ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Σε όχημα για είσοδο σε νέες αγορές με σημαντικές προοπτικές εξελίσσεται η Medolio που εξαγόρασε στα τέλη του 2021 ο Στέφανος Παντελιάδης, ο ισχυρός άνδρας της ΟΠΤΙΜΑ, μπαίνοντας στον χώρο του ελαιολάδου.
Η εταιρεία, μια πολύ μικρή επιχειρηματική οντότητα στη ΒΙΠΕ Τρίπολης, μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο υπερδιπλασίασε τον τζίρο της και από ζημιογόνος έγινε κερδοφόρα.
Το πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία είχε 740.000 τζίρο και κέρδη την ώρα που το 2020 οι πωλήσεις της είχαν διαμορφωθεί στα 341.497 ευρώ και κατέγραψε ζημιές 64.211 ευρώ.
Πρόκειται για ένα εμφιαλωτήριο ελαιολάδου, μια εταιρεία στην οποία συμμετείχαν στο παρελθόν ο Παναγιώτης Νίκας και ο Πέτρος Βενέτης. Το εργοστάσιο συνολικής έκτασης 1.875,51 τ.μ. βρίσκεται σε μία ιδιόκτητη έκταση 5,8 στρεμμάτων στη ΒΙΠΕ Τρίπολης και δίπλα υπάρχει άλλη μια ιδιόκτητη έκταση 4 στρεμμάτων με αμπελώνες που παραμένει προς το παρόν ανεκμετάλλευτη.
Η Medolio, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Δημήτρη Ντριγκόγια και μέλη τον Στέφανο Παντελιάδη και τον Ευάγγελο Παππά, χτίζει σταδιακά ένα brand στον χώρο του ελαιολάδου. Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο mononews.gr στόχος είναι να αποκτήσει σημαντικό αποτύπωμα στον χώρο του τυποποιημένου ελαιολάδου ιδιαίτερα στις ξένες αγορές όπου υπάρχει μεγάλο πεδίο.
Το χτίσιμο του brand name
«Πρώτα χτίζονται οι σχέσεις με τους πελάτες και μετά το brand name» αναφέρουν χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι η αγορά του έξτρα παρθένου ελαιολάδου έχει εξαιρετική δυναμική μόνο αν καταφέρουμε να προωθήσουμε το τυποποιημένο επώνυμο προϊόν τόσο στο εξωτερικό όσο και στην εγχώρια αγορά.
Οι εξαγωγές ελαιολάδου παρουσιάζουν μια αυξητική πορεία τα τελευταία χρόνια (+12,8% το 2021), αλλά εκρηκτική άνοδο παρουσιάζουν και οι εξαγωγές χύμα ελαιολάδου.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία το 2020 η χύμα διάθεση ελληνικού ελαιολάδου προς τις αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας εκτοξεύτηκε στους 122 χιλ. τόνους από 58 χιλ. τόνους το 2019, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης 110%.
Οι συνέργειες με τον όμιλο ΜΕΤΡΟ και την ΟΠΤΙΜΑ
Ο Στέφανος Παντελιάδης ηγείται του τυροκομικού βραχίονα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της οικογένειας Παντελιάδη -ο αδερφός του, Αριστοτέλης είναι επικεφαλής της εταιρείας ΜΕΤΡΟ, που δραστηριοποιείται στην αγορά μέσω του ομώνυμου δικτύου cash & carry και της αλυσίδας σούπερ μάρκετ My Market.
Οι συνέργειες μέσα από τις εταιρείες της οικογένειας για την προώθηση των προϊόντων Medolio, που τυποποιεί εκτός από το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ελιές Καλαμών και πατέ ελιάς, είναι σημαντικές.
Τα προϊόντα διατίθενται μέσα από τα σούπερ μάρκετ του ομίλου ΜΕΤΡΟ, αλλά ως private label σε κάποιες άλλες επιχειρήσεις τροφίμων. Παράλληλα η διοίκηση της εταιρείας δίνει σημαντική βαρύτητα στις εξαγωγές.
Ήδη τα προϊόντα Medolio, αξιοποιώντας το δίκτυο διανομής της, Ήπειρος, εξάγονται μέσω των θυγατρικών σε Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Αγγλία και Αυστραλία, αλλά και σε Κίνα και Ιαπωνία. Ο μεγαλύτερος όγκος των εξαγωγών κατευθύνεται στην Πολωνία και στην Αγγλία.
Αύξηση τζίρου, πτώση κερδών για την ΟΠΤΙΜΑ ΑΕ
Αυξημένος κατά 6,54% ή κατά 9,2 εκατ. ευρώ ήταν ο τζίρος της εταιρείας το 2021 και έφτασε στα 150,1 εκατ. ευρώ από 140,9 εκατ. ευρώ το 2020.
Όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση, η αύξηση του ύψους των πωλήσεων σε μια χρονιά δύσκολη, δικαιώνει τις στρατηγικές επιλογές της εταιρείας σε ένα περιβάλλον με έντονο ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά και την αρνητική συγκυρία στην οικονομία.
Τα μικτά κέρδη από πωλήσεις εμπορευμάτων το 2021 ανήλθαν στο ποσό των ευρώ 21,19 εκατ. ευρώ έναντι 22, 11 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 4,15%. Η μείωση του μικτού κέρδους (από 15,69% το 2020 σε 14,12% το 2021) οφείλεται στο μείγμα πωλήσεων των προϊόντων.
Τα έσοδα εκμετάλλευσης, τα οποία αποτελούνται και από έσοδα που λαμβάνονται από προμηθευτές του εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 2,57% και διαμορφώθηκαν στα 1,045 εκατ. ευρώ από 1,019 εκατ. ευρώ το 2020.
Το σύνολο του μικτού κέρδους και των άλλων εσόδων της ΟΠΤΙΜΑ ΑΕ ανήλθαν στο ποσό των ευρώ 22,2 εκατ. ευρώ έναντι 23.1 στο προηγούμενο έτος, παρουσιάζοντας μείωση 891.406,74 ευρώ ή 3,85 %.
Οι πληθωριστικές πιέσεις είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των κερδών της εταιρείας. Τα κέρδη συμπιέστηκαν κατά 12,2% και διαμορφώθηκαν στα 11,9 εκατ. ευρώ από 13,5 εκατ. ευρώ το 2020 με το ποσοστό επί των πωλήσεων να ανέρχεται στο 7,93% από 9,63% την περασμένη οικονομική χρήση.
Στις συμμετοχές σε θυγατρικές, συγγενείς και κοινοπραξίες περιλαμβάνεται και η συμμετοχή στη συγγενή εταιρεία ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ με ποσοστό συμμετοχής 28.37%.
Η συμμετοχή αυτή απεικονίζεται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας. Το κόστος κτήσης στη συγγενή εταιρεία ανήλθε στο ποσό των 6,1 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε με την αναλογία του ποσοστού στα αποτελέσματα της χρήσης 2021 σε ποσό 6,6 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία κατέβαλε μέρισμα ύψους 5 εκατ. ευρώ.
Για το 2022 προβλέπονται πιέσεις στην κερδοφορία λόγω της αύξησης της τιμής των πρώτων υλών και ειδικά της τιμής του γάλακτος.
Παρόλα αυτά η εταιρεία αναμένεται να εμφανίσει ικανοποιητικά αποτελέσματα με διατήρηση του ύψους των πωλήσεων αλλά περαιτέρω μικρή υποχώρηση των κερδών, όπως αναφέρει στην έκθεση που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις 2021 το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, με επικεφαλής τον Στέφανο Παντελιάδη, πρόεδρο και τον Γιώργο Καραμπέτσο, διευθύνοντα σύμβουλο.
Διαβάστε επίσης:
Ποιον επιχειρηματία «κυνηγούν» οι τράπεζες… για να δώσουν δάνειο!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΛ.ΑΣ: Στην δημοσιότητα τα στοιχεία των 13 μελών σπείρας που λήστευε σπίτια στην Αττική
- Πετρέλαιο: Κέρδη άνω του 6% για το WTI στην εβδομάδα
- Σερβία: 10.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα λόγω κακοκαιρίας – Προβλήματα και με τις πτήσεις
- Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για “τρομοκρατία” και καθαιρέθηκαν