ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη συνέχεια ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης επισημαίνει ότι οι πολλαπλοί και συνεχείς έλεγχοι που έχουν διενεργηθεί πανελλαδικά από την Ομοσπονδία μας μέσω του Ειδικού Τμήματος Ελέγχου από κοινού με τα Λιμενικά Όργανα, αλλά και από τα Πρωτοβάθμια Σωματεία – Μέλη μας, επιβεβαιώνουν ότι όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και τα Πορθμεία Εσωτερικού τα οποία δραστηριοποιούνται στη χώρα, παραβιάζουν συστηματικά τα όσα ορίζουν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και το σύνολο της ναυτεργατικής νομοθεσίας’ και προσθέτει:
«Πιο συγκεκριμένα, οι συνεχείς παραβιάσεις και οι υπερβάσεις των ανώτατων επιτρεπόμενων ορίων απασχόλησης έχουν ως αποτέλεσμα οι Ναυτικοί να εργάζονται στην πράξη πλέον των 12 ωρών ημερησίως και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και 17, σε βάρος όχι μόνο των ιδίων, αλλά και της ίδιας της Ασφάλειας της επιβατηγού ναυτιλίας και της Ασφάλειας της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα. Μάλιστα το φαινόμενο αυτό είναι ο κανόνας στην κατηγορία των ταχυπλόων και ιδιαίτερα στα ταχύπλοα της SEAJETS όπου η όλη κατάσταση θυμίζει εποχές γαλέρας και δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο.
Σημειώνεται ότι τις περισσότερες φορές η υπερωριακή απασχόληση των Συναδέλφων μας δεν τους καταβάλλεται ή τους καταβάλλεται μερικώς.
Ιδιαίτερη και ξεχωριστή κατηγορία παραβάσεων είναι και η καταστρατήγηση των σχετικών διατάξεων για τις Διανυκτερεύσεις του Πληρώματος και κυρίως για την πληρωμή των Εξπρές Δρομολογίων. Είναι παντελώς απαράδεκτο να υπάρχουν εταιρείες οι οποίες να οφείλουν μέχρι και 30 εξπρές δρομολόγια τον μήνα.
Η καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών είναι επίσης συνηθέστατο φαινόμενο, η δε καταστρατήγηση των συνθέσεων, ιδιαίτερα στα ταχύπλοα, τείνει να γίνει κανόνας.
Πρέπει επιτέλους οι εταιρείες να καταλάβουν ότι έχουν και ευθύνες και υποχρεώσεις τις οποίες και πρέπει να εκπληρώνουν στο ακέραιο και όχι εκμεταλλευόμενες ακόμα και τον covid-19, να έχουν εισπράξει μέχρι στιγμής, με διάφορες μορφές επιδότησης, εκατομμύρια ευρώ.
Δυστυχώς, στην αρνητική και αντεργατική αυτή συμπεριφορά των εταιρειών, συνέτεινε και το Υπουργείο το οποίο με την μείωση των προστίμων με τον Ν. 4770/2021 οδηγεί στην κυριολεξία τις εταιρείες στο να προτιμούν την παρανομία σε βάρος των Ναυτεργατών ως φθηνότερη λύση από την εφαρμογή των νόμιμων.
Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας αφού έλαβε υπόψη της όλα τα παραπάνω, Ομόφωνα Αποφάσισε την αποστολή της παρούσας ανοικτής προειδοποίησης προς όλες τις εργοδοτικές οργανώσεις και στις αρμόδιες υπηρεσίες, ότι αν εντός 7 ημερών δεν εφαρμόσουν πιστά και απαρέγκλιτα τα όσα ορίζουν οι ΣΣΕ θα συνεδριάσει εκ νέου για την άμεση ανάληψη Δυναμικών Συνδικαλιστικών Δράσεων, παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων, ανά πλοίο, αρχής γενομένης από τα πλοία που έχουν πραγματοποιήσει εξπρές δρομολόγια κατά τη θερινή περίοδο και δεν τα έχουν πληρώσει σύμφωνα με το άρθρο 33 της Σ.Σ.Ε., και όχι βάσει «ιδιαίτερων» συμφωνιών».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα