Ο Φερστάπεν πήρε εντός έδρας την 10η φετινή του νίκη σ’ έναν αγώνα όπου εκτός από την ικανότητα του χρειάστηκε και τύχη.
Το φετινό Ολλανδικό GP ήταν πολύ πιο συναρπαστικό από το περσινό. Τότε που δεν υπήρχε προσπέρασμα ούτε για δείγμα. Αποτελεί λοιπόν απτή απόδειξη του πόσο πετυχημένες ήταν οι αλλαγές στους φετινούς κανονισμούς.
Το θέαμα και οι μονομαχίες ήταν συναρπαστικές όπως και οι διαφορετικές στρατηγικές των ομάδων. Δυστυχώς όμως όλα κρίθηκαν από δυο εγκαταλείψεις. Η πρώτη του Γιούκι Τσουνόντα προκάλεσε υιοθέτηση καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, η δεύτερη του Μπότας προκάλεσε εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Έγιναν πολλές ανατροπές αλλά ο Φερστάπεν στάθηκε όρθιος καθώς η ομάδα του δεν λάθεψε στις επιλογές στρατηγικής.
Έτσι ο Ολλανδός που είχε την ταχύτητα πήρε μια νίκη που έδωσε το έναυσμα στους εκατοντάδες χιλιάδες Ολλανδούς οι οποίοι κατέκλυσαν την πίστα να ξεσπάσουν σε τρελούς πανηγυρισμούς.
Ο Φερστάπεν κράτησε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή ενώ ο Λεκλέρκ έκλεισε το Σάινθ στην προσπάθειά του να πάρει την εξωτερική. Πιο πίσω ο Χάμιλτον μπήκε από την εσωτερική και ακούμπησε με το Σάινθ.
Ο αγώνας άρχισε να βρίσκει έναν ρυθμό ως τον 15ο γύρο, όπου οι Πέρεζ και Σάινθ που είχαν εκκινήσει με μαλακή γόμα μπήκαν στα πιτ. Ο Ισπανός διαπίστωσε πως οι μηχανικοί του δεν ήταν έτοιμοι, καθώς δεν ειδοποιήθηκαν εγκαίρως, μάλιστα ο ένας με το νέο πίσω αριστερά ελαστικό είχε πάει σε λάθος σημείο με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν 15 sec.
Σαν να μην έφτανε αυτό στην 3η αλλαγή υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας οι μηχανικοί της Ferrari άφησαν το Σάινθ να βγει ενώ έρχονταν ο Αλόνσο με αποτέλεσμα να πάρει ποινή 5 sec η οποία τον ρίχνει τελικά όγδοο.
Ο Σάινθ έκανε και προσπέρασμα υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας ενώ πέταξε και τον Πέρεζ εκτός πίστας. Δεν ήταν ο αγώνας του Ισπανού σίγουρα.
Ο Λεκλέρκ μπήκε στον 18ο γύρο και αμέσως αντέδρασε ο Φερστάπεν και μπήκε στον επόμενο τον 19ο. Αμφότεροι έβγαλαν τη μαλακή και έβαλαν τη μέση γόμα. Επικεφαλής του αγώνα τέθηκε ο Χάμιλτον και πίσω του ο Ράσελ. Οι Mercedes είχαν εκκινήσει με μέση γόμα και έφτασαν ο Χάμιλτον έως τον 30στο γύρο, ο Ράσελ ως τον 32ο.
Ήταν σαφές πως θα μπορούσαν σε αντίθεση με τους υπόλοιπους να βγάλουν τον αγώνα με μια αλλαγή καθώς έβαλαν τη σκληρή γόμα. Η οποία μάλιστα αποδεικνύονταν και ταχύτερη. Εδώ πρέπει να τονίσουμε πως η γόμα C1 δεν χρησιμοποιείται συχνά.
Ήταν μόλις η 4η εμφάνισή της φέτος μετά το Μπαχρέιν, την Ισπανία και τη Βρετανία. Λογικά λοιπόν δεν ήταν απόλυτα σίγουροι οι μηχανικοί για την απόδοσή της.
Φτάσαμε λοιπόν στον 47ο γύρο και διαφαίνονταν πως οι Mercedes θα διεκδικούσαν τη νίκη καθώς ο Φερστάπεν θα έμπαινε στα πιτ. Ο Χάμιλτον ήταν 13.8 sec πίσω και το πιτ στοπ κόστιζε 19sec. Τότε ο Τσουνότα εγκατάλειψε με την Alpha Tauri σ’ ένα σημείο που χρειάστηκε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Φερστάπεν έκανε πιτ στοπ με επιβάρυνση 12 sec και παρέμεινε μπροστά. Οι Mercedes ακολούθησαν και έβαλαν πάλι μέση γόμα.
Μετά από 12 γύρους έμεινε ο Μπότας στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού και βγήκε κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Φερστάπεν μπήκε και έβαλε μαλακά ελαστικά, ο Χάμιλτον δεν μπήκε καθόλου, ο Ράσελ έβαλε μαλακά, όπως και ο Λεκλέρκ, ο Πέρεζ δεν είχε και έβαλε μέση γόμα.
Εν τέλει ο Χάμιλτον δεν μπόρεσε να κρατηθεί τον πέρασε αμέσως μετά την επανεκκίνηση ο Φερστάπεν, και λίγο αργότερα οι Ράσελ, Λεκλέρκ που ανέβηκαν τελικά στο βάθρο.
Μετά το πέσιμο καρό σημαίας ο Φερστάπεν τόνισε: «Δεν ήταν εύκολος αγώνας, χρειάστηκε να πιέσουμε σε όλη του τη διάρκεια. Πήραμε σωστές αποφάσεις στο εικονικό και πραγματικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Είχαμε καλύτερη τελική ταχύτητα μπορούσα να προσπεράσω στο τέλος της ευθείας. Ήταν σωστή η απόσταση ενεργοποίησης του DRS».
Από την πλευρά του ο Ράσελ σημείωσε: «Είναι σπουδαίο να αγωνίζεσαι στο Ζάντβρουπ. Ως ομάδα σήμερα είχαμε καλό ρυθμό, αυτό μας δίνει αυτοπεποίθηση ότι προοδεύουμε. Πλησιάζουμε στην κορυφή, οπότε ας συνεχίσουμε να πιέζουμε».
Ο Λεκλέρκ που ήταν εμφανώς απογοητευμένος, πρόσθεσε: «Ήμασταν άτυχοι με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, αν και δε θα άλλαζε κάτι ο Μαξ ήταν και σήμερα πολύ γρήγορος. Περάσαμε το Λιούις που είχε φθαρμένα ελαστικά. Η διαφορά από το Φερστάπεν είναι πολύ μεγάλη».
Αξίζει να τονιστεί ότι ο Πέρεζ με την άλλη Red Bull τερμάτισε 5ος αυτό δεικνύει την οδηγική ικανότητα του Ολλανδού πρωταθλητή που πλέον έχει διαφορά 110 βαθμών. Επόμενος αγώνας το Ιταλικό GP την ερχόμενη Κυριακή 11/9.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Διαβάστε επίσης:
F1 Ολλανδία: Ο Φερστάπεν στην pole!
F1 Ολλανδία: Ταχύτερος ο Λεκλέρκ στα ελεύθερα!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρωσία: Πολλές χώρες έχουν ήδη προσφερθεί να φιλοξενήσουν συνομιλίες Πούτιν-Τραμπ
- BriQ Properties: Στις 2 Ιανουαρίου ξεκινά η διαπραγμάτευση των 9,12 εκατ. νέων μετοχών
- Μπρατάκος: Στο ΕΒΕΑ στηρίζουμε δράσεις που φέρνουν πιο κοντά τις επιχειρήσεις Ελλάδας και Αιγύπτου
- Κωνσταντινούπολη: Σπουδαστές της Σχολής Ικάρων άνοιξαν ελληνική σημαία κοντά στην Αγιά Σοφιά και συνελήφθησαν