμετώπισε την προηγούμενη χρονιά ο κλάδος των αθλητικών ειδών ενώ στα ΙΚΕΑ υπάρχουν ακόμη κάποια προβλήματα.

Ο τουρισμός βοηθάει υπάρχει το έδαφος να έχουμε μια πολύ καλή χρονιά σε σχέση με πέρυσι και το 2019 έ

Εκτιμήσεις για 500 εκατ. ευρώ τζίρο και EBIT 2,5-3%

Παρά τα αυξημένα ενεργειακά κόστη και τις πληθωριστικές πιέσεις η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά γεγονός που αποδίδεται και στην εκρηκτική ανάπτυξη του τουρισμού. Παραδοσιακά το τελευταίο τρίμηνο του χρόνου είναι πολύ δυνατό ενώ ήδη τον Ιούλιο και τον Αύγουστο οι πωλήσεις είναι σημαντικά αυξημένες. Όπως ανέφερε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς η βελτίωση στις πωλήσεις τον Ιούλιο και οι ακόμη καλύτερες επιδόσεις του Αυγούστου σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει βελτιωθεί σημαντικά μας δίνει αισιοδοξία ότι οι στόχοι που έχουμε θέσει για την φετινή χρονιά θα επιτευχθούν.

Η διοίκηση κάνει λόγο για πωλήσεις 500 εκατ. ευρώ το 2022 υψηλότερα και από το 2019 και EBIT 2,5-3% χάρη στις νέες επενδύσεις, στην επέκταση του δικτύου και στις ανακαινίσεις των καταστημάτων.

Ο πήχης για το 2025 έχει μπει ακόμη πιο ψηλά με τον πρόεδρο του ομίλου, Βασίλη Φουρλή να εκτιμά ότι οι πωλήσεις στο κομμάτι του retail θα είναι στα 750 εκατ. ευρώ με EBIT 7,5-8%. Ο στόχος που έχει τεθεί είναι οι πωλήσεις από τα ΙΚΕΑ να αυξηθούν στα 450 εκατ. ευρώ, από τον κλάδο λιανικής αθλητικών ειδών στα 250 εκατ. ευρώ και 50 εκατ. ευρώ από τη Holland & Barrett .

ΙΚΕΑ: Εκτίναξη των πωλήσεων στην ελληνική αγορά

Με οδηγό τις πωλήσεις στην ελληνική αγορά ο τζίρος της λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων  (ΙΚΕΑ)  έφτασε στα 131.6 εκατ. ευρώ έναντι 111,4 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 18,1%.

Οι πωλήσεις στα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα εκτινάχθηκαν στο πρώτο εξάμηνο κατά 21,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό πρώτο εξάμηνο. Μικρότερη αύξηση τζίρου είχαν τα ΙΚΕΑ στις υπόλοιπες χώρες όπου σε σχέση με πέρυσι αναπτύχθηκαν κατά 9,7%.

Το EBITDA (OPR)  αυξήθηκε κατά 600.000 ευρώ και ανήλθε στα 7,2 εκατ. ευρώ έναντι 6,6 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 4,6 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 5 μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ (3 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο, και 1 στη Βουλγαρία),  6 μεσαίου μεγέθους καταστήματα (4 στην Ελλάδα και 2 στη Βουλγαρία) και 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pickup-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ (6 από αυτά στην Ελλάδα, 2 στην Βουλγαρία και 1 στην Κύπρο).

Εως το 2024 θα λειτουργήσουν άλλα τρία ΙΚΕΑ,  σε Πάτρα, Ηράκλειο και Ελληνικό. Συνολικά με βάση το πλάνο ανάπτυξης στις τρεις χώρες που όμιλος λειτουργεί τα ΙΚΕΑ θα ανοίξουν πέντε καταστήματα μεσαίου μεγέθους 5,000 – 12,000 τ.μ. και δέκα καταστήματα μικρού μεγέθους 1,000 – 2,000 τ.μ.

Αναφορικά με τα προβλήματα που διεθνώς επηρεάζουν την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαθεσιμότητα  προϊόντων, κυρίως στον κλάδο οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, η μέχρι σήμερα επίδραση τους συνεχίζει να  είναι σημαντική, αλλά με τάση βελτίωσης.

Αύξηση τζίρου αλλά ζημιές για Intersport & TAF

Τα σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τον κλάδο λιανικής των αθλητικών ειδών έχει πλέον ξεπεραστεί, όπως επισημάνθηκε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη.

Ο τζίρος σε Intersport & The Athlete’s Foot αυξήθηκε κατά 9,4% και διαμορφώθηκε σε  81,2 εκατ. ευρώ έναντι 74,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,1% , ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική  αύξηση 5,1%, συγκρινόμενες με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Σημαντική μείωση καταγράφηκε στο EBITDA το οποίο ανήλθε σε 3,8 εκατ. ευρώ από 7,8 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021. Οι ζημιές προ φόρων ανήλθαν σε 2 εκατ. ευρώ.

Ο Όμιλος FOURLIS αριθμεί σήμερα 133 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 55 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 12 στην Τουρκία, 10 στη Βουλγαρία  και 7 στην Κύπρο. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους προστέθηκε στο δίκτυό της ένα νέο κατάστημα στην Κόρινθο ενώ έκλεισε και ένα κατάστημα στην Τουρκία. Αντιστοίχως λειτουργούν 14 καταστήματα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και 3 στην Τουρκία. Παράλληλα, σε Ελλάδα, Ρουμανία, Κύπρο, Βουλγαρία και Τουρκία λειτουργούν Καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce).

Δύο φυσικά καταστήματα Holland & Barrett έως το τέλος του χρόνου

Δύο φυσικά καταστήματα Holland & Barrett ταυτόχρονα με το ηλεκτρονικό κατάστημα   σχεδιάζει έως το τέλος του χρόνου ο όμιλος Fourlis  να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στον κλάδο προϊόντων υγείας και ευεξίας. Σε βάθος χρόνου εκτιμάται ότι θα αναπτύξει ένα δίκτυο 120 καταστημάτων με τον στόχο των πωλήσεων να μπαίνει στα 50 εκατ. ευρώ το 2025.

 Η είσοδος του ομίλου στον αναπτυσσόμενο κλάδο προϊόντων ευεξίας και υγείας ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάιο μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με την Holland & Barrett, ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα λιανικής της Ευρώπης στον κλάδο της υγείας και της ευεξίας, με την εταιρεία WELLNESS MARKET MAE.

 H Holland & Barrett ιδρύθηκε το 1870 και για πάνω από 150 χρόνια οι καταναλωτές την εμπιστεύονται για τα προϊόντα ευεξίας. Διαθέτει ένα δίκτυο πλέον των 1.600 καταστημάτων σε 18 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 800 και πλέον καταστημάτων στη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, καθώς επίσης και ένα ταχέως αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα. Η συνεργασία με τον Όμιλο FOURLIS απευθύνεται στις αγορές της Ελλάδας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας μέσω της Omnichannel στρατηγικής της.

Τέλος, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής στο τέλος του 2023 θα λειτουργήσει το Retail hub του ομίλου στην Αθήνα. Θα έχει χώρους εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, θα είναι ένας σύγχρονος με καινοτόμα προϊόντα.

Διαβάστε επίσης

Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Έφοδος» σε εταιρείες εμπορίας λευκών ηλεκτρικών συσκευών